Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sharmila schreef:KootMiraDrum schreef:Omdat hij dan weer in een donker hokje wordt weggestopt, geen enkel dier verdient dat. Ook Blacky niet.
Precies dat voelt gewoon verkeerd. En sowieso de vorige eigenaar kan hem niet eens terug nemen. Overleg over gehad. Ze wilt het niet. Betalen wilt ze ook niet. Ze zegt dat ze niet wist dat het een klophengst is. Nou dat is echt onzin want ik heb de veearts gesproken en zijn patientenkaart gezien het is duidelijk besproken. Dat wil de veearts ook wel verklaren. Die zegt ook dit kan niet wat ze gedaan heeft. Dan laten we het gewoon een advocaat uitzoeken wat ons recht is. En ik duim stiekem dat we hem mogen houden. Dat is in alle opzichten beter voor hem.
pillow schreef:Ja die pony is gewoon niet wat hij moest zijn. Er is hier al vaak gezegd dat ze hem terug moet doen. Maar uit de reacties van TS kun je opmaken dat ze hem niet weer kwijt wil. Op mijn vraag of ze het aan de verkoper heeft voorgelegd om geld terug te krijgen, want die pony is gewoon veel minder waard, komt geen antwoord. Ja de verkoper heeft geen geld maar dat is niet het probleem van TS lijkt me.
DuoPenotti schreef:Dan zou ik echt wel proberen om castratiegeld, maar ook 75% van aankoopprijs terug te krijgen.
Ja ze wil niet...haar probleem. En dan heb jij nog meer dan genoeg risico.
En als het niet via een advocaat kan ging haar naam bij mij toch echt social media in. Dat is geen per ongeluk iemand oplichten maar expres voor een dikke hoofdprijs.
Charaz schreef:Wat zou je dan als oplossing willen zien? Je geeft aan dat ze geen geld heeft, wilt hem ook niet terug sturen.
Sharmila schreef:pillow schreef:Ja die pony is gewoon niet wat hij moest zijn. Er is hier al vaak gezegd dat ze hem terug moet doen. Maar uit de reacties van TS kun je opmaken dat ze hem niet weer kwijt wil. Op mijn vraag of ze het aan de verkoper heeft voorgelegd om geld terug te krijgen, want die pony is gewoon veel minder waard, komt geen antwoord. Ja de verkoper heeft geen geld maar dat is niet het probleem van TS lijkt me.
Ik heb zojuist verteld dat ik alles heb voorgelegd en overal negatief op gereageerd wordt. Maar ik ben soms wat voorzichtig met antwoorden ik weet niet wie er mee leest en mogelijk wordt het een rechtszaak. Wil je tot in de detail meer weten stuur dan een pb. Vooral als je mee wilt denken. Want 2 weten meer dan 1.
Sharmila schreef:pillow schreef:Ja die pony is gewoon niet wat hij moest zijn. Er is hier al vaak gezegd dat ze hem terug moet doen. Maar uit de reacties van TS kun je opmaken dat ze hem niet weer kwijt wil. Op mijn vraag of ze het aan de verkoper heeft voorgelegd om geld terug te krijgen, want die pony is gewoon veel minder waard, komt geen antwoord. Ja de verkoper heeft geen geld maar dat is niet het probleem van TS lijkt me.
Ik heb zojuist verteld dat ik alles heb voorgelegd en overal negatief op gereageerd wordt. Maar ik ben soms wat voorzichtig met antwoorden ik weet niet wie er mee leest en mogelijk wordt het een rechtszaak. Wil je tot in de detail meer weten stuur dan een pb. Vooral als je mee wilt denken. Want 2 weten meer dan 1.
beert schreef:Gelijk hebben is gewoon niet altijd gelijk krijgen en je hebt hier te maken met een levend dier. Uit alle reacties maak ik op dat het dier het beste af is met een castratie (op korte termijn). Dat hij mogelijk dan rust in de kop krijgt.
Verder kun je een dier nooit in dezelfde staat afgeleveren als je hem kreeg en ben je ook verplicht om de medische zorg te verlenen. Als ik hier de reacties lees, zou het me niet verbazen als een castratie valt onder medische noodzaak.
.