Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Alsnog dan is het van belang dat dit paard goed z'n lijf gebruikt en niet de rug wegdrukt en een goede instructie of begeleiding is dan wel belangrijk- ga ajb niet naar iets academisch kijken want die halen heel vaak juist de voorwaartse energie eruit
Janneke2 schreef:knollentuin schreef:Alsnog dan is het van belang dat dit paard goed z'n lijf gebruikt en niet de rug wegdrukt en een goede instructie of begeleiding is dan wel belangrijk- ga ajb niet naar iets academisch kijken want die halen heel vaak juist de voorwaartse energie eruit
ZOU het KS zijn (of een rug die zich in deze richting aan het ontwikkelen is)
dan heb je NIET de voorwaartse energie van de achterhand nodig.
Je hebt de DRAGENDE kracht van de achterhand nodig. Uiteraard krijg je dat niet door een paard te laten sloffen, maar ook niet door 'lekker tempo' te maken.
Babootje schreef:TS ben je bij dezelfde dierenarts geweest die het paard heeft gekeurd toen je hem kocht?
Zou de dierenarts dezelfde kunnen zijn als de dierenarts van de handelsstal?
paars schreef:paars schreef:ik herhaal mijn vragen nog evenHoe rolt ie-staat op-en gaat dan verder? Dat zijn ook bewegingen waar je vaak veel aan kunt zien hoe het in zijn lijf gaat. Zou je dat eens kunnen filmen? Vind zijn neusvleugels ook wijd voor de geringe inspanning wat een teken van pijn/ongemak kan zijn. Hoe gaat de jaarling met hem om; spelen ze spelletjes (en dan meer bedoel ik dat als natuurlijk gezond gedrag of vermijd hij dat).. Komen zoveel tips en vragen dan ik me kan voorstellen dat je soms even de draad kwijt bent, vandaar!
Popstra schreef:Maar is dat dan niet een vage diagnose? Dat ze enkel dicht bij elkaar staan..
Ik bedoel het is KS of niet. Als ze elkaar niet raken is er ook geen pijn!?
S_GUN schreef:Ik lees/krijg hier heel veel goede tips binnen! Heel erg bedankt allemaal!
Er is niet over "KS" gesproken.
De DA zei eerst kijken of er beterschap is na de inspuiting, daarna gaan we echt hiermee verder aan de slag en krijg ik alle advies mee!
Hij heeft me zelfs een uurtje geleden gebeld om te vragen hoe het was!
Maar ik heb (wegens het MEGA slechte weer) niet gereden om te kijken hoe hij nu loopt.
Ik plan me morgen een uurtje in de manege hier in de buurt in om te kijken hoe hij loopt.
@paars: Hij lijkt mij 'normaal' te gaan liggen/rollen/opstaan ...
Ik kijk even of ik een filmpje heb!
Babootje schreef:S_GUN schreef:Ik lees/krijg hier heel veel goede tips binnen! Heel erg bedankt allemaal!
Er is niet over "KS" gesproken.
De DA zei eerst kijken of er beterschap is na de inspuiting, daarna gaan we echt hiermee verder aan de slag en krijg ik alle advies mee!
Hij heeft me zelfs een uurtje geleden gebeld om te vragen hoe het was!
Maar ik heb (wegens het MEGA slechte weer) niet gereden om te kijken hoe hij nu loopt.
Ik plan me morgen een uurtje in de manege hier in de buurt in om te kijken hoe hij loopt.
@paars: Hij lijkt mij 'normaal' te gaan liggen/rollen/opstaan ...
Ik kijk even of ik een filmpje heb!
Ik zou dat wel navragen. Ik ken geen dierearts die "zomaar" gaat inspuiten in dat gebied als er geen reactie zit (dus ontstekingsreactie tussen de spinaal uitsteeksels). Ik weet niet of je zelf de foto's hebt, of hebt gezien, maar dat zie je aan een oplichtende lijn op de rand van de spinaal uitsteeksels waar ze dicht bij elkaar staan. Vaak zit er dan ook wat artrose bij. Is die reactie er dan is er sprake van KS. Ik denk dat het wel belangrijk is dat de DA je daar goed over informeert.
Joysieee schreef:Maar er staat nergens waar hij precies mee ingespoten is (misschien weet de ts dat ook niet). Bijv. mesotherapie wordt wel gedaan zonder dat er reactie is en is in principe ook 'inspuiten'. Daarbij kan ik me de logica nog wel indenken; niet heel invasief en plaatselijk pijnverlichtend. Dat is zo'n gekke manier nog niet om te kijken of het dier er beter van wordt. Maar ik denk inderdaad dat even navragen hoe het precies zit een goed idee is, al is het maar voor jezelf.Succes de komende tijd TS!
S_GUN schreef:Die 3 heeft hij "geïnfiltreerd" met een vloeistof. Soort van cortisone.
Babootje schreef:Daarom vind ik het raar dat er niet eerst een bloedonderzoek is gedaan om te kijken of het paard niet bevangen is of dat er PPID of PSSM speelt. Dan moet je uberhaupt heel voorzichtig zijn met het geven van ontstekingsremmers. Ik vind het heel onzorgvuldig om cortico's in te spuiten zonder duidelijke diagnose en zonder eerst bloedonderzoek te hebben gedaan bij dit beeld.
Zo'n onlogische werkwijze geeft mij altijd al een indruk dat zo'n dierenarts al weet wat er aan de hand is met zo'n paard. Dat het niet de eerste keer is dat het paard daar is geweest met dergelijke klachten. Misschien is hij al eerder ingespoten geweest. Dat houdt dan wel een paar maanden. Kan zijn dat TS aan het lijntje wordt gehouden tot de 6 maanden 'garantie' op verborgen gebreken voorbij is, omdat de DA vriendjes met de verkoper is.
Babootje schreef:......
Zo'n onlogische werkwijze geeft mij altijd al een indruk dat zo'n dierenarts al weet wat er aan de hand is met zo'n paard. Dat het niet de eerste keer is dat het paard daar is geweest met dergelijke klachten. Misschien is hij al eerder ingespoten geweest. Dat houdt dan wel een paar maanden. Kan zijn dat TS aan het lijntje wordt gehouden tot de 6 maanden 'garantie' op verborgen gebreken voorbij is, omdat de DA vriendjes met de verkoper is.