Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lightninggg schreef:@Elisa2: Waarom vind je een kramper dan wel een probleem en hanetred niet ? Aangezien ik zelf een (lichte) kramper in verkoop heb momenteel ben ik hier wel benieuwd naar. Ik zou, denk ik, hanetred een veel groter probleem vinden dan een paard met een krampbeen
Citaat:Hanetred en kramperigheid zijn twee aandoeningen waarvan de symptomen vooral in een milde vorm erg op elkaar lijken. “Kramperigheid is vooral te zien als je de voet van het paard optilt of als je het paard achterwaarts laat gaan. Hanetred is vooral in de stap te zien”, vertelt de dierenarts
Elisa2 schreef:Ik vind een lichte kramper niet erg, maar extreme kramperigheid wel omdat het problemen kan geven met de algehele balans, achterwaarts gaan, hoeven uitkrabben en de aandoening kan verergeren. Je ziet bij zware krampers ook vaak dat beide achterbenen aangedaan zijn.
Romeo2007 schreef:Even een up voor jullie mening.
Een 8 jarige, enorm goede gangen en papieren, loopt Z en springt een wissel. Goede maat, uitstraling en nette prijs.
Goedgekeurd op de rontgen met kleine aanmerking lichte atrose in hals. Geen beperking om sport te rijden volgens veearts. Maar verplicht om het te melden omdat het iets afwijkt.
Ambitie: amateur sport.
Ik neig naar doen. Foto's opvragen en laten controleren door eigen veearts. En dan nog klinisch keuren op dag zelf.
ik zou hier wel even over nadenken dus. Vooral bij een 8-jarige. Romeo2007 schreef:Even een up voor jullie mening.
Een 9 jarige, enorm goede gangen en papieren, loopt Z en springt een wissel. Goede maat, uitstraling en nette prijs.
Goedgekeurd op de rontgen met kleine aanmerking lichte atrose in hals. Geen beperking om sport te rijden volgens veearts. Maar verplicht om het te melden omdat het iets afwijkt.
Ik neig naar doen. Foto's opvragen en laten controleren door eigen veearts. En dan nog klinisch keuren op dag zelf.
Niqui schreef:Ik zou nooit meer een luchtzuiger kopen of een paard dat maagzweren heeft of heeft gehad. Waar we in eerste instantie dachten een en ander met goed stalmanagement op te kunnen lossen, bleek dat op de lange termijn toch veel lastiger dan gedacht. We hebben er heel veel medische kosten en werk aan gehad. Veel van deze paarden zijn ook erg stressgevoelig en dat gaat er niet zomaar uit.
Zelfde geldt voor een paard of pony met een sarcoide. Dat hebben we een keer meegemaakt. Na de behandeling bleef de sarcoide gelukkig weg, maar het kan ook steeds terugkomen en ernstige vormen aannemen.
bigone schreef:Artrose in de halswervels kan serieuze problemen gaan geven. Kijk ook eens wanneer hij voor het laatst is uitgebracht M. Zaten er steeds langere periodes tussen? Vragen of hij ooit is ingespoten?
Romeo2007 schreef:bigone schreef:Artrose in de halswervels kan serieuze problemen gaan geven. Kijk ook eens wanneer hij voor het laatst is uitgebracht M. Zaten er steeds langere periodes tussen? Vragen of hij ooit is ingespoten?
Hoe kan ik erachter komen wanneer hij is uitgebracht? Ik heb geen lidmaatschap bij KNHS...
Heb zaterdag een afspraak staan. Dus dan weet ik meer. Ook of er een klik is met rijden natuurlijk.
Romeo2007 schreef:Even een up voor jullie mening.
Een 9 jarige, enorm goede gangen en papieren, loopt Z en springt een wissel. Goede maat, uitstraling en nette prijs.
Koetje_boe schreef:Zouden jullie een paard laten staan op een schoonheids gebrek zoals een rare bles/vlek of piep hak?