Paard te mager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Paard te mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:11

@stormy kan je misschien proberen je berichten in 1 post te plaatsen ipv 5 losse posts?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:12

Ja is nog niet helemaal wat ik bedoel. Maar op deze foto vind ik m zo mager nog niet. Op de foto in je OP wel te schraal. Blijft dus die punt op de billen, waarvan ik me dus afvraag of dat niet gewoon een hunters bump is.
Vandaar mijn vraag naar een standfoto vanaf de zijkant. Op de foto in je OP van de acherkant genomen lijkt het er ook wel op. Een hunters bump kan ook een reden zijn waarom je paard in bespiering op de achterhand achterblijft.

Afbeelding

Afbeelding

Stormy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 14:16

Maartje1990 schreef:
@stormy kan je misschien proberen je berichten in 1 post te plaatsen ipv 5 losse posts?

Hoe kan ik dat doen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:21

Er zijn heel veel paarden die nooit een verstopping krijgen van stro. Van de drie die ik heb staan bij ons op stal zijn dat er zeker weten twee. De mijne wil stro erbij naast hooi want die heeft heel veel structuur nodig. Hooi vindt ze te zacht. Op de vorige stal kregen ze hooi dat zo hard en droog was dat het net stro was. Daar heeft ze meerdere jaren lang 10 tot 12 kg per nacht van weggekauwd zonder ooit maar een verstopping. Paardje van de stal eigenaar vreet dr hele stro stal leeg. Zelfde verhaal. Ook geen verstopping. Zeker als ze dat gewend zijn (en dit beleid is al even zo bij jullie wat ik begrijp) is het niet zo’n drama als veel mensen hier zeggen.

Simpele vraag: ts hoe vaak moet er een dierenarts op stal komen voor verstoppingskoliek?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:37

Stormy1234 schreef:
Maartje1990 schreef:

Hoe kan ik dat doen?

Als je in het topic op quote drukt en je scrolt dan omlaag zie je een overzicht net berichten. Daar kun je dan weer op quote duwen en die verschijnen dan direct in je bericht

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:33

pluisje88 schreef:
Er zijn heel veel paarden die nooit een verstopping krijgen van stro. Van de drie die ik heb staan bij ons op stal zijn dat er zeker weten twee. De mijne wil stro erbij naast hooi want die heeft heel veel structuur nodig. Hooi vindt ze te zacht. Op de vorige stal kregen ze hooi dat zo hard en droog was dat het net stro was. Daar heeft ze meerdere jaren lang 10 tot 12 kg per nacht van weggekauwd zonder ooit maar een verstopping. Paardje van de stal eigenaar vreet dr hele stro stal leeg. Zelfde verhaal. Ook geen verstopping. Zeker als ze dat gewend zijn (en dit beleid is al even zo bij jullie wat ik begrijp) is het niet zo’n drama als veel mensen hier zeggen.

Simpele vraag: ts hoe vaak moet er een dierenarts op stal komen voor verstoppingskoliek?

En ik ken er ook veel die dat wel krijgen. Jouw eigen referentiekader kun je niet zomaar uitrollen over alle paarden. Dus ik zou er niet te makkelijk over doen.
Ik houd me maar liever vast aan wat hier algemeen bekend over is. Naast dat het stro veel onverteerbare vezels bevat, bevat stro meer gif door bestrijdingsmiddelen die gebruikt worden bij het telen van graan (of je moet stro hebben van biologisch geteeld graan).

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:14

Stormy1234 schreef:
Je hebt hier niet echt bladen denk ik, maar zij heeft vanaf dag 1 aangegeven dat ze vanaf kleins af aan al met paarden werkt dus dat ze letterlijk alles weet. Ze zal je voor gek verklaren als je iets zegt wat haar niet goed valt. Ook al heb je bijv gelijk.

Nee, goede bladen over paardenwelzijn hebben we hier inderdaad niet :n Sinds kort bestaat wel Caballos de Cerca, wat een website is waar meerdere experts eigenlijk een soort cursussen geven over verschillende onderwerpen (management, voeding, hoeven, etc.). En dat is echt revolutionair hier :') maar er komt dus gelukkig wel wat meer kennis in Spanje.

Ik gok alleen niet dat jouw staleigenaar zich hiervoor gaat aanmelden :x maar misschien voor jezelf interessant om eens een kijkje te nemen!

Stormy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 14:09

Ik wilde jullie nog even laten weten dat we per volgende week toch veranderen naar een andere stal! Heel blij met deze keuze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:13

Wat fijn, TS :). Heb je je paard ondertussen bij kunnen voeren?