Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
purny schreef:Zoals ik al eerder heb gezegd kan ts in de voorwaarden lezen dat dit alleen maar met haar toestemming gebeurd
Daphara schreef:Echt mensen leer lezen! Ik heb het idee dat de helft niet eens de moeite neemt om te snappen waar het werkelijk om gaat.
TS wil het paard niet verkopen, als ze een claim wil indienen bij haar paarden verzekering, dan claimt de verzekering haar paard en beland het mogelijk in de handel of wordt het mogelijk ergens naar het buitenland gebracht om geslacht te worden.
Dit wil ze juist niet voor haar paard.
Dit topic is vanmorgen geplaatst, het paarden fonds topic is gisteren geplaatst. Mag een mens a.u.b. een dag de tijd nemen om de opties af te wegen, zonder meteen veroordeeld te worden?
Hier in het topic vind men echt weer bokt op z’n slechts. Lekker oordelen en veroordelen zonder goed te lezen.
Dat financiën meewegen in het besluit wat te doen is niet vreemd, TS geeft aan momenteel in een moeilijke financiële situatie te zitten, ze heeft wel jarenlang betaald aan een verzekering die nu niet wil meewerken aan het laten inslapen van haar paard.
Ik vind de vraag en de afweging van TS in deze situatie heel logisch, stel het paard komt in de handel, is er dan nog misschien een hele kleine kans dat het paard goed terecht gaat komen, zou iemand een paard als dit überhaupt willen kopen?
Die mening vraagt ze, ze is helemaal niet van plan haar verantwoordelijkheid af te schuiven en zelf het paard te verkopen, maar dat ze zichzelf afvraagt hoe of wat nadat de verzekering haar paard claimt is imo heel logisch. Het is altijd makkelijk oordelen als je niet in de schoenen van TS staat, als financiën niet meewegen, als alle opties open staan, als je zelf het besluit niet hoeft te nemen.
TS, heel veel sterkte in deze moeilijke situatie. Heel knap hoe jij rustig blijft nadat je zoveel vooroordeel naar je hoofd gesmeten krijgt hier. Hopelijk heb je wat aan de antwoorden van mensen die de situatie wel snappen.
Daphara schreef:Echt mensen leer lezen! Ik heb het idee dat de helft niet eens de moeite neemt om te snappen waar het werkelijk om gaat.
TS wil het paard niet verkopen, als ze een claim wil indienen bij haar paarden verzekering, dan claimt de verzekering haar paard en beland het mogelijk in de handel of wordt het mogelijk ergens naar het buitenland gebracht om geslacht te worden.
Dit wil ze juist niet voor haar paard.
Dit topic is vanmorgen geplaatst, het paarden fonds topic is gisteren geplaatst. Mag een mens a.u.b. een dag de tijd nemen om de opties af te wegen, zonder meteen veroordeeld te worden?
Hier in het topic vind men echt weer bokt op z’n slechts. Lekker oordelen en veroordelen zonder goed te lezen.
Dat financiën meewegen in het besluit wat te doen is niet vreemd, TS geeft aan momenteel in een moeilijke financiële situatie te zitten, ze heeft wel jarenlang betaald aan een verzekering die nu niet wil meewerken aan het laten inslapen van haar paard.
Ik vind de vraag en de afweging van TS in deze situatie heel logisch, stel het paard komt in de handel, is er dan nog misschien een hele kleine kans dat het paard goed terecht gaat komen, zou iemand een paard als dit überhaupt willen kopen?
Die mening vraagt ze, ze is helemaal niet van plan haar verantwoordelijkheid af te schuiven en zelf het paard te verkopen, maar dat ze zichzelf afvraagt hoe of wat nadat de verzekering haar paard claimt is imo heel logisch. Het is altijd makkelijk oordelen als je niet in de schoenen van TS staat, als financiën niet meewegen, als alle opties open staan, als je zelf het besluit niet hoeft te nemen.
TS, heel veel sterkte in deze moeilijke situatie. Heel knap hoe jij rustig blijft nadat je zoveel vooroordeel naar je hoofd gesmeten krijgt hier. Hopelijk heb je wat aan de antwoorden van mensen die de situatie wel snappen.
purny schreef:Zoals ik al eerder heb gezegd kan ts in de voorwaarden lezen dat dit alleen maar met haar toestemming gebeurd
Omany schreef:@Daphara: Ik vind jou een héél wijs persoon. Ik zie jou in meerdere topics verschijnen, en bokt zou zóveel mooier zijn met veeeeel Daphara's
.
Véél sterkte ts, ook ik begrijp jou, ik zou het ook niet weten wat te doen
appiesjappie schreef:Mijn ouders hebben 30 jaar geleden bij mijn eerste pony het ondertekend en de voorwaarden gekregen waarschijnlijk. Nergens te vinden natuurlijk. Wanneer er een pony overleed of werd verkocht werd het overgezet op een ander paard. Ik heb dus geen idee. Stom van mij want ik heb het gewoon overgenomen. Het staat nog op mijn ouders hun naam maar ik betaal het
appiesjappie schreef:Annet_Dottie schreef:Ik heb je topic even gelezen maar je gaat hier maar over door. Terwijl iedereen toch echt zegt nee niemand zou dat paard kopen. Sterker nog, als het paardenfonds je paard neemt dan zullen er waarschijnlijk 2 dingen gebeuren, of hij gaat via een handelaar in de verkoop en een niet oplettende koper die geen idee heeft van hoe ziek je paard is koopt hem en doet er nog van alles mee wat eigenlijk niet kan wat wellicht zelfs kan lijden tot zware ongelukken en je paard die alleen maar meer zal gaan lijden. Of hij gaat via het paardenfonds naar de slacht.
Dat is wat ik denk. Geen enkele uitkomst is goed, je gaat het paard niet meer op een eerlijke manier kwijt raken. En ik vind het jammer dat je nergens echt reageert op het verhaal over inslapen. Je zegt zelf het geld is op we hebben alles geprobeerd het paard is nu aan het lijden maar toch ben je blijkbaar nog steeds bezig met geld?
Laat dat paardenfonds eens voor wat het is, en het allerlaatste waar je mee bezig zou moeten zijn is het verkopen van dit paard, ik vind het sowieso heel gek dat je dingen zegt dat het paard zoveel voor je betekent heeft maar terwijl het dier oneindig lijd ben jij bezig met er dus nog geld uithalen ipv de welzijn van het dier?
Laat hem inslapen, dat is de enige goede beslissing die je kan maken en het enige wat eerlijk is voor jou paard. Neem je verantwoording helemaal als het paard zoveel voor je betekent, dat laat je namelijk niet zien uit wat je allemaal schrijft er over over verkopen etc.
Ik heb al meerdere keren gereageerd en verteld dat de dierenarts et van weet en er nee in stemt dat het klaar is als wij er ook klaar voor zijn om haar te laten gaan.
Avalanche schreef:Zou dat ook zo zijn bij een 30 jaar oud fonds? Maar je kunt er altijd een mailtje naar toe sturen natuurlijk
Spenk schreef:Avalanche schreef:Zou dat ook zo zijn bij een 30 jaar oud fonds? Maar je kunt er altijd een mailtje naar toe sturen natuurlijk
De meeste fondsen hier in de buurt zijn al heel wat ouder dan 30 jaardie gaan ook wel met de tijd mee.
Dan heeft TS het ook zwart op wit en niet dat iemand aan de telefoon maar wat zegt of dat zij het verkeerd begrijpt.
DJZ schreef:TS kan sowieso altijd de keuze maken om het paard in te laten slapen. Ook als het fonds het paard niet wil afkeuren.Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...
Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...
DJZ schreef:Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...
Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...