hopelijk knapt hij op met het nieuwe beleid op de nieuwe stal
Escada
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 09:12
Na 2 weken op stal te hebben gestaan was hij enorm blij dat hij op de wei mocht rennen. Staat nu ook even op de wei, eerst even aarden en dan wennen aan de hit actief stal
Anoniem
Geplaatst: 09-06-24 09:22
Fijn zeg! Lekker zijn benen strekken. Hopelijk blijft het goed gaan met hem.
Lukasje
Geplaatst: 09-06-24 10:24
Ach, de geschoren kip! Ik duim dat deze stal voor de oplossing zorgt !
Heeft hij nogsteeds aanvallen? Fijn, lekker op de wei! Hopelijk doet de nieuweplek hem goed!
Escada
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 19:53
Niet dat we weten. Hij heeft nu de hele dag op de wei gestaan en natuurlijk lopen er mensen maar omdat die aanvallen zo kort zijn is het ook makkelijk te missen zeg maar. Daarom blijft het spannend
Hij gaat tijdens het mesten nog steeds een beetje 'krom' staan, maar niet meer pijnlijk of extreem ongemak. Misschien dat het voor nu een soort gewoonte is geworden na 10 weken zo mesten. Hij eet goed, geen koliek meer gehad. Urine uitslag was goed. Dierenartsen weten nog steeds niet waar het aan gelegen heeft. Morgen de laatste spuit gastroguard erin en dan spannend of het zo blijft
Alvast fijn dat het nu beter gaat. Hopelijk blijft het zo nadat je de medicatie gestopt bent.
office
Geplaatst: 08-07-24 11:40
Hallo hoe gaat het nu met het paard (en met jou)?
Escada
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-24 16:35
Lief dat je het vraagt!
Hij lijkt een stuk beter in zijn vel te zitten. Hij doet nog wel luchtzuigen in de lucht, en vaak erna mesten of plassen. Maar luchtzuigen doet hij nu ook als hij iets niet snapt met grondwerk of als iets moeilijk word. Ik hoop zelf dat dit stereotype gedrag is geworden. Krom staan heb ik hem niet meer zien doen!
Blijft heel gek dat er nog geen verklaring is en dat ze het niet weten. Maar voor nu gaat het goed en is hij koliekvrij gebleven sinds de nieuwe stal
ellepel
Geplaatst: 08-07-24 17:32
Vraag ik me dan af hè.. Het klinkt dan alsof hij dus niet goed met bepaalde spanning om kan gaan. Zou hij dan dat luchtzuigen kunnen afleren? Eventueel goede gedragstherapie er bij?
Oh, dat klinkt echt wel positief! Dat die onverklaarbare aanvallen al zijn weg gebleven zal voor jullie toch al een grote opluchting zijn!
Escada
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 07:26
Toch blijf ik nog enorm alert als ik een appje krijg in de avond, blijf het spannend vinden En vooral bang met wat nieuws voeren enz.
Het luchtzuigen is begonnen toen hij in de winter op stal kwam te staan uit verveling. Nu is dat sinds de aanvallen dus de gehele dag door, ookal staat hij nu 24/7 buiten. Als er een gedragsdeskundige is die dit zou kunnen verhelpen dan hoor ik het graag
Verder rommelen we lekker door. Hij is vrolijk en eet goed.
Wat een leuk en mooi paard. Hoop dat alles gauw is opgelost
Escada
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 20:28
Ja is een halsband met chip inderdaad
Nu onbeperkt ruwvoer en hij is weer vrolijk. Sowieso vind hij 24/7 ook prettiger. Het is gewoon geen paard voor op stal. Blijf het gek vinden dat er zulke heftige koliek bij kwam kijken maar nu is het gelukkig over. Zo zie je maar hoe een goed voerbeleid letterlijk van levensbelang is