Paard kopen met pees blessure ? Help me

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie ?

Poll eindigt op

1.wel doen
8 (1%)
2.ECHT NIET
632 (98%)

Totaal aantal stemmen: 640


Ibbel

Berichten: 49332
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:36

valine schreef:
De enige rede dat het paard naar een ander huisje mag, is zodat hij daar meer aanspraak heeft... wordt hij niet verkocht dan mag hij gewoon bij de eigenaar blijven en krijgt alle zorg die hij nodig heeft.
Voor de gene die wilde weten of het een westernpaard is, nee, gewoon Engels gereden.


Dan snap ik totaal niet waarom de huidige eigenaar het paard niet gewoon op een revalidatiestal zet. Wordt alle zorg je uit handen genomen en paard staat er nooit alleen. Alle problemen in 1x opgelost.

Stal Crebas (waar Emmeloord mee samenwerkt) vroeg er 4 jaar geleden er iets van 300 euro per maand voor. Zelfs als dat ondertussen 400 geworden is, is het nog prima betaalbaar.

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:08

Ibbel schreef:
Stal Crebas (waar Emmeloord mee samenwerkt) vroeg er 4 jaar geleden er iets van 300 euro per maand voor. Zelfs als dat ondertussen 400 geworden is, is het nog prima betaalbaar.

Hier in de regio kost een stal al meer dan 400 euro per maand. Revalidatie gaat richting de 1.000 euro per maand hoor.

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:01

valine schreef:
Ik weet toevallig om welk paard dit gaat. En betreffende paard heeft een aanvaring op de wei gehad, is gelijk daarna apart van de kudde gezet en staat nu na 2 maanden nog apart.
De rede van de verkoop is niet omdat het baasje “er maar snel vanaf wil”, maar omdat de kudde verplaatst is en het paard nu letterlijk afgesloten van alle andere paarden staat, hij kan ze nu dus ook niet meer zien.
Betreffend paard staat haar ook absoluut niet in de weg en gaat dit weekend ook verhuizen naar een andere stal waarbij hij wel alleen staat, maar andere paarden naast zich heeft.
Ik weet van het contact tussen TS en verkoper en TS heeft de echo’s gezien en mag ook gewoon contact met de behandelend kliniek opnemen als zij dat wil. TS heeft het paard (voor zover ik weet) nog niet in levende lijve ontmoet.
De enige rede dat het paard naar een ander huisje mag, is zodat hij daar meer aanspraak heeft... wordt hij niet verkocht dan mag hij gewoon bij de eigenaar blijven en krijgt alle zorg die hij nodig heeft.
Voor de gene die wilde weten of het een westernpaard is, nee, gewoon Engels gereden.


Het verhaal wordt wel steeds bijzonderder in ieder geval. := Als het inderdaad klopt dat ze het paard nog niet of nauwelijks in het echt gezien heeft, lijkt het me toch aardig moeilijk om nu al zo’n sterke klik met het dier te voelen…

Ik ben benieuwd of TS nog een keer van zich zal laten horen. Erg waarschijnlijk lijkt het me niet om eerlijk te zijn, gezien het verloop van dit topic. :')

Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:06

Equikitt schreef:
valine schreef:
Ik weet toevallig om welk paard dit gaat. En betreffende paard heeft een aanvaring op de wei gehad, is gelijk daarna apart van de kudde gezet en staat nu na 2 maanden nog apart.
De rede van de verkoop is niet omdat het baasje “er maar snel vanaf wil”, maar omdat de kudde verplaatst is en het paard nu letterlijk afgesloten van alle andere paarden staat, hij kan ze nu dus ook niet meer zien.
Betreffend paard staat haar ook absoluut niet in de weg en gaat dit weekend ook verhuizen naar een andere stal waarbij hij wel alleen staat, maar andere paarden naast zich heeft.
Ik weet van het contact tussen TS en verkoper en TS heeft de echo’s gezien en mag ook gewoon contact met de behandelend kliniek opnemen als zij dat wil. TS heeft het paard (voor zover ik weet) nog niet in levende lijve ontmoet.
De enige rede dat het paard naar een ander huisje mag, is zodat hij daar meer aanspraak heeft... wordt hij niet verkocht dan mag hij gewoon bij de eigenaar blijven en krijgt alle zorg die hij nodig heeft.
Voor de gene die wilde weten of het een westernpaard is, nee, gewoon Engels gereden.


Het verhaal wordt wel steeds bijzonderder in ieder geval. := Als het inderdaad klopt dat ze het paard nog niet of nauwelijks in het echt gezien heeft, lijkt het me toch aardig moeilijk om nu al zo’n sterke klik met het dier te voelen…

Ik ben benieuwd of TS nog een keer van zich zal laten horen. Erg waarschijnlijk lijkt het me niet om eerlijk te zijn, gezien het verloop van dit topic. :')



This ook wel komkommer tijd..

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:07

Maar het paard kan dus niet bij anderen?

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:31

marije1109 schreef:
Mijn paard heeft sinds september 2021 een tussenpeesblessure en ondanks dat gezegd werd paar maanden is er nog geen verbetering te zien en is het volgens de DA onwaarschijnlijk dat ze nog gaat genezen en is zelf inslapen al besproken :(



Hier helaas exact hetzelfde verhaal…

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:36

Nouvel schreef:
marije1109 schreef:
Mijn paard heeft sinds september 2021 een tussenpeesblessure en ondanks dat gezegd werd paar maanden is er nog geen verbetering te zien en is het volgens de DA onwaarschijnlijk dat ze nog gaat genezen en is zelf inslapen al besproken :(



Hier helaas exact hetzelfde verhaal…


oh nee toch... :knuffel:

Ibbel

Berichten: 49332
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:12

Lieser schreef:
Ibbel schreef:
Stal Crebas (waar Emmeloord mee samenwerkt) vroeg er 4 jaar geleden er iets van 300 euro per maand voor. Zelfs als dat ondertussen 400 geworden is, is het nog prima betaalbaar.

Hier in de regio kost een stal al meer dan 400 euro per maand. Revalidatie gaat richting de 1.000 euro per maand hoor.


Nou, dan ben ik kennelijk gematst toen mijn paard er 3 jaar geleden 6 weken heeft gestaan :+
Website zegt nu 13 euro per dag, was 3 jaar geleden 12 euro.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:20

Stal Crebas is vanaf 13 euro per dag. Dat is vanaf 403 euro per maand. Lijkt me absoluut betaalbaar voor revalidatie. Maar als je dan ook nog je eigen stalling moet betalen, wordt het hele plaatje alsnog kostbaar natuurlijk.

Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 07:17

Ibbel schreef:
valine schreef:
De enige rede dat het paard naar een ander huisje mag, is zodat hij daar meer aanspraak heeft... wordt hij niet verkocht dan mag hij gewoon bij de eigenaar blijven en krijgt alle zorg die hij nodig heeft.
Voor de gene die wilde weten of het een westernpaard is, nee, gewoon Engels gereden.


Dan snap ik totaal niet waarom de huidige eigenaar het paard niet gewoon op een revalidatiestal zet. Wordt alle zorg je uit handen genomen en paard staat er nooit alleen. Alle problemen in 1x opgelost.

Stal Crebas (waar Emmeloord mee samenwerkt) vroeg er 4 jaar geleden er iets van 300 euro per maand voor. Zelfs als dat ondertussen 400 geworden is, is het nog prima betaalbaar.


Ja stal Crebas is super! Ze zitten hier vlakbij en hebben ook echt een super mooie accomodatie voor revaliderende paarden

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:59

We vinden nu allemaal iets van TS en haar plannen, maar wat vinden jullie van de eigenaar? Zoals ik het lees (maar hopelijk zit ik ernaast) is er een beetje op het gemoed van TS gespeeld.
- geweldig paard, staat niet in de weg, maar als jij nu echt wil
- zonde hè, dat paard nu alleen staat

De verkoper moet dit paard niet willen verkopen en al zeker niet aan iemand die voor haar eerste, eigen paard gaat, met alle dromen en verwachtingen van dien. Een paard met een blessure moet je niet verkopen. Als de verkoper er zo zeker van is dat alles goedkomt, zorgt ze zelf voor het paard tijdens de revalidatie. Is het paard weer oké, dan staat niks in de weg om het dier te verkopen.

TS, heb je eigenlijk al een beslissing genomen?

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:14

Ik ben dat helemaal met je eens. Heeft een hoog "verkooppraatjesgehalte" voor mij.
Als het echt zo'n minimale blessure is die met een maandje of 3 is genezen; waarom wil je er dan vanaf. Het paard staat op de wei, dat zijn dan niet de kosten. Laat zo'n paard goed herstellen, dan hoef je er ook niet veel aan af te doen. Ook voor het paard zelf is dat een veel beter uitgangspunt.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:21

NIET DOEN!

Zoals al vaker gezegd; ellende komt vanzelf, die hoef je niet te kopen....

En ik moest in je profiel kijken voor je leeftijd, maar ik geloof eerlijk gezegd echt niet dat je 22 bent.... De manier van schrijven/reageren.... Ben je niet een paar jaar jonger?

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:59

chevax schreef:
We vinden nu allemaal iets van TS en haar plannen, maar wat vinden jullie van de eigenaar? Zoals ik het lees (maar hopelijk zit ik ernaast) is er een beetje op het gemoed van TS gespeeld.
- geweldig paard, staat niet in de weg, maar als jij nu echt wil
- zonde hè, dat paard nu alleen staat

De verkoper moet dit paard niet willen verkopen en al zeker niet aan iemand die voor haar eerste, eigen paard gaat, met alle dromen en verwachtingen van dien. Een paard met een blessure moet je niet verkopen. Als de verkoper er zo zeker van is dat alles goedkomt, zorgt ze zelf voor het paard tijdens de revalidatie. Is het paard weer oké, dan staat niks in de weg om het dier te verkopen.

TS, heb je eigenlijk al een beslissing genomen?



O daar ben ik het zeker mee eens, vooral omdat ts claimt een gigantische klik te hebben met dit paard terwijl ze het dier nog niet eens in levende lijve gezien heeft. Maakt dat ik ook het gevoel heb dat er flink op dr ingepraat is om een misschien wel onherstelbaar geblesseerd paard te kopen.
Daarnaast ben ik het ook met je stelling eens dat verkoper het dier uit de verkoop had moeten halen en rustig laten revalideren; dier staat toch zogenaamd niet in de weg en er is geen haast met verkoop toch? Dan is het vreemd dat je toch het dier wil gaan verkopen met alle gevolgen van dien voor dit paard, waar men al na 3 schamele maanden al weer wil beginnen met langzaam oppakken....met een tussenpeesblessure nog wel. Veel en veel te vroeg imo.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:03

Als de huidige eigenaar geen haast heeft om het paard te verkopen is het misschien een optie voor ts om het paard eerst een paar maanden volledig te gaan verzorgen?
Zo kun je zien wat het is om een paard met een blessure dagelijks te moeten verzorgen en gelijk kijken of er echt een klik is en in de gaten houden hoe het herstel verloopt.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:03

Nouvel schreef:
Als de huidige eigenaar geen haast heeft om het paard te verkopen is het misschien een optie voor ts om het paard eerst een paar maanden volledig te gaan verzorgen?
Zo kun je zien wat het is om een paard met een blessure dagelijks te moeten verzorgen en gelijk kijken of er echt een klik is en in de gaten houden hoe het herstel verloopt.

Goed idee!

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:17

chevax schreef:
We vinden nu allemaal iets van TS en haar plannen, maar wat vinden jullie van de eigenaar? Zoals ik het lees (maar hopelijk zit ik ernaast) is er een beetje op het gemoed van TS gespeeld.
- geweldig paard, staat niet in de weg, maar als jij nu echt wil
- zonde hè, dat paard nu alleen staat

De verkoper moet dit paard niet willen verkopen en al zeker niet aan iemand die voor haar eerste, eigen paard gaat, met alle dromen en verwachtingen van dien. Een paard met een blessure moet je niet verkopen. Als de verkoper er zo zeker van is dat alles goedkomt, zorgt ze zelf voor het paard tijdens de revalidatie. Is het paard weer oké, dan staat niks in de weg om het dier te verkopen.

TS, heb je eigenlijk al een beslissing genomen?


Ja idd, ik vond dat bericht van ‘degene die het paard kent’ heel bijzonder :=
Dan zou ik sowieso dat paard niet meer kopen :n raar verhaal

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:45

Dat idee van Nouvel is indd een optie.
Ik hoop dat TS nog eens reageert. Iedereen is denk ik benieuwd naar haar uiteindelijke beslissing. Persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen een topic openen met een vraag en dan niks meer laten horen.

ivy_power89

Berichten: 5879
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:08

Ben ik nou de enige die denkt..... omdat het paard met een blessure nu tijdelijk alleen staat mag het paard verkocht worden?
Zodat er een betere plek gevonden kan worden?

Ofwel, men heeft niets meer aan het paard, steekt er verder geen moeite in óf het geduld. Want wat nou als dit paard geen blessure had gehad? Mocht het dan ook verkocht?

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:08

chevax schreef:
Dat idee van Nouvel is indd een optie.
Ik hoop dat TS nog eens reageert. Iedereen is denk ik benieuwd naar haar uiteindelijke beslissing. Persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen een topic openen met een vraag en dan niks meer laten horen.

Dat vind ik ook jammer.Uiteraard is het niet verplicht. Maar je denkt toch mee en zou willen weten hoe het afloopt.Soms is het zo dat de reacties heel vervelend zijn en dan is het goed te begrijpen dat een ts geen zin meer heeft om iets te zeggen. Maar in dit topic is dat niet zo.Alleen maar goedbedoelde tips en waarschuwingen zonder dwingend iets op te leggen.

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:26

Ik heb een merrie gehad met een tussenpeesblessure aan beide voorbenen. We zijn een jaar aan het revalideren geweest, met in eerste instantie goed gevolg. Toch ging ze langzaam weer slechter/korter lopen en had in het werk een pijn-trekje om haar mond. Irritatie op de oude beschadigingen, uit het werk genomen en nog een veulen veulen bij gefokt. Nu staat ze als draagmerrie bij bokker Vulina zolang ze in de wei geen last heeft van haat benen.

Deze problemen moet je niet kopen.

miereneter

Berichten: 2648
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:55

chevax schreef:
En dan nog: ook een gekregen paard kost veel geld aan onderhoud. Als TS het paard krijgt, gaat de blessure er niet mee weg. Het enige pluspuntje is dan dat ze meer geld heeft om naar de DA te brengen.


Dit wilde ik nog even beamen. Er bestaat geen goedkoop paard, zelfs niet als je het gratis krijgt. Je kunt de kosten drukken als je eigen grond hebt. Maar anders betaal je stalgeld. En ook op eigen land bekostig je voer, spullen, smid/bekapper, tandarts, veearts... En in jouw geval ook nog eens gegarandeerd medische kosten en misschien revalidatietraining, tenzij je zelf heel veel kennis hebt van biomechanica en correct trainen.

Niet om je iets af- of aan te raden, maar om mee te nemen in de overweging.

Is dit topic echt? Voor mij is het onvoorstelbaar dat je een jong paard met een tussenpeesblessure wilt kopen? Hoe goedkoop ook? Ik bedoel, een stalgebrek of iets dergelijks zou te overzien zijn. Of als het een geliefd manegepaard is dat je nog een kans op pensioen wilt geven.Maar dit :( .

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 20:45

Babootje schreef:
Ik heb de vraag al eerder gesteld TS, maar nog geen antwoord gehad. Is het een westernpaardje of niet?


Nee het is geen western paard !

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:51

TS, hoe sta je er nu in na alle adviezen, ben je al verder met je beslissing?

DuoPenotti

Berichten: 30607
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:36

Heb je hem al in het echt gezien?
En idd wat ga je doen nu? Ik ben ook benieuwd :j