Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ik weet niet of het al vermeld is, maar heb je al eens aan topline syndrome gedacht?
Die dip voor de schoft en dip aan de bekken zijn daar een symptoom van.
Een goede osteopaat /fysiotherapeut herkent dit.
Mijn draver heeft het ook, en mijn osteopaat zag het niet, maar de fysiotherapeut wees me erop.
Dit zijn de punten die voor haar opvielen bij mijn draver en typerend zijn voor Topline syndrome.
Hier niet aan werken zal alleen maar blessures opleveren vertelde ze me. (en mijn paard heeft idd 3 weken mank gestaan).
[ [url=m/xxfice.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit,
Als je haar longeer, loopt ze dan makkelijk laag met ontspannen bovenlijn? Of hoe loopt ze aan de longe?
Poekkie schreef:Wat is het verschil tussen topline syndrom en ‘gewoon’ slechte rugbespiering?
Hannanas schreef:Ben benieuwd!
Wat zou je willen kwa bloed eigenlijk? Ben vooral wel nieuwsgierig wat je dierenarts over het onregelmatige kan vinden, oa buigproeven etc?
Poekkie schreef:Wat is het verschil tussen topline syndrom en ‘gewoon’ slechte rugbespiering?
Poekkie schreef:Bedankt voor de uitleg.
Als ik het goed begrijp is dat syndroom dus een term voor slechte bovenlijnbespiering, meestal door gebrekkige rijkunsten? Niet iets blijvends of behandelbaars behalve door de rijkunsten zelf bij te schaven?
Wat strakke spieren achteraan daar bij doen begrijp ik nog niet goed?
LyonaHorse schreef:(knip)
Ik heb vooral argwaan omdat als ik Mira vraag of ze drachtig is, ze heel ondeugend kijkt en naar haar buik kijkt..![]()
Ik vind haar kling wel veel losser dan normaal. En van voren steekt haar buik een beetje uit, terwijl ze niet dik is ofzo
sevke schreef:Zal bij paard van TS niet aan het slecht gereden zijn liggen. Het dier is pas zadelmak gemaakt.
Art_Ificious schreef:Topline syndrome is idd geen diagnose.
Maar een gevolg van een oorzaak. Deze oorzaak kan ook een "simpele" blokkade zijn van een hals wervel bv.
Maar ik snap niet wat er grappig aan is (nav deze emoticon) aangezien het ooit ook in een van mijn topics aangehaald werd bij een paard met slechte rugbespiering. Dan mag ik het toch ook melden lijkt me. Of gaan we alles wat ik meld in het belachelijke trekken?