Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:08

Nogmaals heel veel sterkte gewenst, TS.. Trek je alsjeblieft niets aan van die nare reacties hier, sommige mensen schijnt het aan empathie te ontbreken en weten blijkbaar niet beter..

KiWhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:08

Wat verschrikkelijk om je paard zo te zien, ook ik wil je heel veel sterkte wensen :knuffel:

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:11

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:12

Linsey1998 schreef:
Jeetje mina wat een berichten zeg, en jeetje wat doen sommige negatief. Ik leef in een nachtmerrie. Ik doe er alles aan om mijn paard zo goed mogelijk te houden waarin ik voortdurend alle afwegingen maak, en dat wordt er gezegd dat ik verzaak en geen keuze durf te nemen. Ik heb al meerdere keren de dierenarts over de vloer gehad, net weer 2 uur rondgebeld voor adviezen. Dan zeggen dat het dier vanavond nog dood moet. Ik ken het dier het beste, hij komt dat nachtje echt nog wel door. Staat op zware pijnstillers en wordt voortdurend gecontroleerd.

Wees maar niet bang hoor!

Daar twijfel ik niet aan hoor. Snap die rare commentaren niet, ze hebben (net als ik) alleen twee filmpjes
gezien. Wil je wel laten weten dat ik ontzettend met je meeleef, het is een echte nachtmerrie. Hoop dat er gauw een wonder gebeurt.

LIefs!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:13

Ik heb alleen jouw reacties gelezen! Ik wil je een hart onder de riem steken en vind dat je het erg goed aanpakt door van meerdere dierenartsen adviezen mee te nemen. Het is gewoon een erg lastig geval en ik snap dat je hem toch graag toch morgen nog een kans wil geven! Dat is 1 nacht 'lijden' wel waard. Heel veel sterkte en wijsheid :knuffel:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:13

TS heeft 2 dierenartsen geraadpleegd. En ze doet er goed aan dat advies te volgen. Zij hebben er voor geleerd en het paard gezien. Wij op Bokt niet. Je zal er maar middenin staan. Zo makkelijk praten van een afstand zonder emoties. Spreken is zilver, zwijgen is goud...

TS sterkte. Ik hoop dat hij de nacht fatsoenlijk doorkomt en je morgen verder kan kijken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:16

Jeetje doe even normaal zeg. Kritisch zijn mag maar je moet denk ook weten wanneer je dat wel of niet moet doen. TS doet er volgens mij alles aan, beetje sympathie en medeleven mag ook wel. Pfff.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:19

Allemachtig, Ts, wat een ongelofelijke narigheid voor jou en je paard!
Trek je niks aan van de mensen die vinden dat je zo de nacht niet in kan. Ik denk dat jij dat alleen, eventueel samen met de dierenarts, kan en mag beslissen.
Het is al ellendig genoeg voor jou en je paard, je mag toch vertrouwen op de dierenarts in dezen?

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende nacht, hopelijk knapt je paard toch zodanig op dat je morgen alsnog naar een kliniek kan om uit te zoeken wat er nu precies aan de hand is.
Sterkte, en heel veel succes vannacht en morgen!
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 04-02-21 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:21

Heel veel sterkte TS, hopelijk komt je paard de nacht nog een beetje door en kan er morgen op de kliniek verder gekeken worden. :(:)

Medicijnen hebben natuurlijk wel tijd nodig om hun werk te gaan doen. Wat zou TS kunnen doen, behalve de dierenarts bellen, als ze er deze nacht bij zou blijven.. Ik denk dat ze dan beter toch wat slaap kan pakken, zover het mogelijk is, zodat ze morgen nog enigszins helder is... :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:24

Bah TS, niet een hele gunstige update dus.. ben benieuwd hoe de situatie morgen is. Houd ons op de hoogte en heel veel sterkte..

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:25

Lees dit topic eens (vluchtig) door of pb even naar de topicstartster [MD] Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Je paard vertoon zo in eerste gezicht geen typische sidewinder symptomen maar het geen balans hebben komt wel overeen. TS van dit topic heeft zich er verder in verdiept en kent wellicht meer symptomen.

Heel veel sterkte morgen. Ook met de reis, want die zal ook spannend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:28

Poeh jeetje wat een nachtmerrie inderdaad. Heel veel sterkte! Je doet wat je kan :knuffel:

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:29

Oh bah.. wat eng..
Ziet eruit of er serieus iets beschadigd is tijdens het hangen.
Sterkte!

Als je foto's laat maken, zorg er dan voor de ze ook van bovenaf de schedel en halswervels op de foto zetten. Om te checken of ze in een lijn staan.
Ervaring hier is dat dat vaak niet gedaan wordt of mogelijk is.
Mijn paard heeft nl diverse breuken gehad in schedel en halswervels, bij de ene kliniek niks te zien, bij de andere ben ik na breuk 3 opgehouden met tellen..
Ze loopt nog, is al een jaar of 7 met pensioen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:30

Heel veel de sterkte Ts. Daarnaast even heel practisch, zorg dat je een eigen verklaring voor de avondklok invult voor vanavond en dat deze vast in je stal schoenen o.i.d. klaar ligt.
Als je vannacht met spoed naar stal moet hoef je daar niet meer over na te denken .

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:33

jesus TS wat vreselijk, heb ze ook nog nooit zo erg gezien (laat staan als je aangeeft dat het nog 1000x erger is geworden).

Ik hoop dat je paard een flinke shot dexamethason heeft gehad (dat is letterlijk een paardenmiddel) maar ook actief tegen eventuele shock.

Ik vrees het ergste, maar zoals bij alles de wonderen zijn de wereld.nog niet uit en ik duim en hoop met je mee.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:42

Wat heftig en verdrietig om je maatje zo te zien. Wat zul jij je machteloos voelen. Hopelijk mag je vannacht bij hem blijven.

Snap alleen niet zo goed waarom de DA niet komt met mobiele röntgen. Wellicht kunnen ze daarmee gelijk wat uitsluiten.

Overigens had ik hem in de binnenbak gezet vannacht. Als hij dan niet meer kan blijven staan heeft hij alle ruimte. Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk loopt het goed af.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:57

Ik weet niet of ik dit dier nog een nacht zou laten staan.

Dat je je best doet staat als een paal boven water!

Heel veel succes vanacht, ik ga ervanuit dat je gaat waken?

En succes morgenochtend!

Wees er wel op voorbereid dat dit vanacht ook wel eens fout zou kunnen aflopen en je morgen iets amders vind dan waar je op hoopt...
Je zou de 1e niet zijn..
:knuffel:

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:11

Het lijkt hier wel wat op, een paard met pssm.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:22

Oh wat een nate update Ts.... Heel veel sterkte, ik duim heel hard voor een wonder...wat een ontzettende nachtmerrie zo :(:)

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:09

Jeetje wat een nachtmerrie.. Heel veel sterkte :knuffel:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:18

Ts, wat een drama beleef je nu. Onwijs veel sterkte zo de nacht in, lijkt me verschrikkelijk voor je.
Heel veel sterkte vanaf de andere kant van Uitgeest.
Edit, dit lijkt zeker niet op het pssm beeld wat ik ken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:02

Wat heftig zeg. Heel veel sterkte en ik duim voor jullie :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 02:43

Beterschap voor je paard en sterkte en wijsheid voor jou, ts.

Ik wens je een rustige wacht deze nacht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 06:16

Goedemorgen TS

Trek je niet aan van sommige reacties, ik snap je wel maar je laat je paard ook niet ff snel inslapen.

Ik hoop dat jullie beide de nacht zijn door gekomen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:15

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen TS?