Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Ugh, vanavond was het weer mijn keer om koliek paard te hebben. Ze was duidelijk niet lekker toen ik op stal kwam en na molen wilde ze alleen liggen. Dus dierenarts op visite gehad.
Waarschijnlijk heb ze te veel zand binnengehaald omdat ze zand vreet als het nat is. Staat wel met een masker maar werk blijkbaar niet voldoende. Dierenarts kon wel voelen dat haar darmen geïrriteerd waren.
Ben alleen bang dat het weer maagzweer is en niet zand. Maar dat zal wel de komende dagen laten zien.
Phonix schreef:Mnjaa, ze heb duidelijk pijn als je probeert aan te galopperen dus denk helaas dat haar IBD een flair up hebt. Ga mandaag kijken of ik ergens heel zacht hooi kunt kopen in hoop dat het helpt. Wil liever niet prednisolon.
Phonix schreef:Hoe gaat het met jullie paarden?
Heb jullie last van galopperen? Het enige wat aangaf dat mijn paard nu slecht was, was linker galop.
Phonix schreef:Ik wilde eigenlijk alleen prednisolon doen, maar de dierenarts zei dat we dan beter de hele riddeltje kon doen. Dus ook omeprazol en sucraalfat.
Ik denk ook wel de spieren en kracht kunt zijn hoor. Ze is best hypermobiel en en duurt lang voordat ze spieren kweekt.
Ik zit in een Finse Facebook groep, en ik vroeg daar wat hun geeft van eten. Meerderen zei dat lijnzaad en gist niet goed was. Ik begin me daarom af te vragen of dat niet is wat fout ging bij mijne ook.
Chinas schreef:Zo he dat is allemaal niet niks bij jullie...
@Majestic, wij hebben transfauneren gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het gedaan zou hebben zonder, maar ik ben erg tevreden hoe het nu gaat. Ze staat de hele zomer relaxed en lijkt goed. Vorige week leek ze 1 dag ietwat last te hebben van de buik, maar ik weet dat het mij alleen opvalt omdat ik weet waar ik moet kijken. Elk ander gemiddeld persoon zou het niet gezien hebben. Ze blijft wel gassig, maar dat is te overzien. Ik ben wel wat huiverig voor de overgangsperiode naar de winter, dat is altijd een lastige periode voor haar geweest.
@Phonix, och joh komt dat er ook nog naast. Hoe ben je op de hals uit gekomen? Ik woon zelf in 't Noorden dus heb geen ervaringen met Utrecht.