Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:07

Om even mee te denken, is het geen optie om hem nu zsm te laten castreren en het dan in termijnen te betalen? Ik zou of dat doen of zsm een andere rustige plek voor hem zoeken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:08

Ja die pony is gewoon niet wat hij moest zijn. Er is hier al vaak gezegd dat ze hem terug moet doen. Maar uit de reacties van TS kun je opmaken dat ze hem niet weer kwijt wil. Op mijn vraag of ze het aan de verkoper heeft voorgelegd om geld terug te krijgen, want die pony is gewoon veel minder waard, komt geen antwoord. Ja de verkoper heeft geen geld maar dat is niet het probleem van TS lijkt me.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 09:09

Ik vermoed dat ze de vlag uit gehangen heeft toen hij weg ging gezien zijn gedragsproblemen en haar vermogen om dit niet op te lossen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:09

Sharmila schreef:
KootMiraDrum schreef:
Omdat hij dan weer in een donker hokje wordt weggestopt, geen enkel dier verdient dat. Ook Blacky niet.

Precies dat voelt gewoon verkeerd. En sowieso de vorige eigenaar kan hem niet eens terug nemen. Overleg over gehad. Ze wilt het niet. Betalen wilt ze ook niet. Ze zegt dat ze niet wist dat het een klophengst is. Nou dat is echt onzin want ik heb de veearts gesproken en zijn patientenkaart gezien het is duidelijk besproken. Dat wil de veearts ook wel verklaren. Die zegt ook dit kan niet wat ze gedaan heeft. Dan laten we het gewoon een advocaat uitzoeken wat ons recht is. En ik duim stiekem dat we hem mogen houden. Dat is in alle opzichten beter voor hem.

Als de dierenarts dat echt wilt dan sta je behoorlijk sterk, maar wil hij dat zwart op wit verklaren? want dat zou ik dan zsm regelen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 09:11

pillow schreef:
Ja die pony is gewoon niet wat hij moest zijn. Er is hier al vaak gezegd dat ze hem terug moet doen. Maar uit de reacties van TS kun je opmaken dat ze hem niet weer kwijt wil. Op mijn vraag of ze het aan de verkoper heeft voorgelegd om geld terug te krijgen, want die pony is gewoon veel minder waard, komt geen antwoord. Ja de verkoper heeft geen geld maar dat is niet het probleem van TS lijkt me.

Ik heb zojuist verteld dat ik alles heb voorgelegd en overal negatief op gereageerd wordt. Maar ik ben soms wat voorzichtig met antwoorden ik weet niet wie er mee leest en mogelijk wordt het een rechtszaak. Wil je tot in de detail meer weten stuur dan een pb. Vooral als je mee wilt denken. Want 2 weten meer dan 1.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:12

Dan zou ik echt wel proberen om castratiegeld, maar ook 75% van aankoopprijs terug te krijgen.
Ja ze wil niet...haar probleem. En dan heb jij nog meer dan genoeg risico.
En als het niet via een advocaat kan ging haar naam bij mij toch echt social media in. Dat is geen per ongeluk iemand oplichten maar expres voor een dikke hoofdprijs.

edit ik lees nu dat het misschien wel een rechtszaak word, ja dan kun je beter stil zijn.
Maar dan is dit topic misschien al niet verstandig.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 03-06-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 09:12

[

Precies dat voelt gewoon verkeerd. En sowieso de vorige eigenaar kan hem niet eens terug nemen. Overleg over gehad. Ze wilt het niet. Betalen wilt ze ook niet. Ze zegt dat ze niet wist dat het een klophengst is. Nou dat is echt onzin want ik heb de veearts gesproken en zijn patientenkaart gezien het is duidelijk besproken. Dat wil de veearts ook wel verklaren. Die zegt ook dit kan niet wat ze gedaan heeft. Dan laten we het gewoon een advocaat uitzoeken wat ons recht is. En ik duim stiekem dat we hem mogen houden. Dat is in alle opzichten beter voor hem.[/quote]

Als de dierenarts dat echt wilt dan sta je behoorlijk sterk, maar wil hij dat zwart op wit verklaren? want dat zou ik dan zsm regelen.[/quote]

Al gedaan! :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 09:14

DuoPenotti schreef:
Dan zou ik echt wel proberen om castratiegeld, maar ook 75% van aankoopprijs terug te krijgen.
Ja ze wil niet...haar probleem. En dan heb jij nog meer dan genoeg risico.
En als het niet via een advocaat kan ging haar naam bij mij toch echt social media in. Dat is geen per ongeluk iemand oplichten maar expres voor een dikke hoofdprijs.

Nee het is erg dubbel. Waarom precies vertel ik liever niet openbaar.

Elisa2

Re: Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:17

Goedzo, al zou je maar een gedeelte van het aankoopbedrag terug kunnen krijgen voor de castratie dan zou dat al een stuk schelen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 09:18

Charaz schreef:
Wat zou je dan als oplossing willen zien? Je geeft aan dat ze geen geld heeft, wilt hem ook niet terug sturen.

Dat de kosten van de operatie en schade vergoed worden de verkoopprijs eerlijk naar waarde wordt terug gebracht. Dan is het voor mij goed. Ik wil best met hem aan de slag gaan om te kijken of ik hem kan heropvoeden. Ik heb een super relaxte ruin waar hij bij kan en die misschien het goede voorbeeld kan geven.

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:29

Als je slim bent, breng je echt deze pony terug en laat je de koop ontbinden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:39

Ik begrijp het gevoel wel hoor, wanneer hij naar jouw idee daar noet goed verzorgd werd.
Zou ik zelf dan ook niet willen... maar dan is het inderdaad wel opdraaien voor de kosten.
Want besef je wel dat dat een optie is die er via de juridische weg mogelijk uit gaat komen. De keuze terugnemen en geld terug of haar laten bijdragen aan de castratie kan een keuze zijn die de verkoper dan mag maken. Maar dat weet je nooit vooraf... daarvoor kan je inderdaad het beste goed juridisch advies in winnen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:40

Hipmeisje schreef:
Als je slim bent, breng je echt deze pony terug en laat je de koop ontbinden.

Nou precies wat ik dacht! Wie zegt dat zijn gedrag na castratie wel gaat veranderen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:04

Sharmila schreef:
pillow schreef:

Ik heb zojuist verteld dat ik alles heb voorgelegd en overal negatief op gereageerd wordt. Maar ik ben soms wat voorzichtig met antwoorden ik weet niet wie er mee leest en mogelijk wordt het een rechtszaak. Wil je tot in de detail meer weten stuur dan een pb. Vooral als je mee wilt denken. Want 2 weten meer dan 1.

Stuur mij maar een PB want ik wil wel meedenken.Zelf ook ooit een dergelijk probleem gehad en met zeer veel moeite en hulp van stalhouder opgelost.

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:06

Sharmila schreef:
pillow schreef:

Ik kan het niet begrijpen. Procederen kost tijd, geld en emotie. Breng die pony terug. Begin niet aan deze strijd. Je kunt de verantwoordelijkheid van de wereld niet dragen....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:16

@Hipmeisje heeft gelijk. Een rechtszaak gaat je zeker een jaar kosten en al die tijd moet je het paard op stal houden. Eigenlijk denk ik dat je dan ook niets aan zijn toestand kunt veranderen omdat hij, als de rechter zou bepalen dat hij terugmoet,in de originele conditie terugmoet. Zoals je hem gekocht hebt.Maar, zeker weet ik dat niet in dit uitzonderlijke geval.Alles bij elkaar zou je nog heel lange tijd met deze probleempony blijven zitten en de uitkomst van een rechtszaak is onzeker.En kost tijd,energie en geld.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:45

Je mag hem niet castreren als je rechtszaak wil beginnen in zelfde staat terug.

En bedenk ook castratie is risico stel dat hij overlijd of wat anders eraan overhoud de vorige eigenaar stemde niet toe dus heb je helemaal niks meer

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:48

Maar is terug brengen zo simpel als de oude eigenaar het geld niet wil of kan terug betalen?

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:51

Azmay schreef:
Maar is terug brengen zo simpel als de oude eigenaar het geld niet wil of kan terug betalen?

Je kunt dan beter (laten) ontbinden en een deurwaarder op ze afsturen als ze niet betalen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:21

Ik ben verbaasd hoeveel er gedacht wordt in praktische overwegingen en juridische termen, terwijl het gaat om een levend dier.

TS geeft al meerdere keren aan dat de pony daar de hele dag op stal staat, de oude eigenaar geen geld heeft en hem niet terug wil. Wat moet ze doen dan? Beestje aan een paal binden, oude eigenaar onder schot houden en dan geld terug krijgen? Die vrouw gaat echt niet direct uitbetalen. Dat wordt ook een getrouwtrek en al die tijd staat het dier mogelijk gefrustreerd op stal.

Gelijk hebben is gewoon niet altijd gelijk krijgen en je hebt hier te maken met een levend dier. Uit alle reacties maak ik op dat het dier het beste af is met een castratie (op korte termijn). Dat hij mogelijk dan rust in de kop krijgt.

Verder kun je een dier nooit in dezelfde staat afgeleveren als je hem kreeg en ben je ook verplicht om de medische zorg te verlenen. Als ik hier de reacties lees, zou het me niet verbazen als een castratie valt onder medische noodzaak.

En anders is het ergste geval is TS haar geld kwijt, maar niet over de rug van dit dier. Het is al een lastige situatie voor haar en ze doet wel haar best in het belang van de pony te denken en niet alleen aan haar portemonnee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:34

Dat was aan het begin van het topic al geopereerd door meerdere mensen. Je verlies nemen goed laten castreren en dan hopen op verbetering in karakter.
Dat is voor het dier de beste optie... maar past wellicht niet in het financiele plaatje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:34

Voor een echte paardenvriend staat het belang van het paard altijd voorop. Maar je hoeft daarbij niet jezelf te laten oplichten of uitbuiten boven je krachten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:36

beert schreef:
Gelijk hebben is gewoon niet altijd gelijk krijgen en je hebt hier te maken met een levend dier. Uit alle reacties maak ik op dat het dier het beste af is met een castratie (op korte termijn). Dat hij mogelijk dan rust in de kop krijgt.

Verder kun je een dier nooit in dezelfde staat afgeleveren als je hem kreeg en ben je ook verplicht om de medische zorg te verlenen. Als ik hier de reacties lees, zou het me niet verbazen als een castratie valt onder medische noodzaak.
.

En tel daarbij op dat hij blijkbaar onder het zadel prima braaf is en pas een maand staat op het huidige adres.

Dan zou ik toch ergens denken: hij kán het wel. Aan de eigenaar om uit te puzzelen hoe je hem ook in de omgang daar krijgt. Zeker in combinatie met een vrij duidelijke mogelijk oorzaak zou ik, op basis van dit verhaal, denken: die wordt wel braaf na castratie.

Nee, het was niet wat je dacht te kopen. Ja je staat in je gelijk. Maar mogelijk is de snelste (en misschien zelfs goedkoopste) weg naar een oplossing toch om gewoon je 'verlies' te nemen en het probleem met deze pony op te lossen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:21

Ik snap wel dat veel mensen opperen om hem terug te brengen maar de TS heeft nu al meerdere malen gezegd dat de vorige eigenaar niks heeft. Dus dat hele verhaal van procederen, moet je dat dan wel willen? Er valt niets te halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:25

Vorige eigenaar heeft niks, dus dat geld is er al door gebrast terwijl ze weet dat je iemand hebt opgelicht?

Ik begrijp ts heel goed dat ze het dier niet naar dat mens terug wilt doen.
Maar om alles zelf te dragen als een ander je oplicht? Nee.
Ook een kale kip mag niet oplichten. En ze wist dat het een klophengst was.
Kale kippen kunnen zeker loon/uitkeringsbeslag krijgen om oplichting goed te maken.

Maar goed dan ben je een paar jaar verder via de rechtbank.
Maar het er zo blij laten zitten...nee.