Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
woemp schreef:Ik ga nu gewoon even doen wat de dierenarts heeft gezegd en dan zal ik over twee weken als de bute op is en ze die tijd volledige rust heeft gehad( + benen koelen + beperkt gras) even een nieuw filmpje maken. Als ze dan nog steeds slecht loopt moest ik toch opnieuw bellen en dan zou hij verder doorzoeken met foto’s.
(...)
Ik hoop van harte dat ze mijn pony een correcte behandeling geven want ik wil ze zeker niet met pijn laten werken. Het is niet mijn bedoeling om haar wat te verdoven en zo verder het probleem te laten escaleren. Daarom zal ik zeker binnen twee weken een update geven want zelf kan ik dat onzuiver lopen niet zien.
Janneke2 schreef:woemp schreef:Ik ga nu gewoon even doen wat de dierenarts heeft gezegd en dan zal ik over twee weken als de bute op is en ze die tijd volledige rust heeft gehad( + benen koelen + beperkt gras) even een nieuw filmpje maken. Als ze dan nog steeds slecht loopt moest ik toch opnieuw bellen en dan zou hij verder doorzoeken met foto’s.
(...)
Ik hoop van harte dat ze mijn pony een correcte behandeling geven want ik wil ze zeker niet met pijn laten werken. Het is niet mijn bedoeling om haar wat te verdoven en zo verder het probleem te laten escaleren. Daarom zal ik zeker binnen twee weken een update geven want zelf kan ik dat onzuiver lopen niet zien.
![]()
Hartstikke dikke prima...!
Er zijn bokkers die pas tevreden zijn na - tig heftige onderzoeken (er moet opgeladen, er moet met een superdelux apparaat röntgenfoto's, er moet dit en er moet dat...).
In heel veel gevallen is dat nergens voor nodig.
(Ik ben "nooit verder gekomen"dan scan en röntgen op stal...)
Earth schreef:Ik heb de eerdere filmpjes niet gezien, maar ik vind haar niet echt kreupel maar wel heel erg vasthouden in haar lijf. Vooral haar rug lijkt ze vast te houden.
Earth schreef:Ja dat is heel moeilijk. Liep ze altijd al zo? Ik zou zeggen, laat haar eens lekker loswerken door een osteopaat en kijk wat zijn of haar bevindingen zijn.
Elisa2 schreef:Dit is nog met pijnstilling dus? Ze lijkt zeker beter te lopen maar ik twijfel of ze rechtsom wel helemaal rad is.
Rug is strak maar dat lijkt mij nog voortkomen uit compensatie. Zou zelf eerst even afwachten wat er gebeurd zonder pijnstilling. Kijken hoe ze dan loopt.
Earth schreef:Ja dat is heel moeilijk. Liep ze altijd al zo? Ik zou zeggen, laat haar eens lekker loswerken door een osteopaat en kijk wat zijn of haar bevindingen zijn.
Elisa2 schreef:Ik zou hier helemaal niet opstappen..
Eerst maar even kijken hoe ze loopt zonder pijnstilling en als de pijnstilling uitgewerkt is. Zou haar ook even laten staan nog en over een week voorzichtig weer kijken.
Stijf/ scheef kan allemaal voortkomen uit compensatie van een pijnlijk been, dus ik denk echt eerst zorgen dat kreupelheid uitgesloten is voordat er met de rest aan de slag gegaan kan worden.