Lecher antenne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:42

DuoPenotti schreef:
Heel vroeger hadden ze daar dan geen lechner voor maar de wichelroede.
En zo gek waren ze toen niet :)
Ze stonden toen dichterbij de natuur toen dan wij.

Ehm, zo gek waren ze toen wél. Aanzienlijk gekker in feite, wil je voorbeelden?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:43

Ik heb dit ook eens laten doen om een vriendin aan te tonen dat ze opgelicht werd. We hebben de dame in kwestie niets verteld over mijn situatie, enkel wat vage klachten die ik had beschreven. Volgens de dame zou ik problemen hebben met mijn spijsvertering en zou ik ernstige lever klachten hebben door overmatig alcohol gebruik, overigens wel op te lossen met de middeltjes die zij toevallig bij zich had. Met mijn spijsvertering is niets mis, alcohol drink ik werkelijk nooit maar ik heb wel een aantal verbrijzelde botten na een ongeval die nooit hersteld zijn, die had ze even gemist denk ik. :D

Als iemand daar serieus zijn geld aan wil uitgeven, be my guest, ik gooi het dan liever zo de Maas in. Jammer en zorgelijk is alleen dat vaak de echte dierenarts niet gebeld wordt met alle gevolgen van dien.

Licor

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:55

Ik vind het juist zorgelijk dat iemand alleen een DA raadpleegt en als die er niet uit komt ze liever een spuitje laten zetten dan in de alternatieve hoek te zoeken naar oplossingen.. ieder zo zijn ding..

Ik heb hele mooie resultaten gezien met lechner/biotensor/etc.. ik heb ook hele mooie resultaten gezien van het systemisch werken.. dat gaat ook uit van energieën..
Wat het precieze verschil is tussen de verschillende instrumenten is mij ook niet altijd helemaal duidelijk.. ik denk dat er uiteindelijk meerdere wegen naar Rome leiden.. wel denk ik dat het belangrijk is wie de instrumenten gebruikt.. ik heb veel verschil ervaren tussen verschillende mensen.. sommige zijn echt heel erg goed terwijl ik bij andere never nooit terug zou gaan.. maar goed dat is natuurlijk niet anders binnen de reguliere zorg..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:44

Zo zie ik dat ook licor.
De dierenarts komt hier in de meeste gevallen ook eerst.
Maar als die geen oplossing biedt ga ik toch verder kijken.
Helpt dat altijd. Nee ook niet.
Dan ga ik daar ook echt niet mee verder.
Maar het bijzondere is dat een dierenarts ook geld kost zonder altijd de oplossing. Dat mag wel.
Maar bij alternatief is het kwakzalverij. En werkt het wel placebo.
Bijzondere gedachtengang.

Gelukkig hier een da die ook openstaat voor alternatief.
En dat vind ik fijn. Samenwerken waar het kan en open staan voor meer. Voor het paard. Daar gaat het uiteindelijk om.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:51

Ik heb zelf een biotensor - en ik ben een bijzonder nuchter en zwart-wit persoon :D. Ik wilde zien of zoiets nou echt iets deed, ook een cursus voor gevolgd. Als mijn paarden iets mankeerden haalde ik het ding tevoorschijn om te kijken of hij een bepaalde plek aangaf. En daarna heel snel naar de kliniek voor een echte diagnose :D. Het kan toeval zijn, maar bij de twee keer dat ik dit gedaan heb, had het ding wel de juiste plek aangewezen terwijl ik zelf van tevoren echt geen flauw benul had (het waren geen kreupelheden, daar heb ik geen biotensor voor nodig). Maar ik vertrouw toch meer op de DA.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:55

Afgelopen najaar had mijn Knollie koliek.
Ik was heel blij met de DA die bij nacht en ontij wilde helpen.

Diagnose stellen bij koliek is berucht moeilijk, waarschijnlijk de dunne darm, aldus de DA - en gelukkig knapte ze op door de metacam.

Paar dagen later via een andere invalshoek paard laten onderzoeken.
'Stress in de lamina propria van de dunne darm' ("dat kan kloppen") plus wat adviezen om de lamina propria te helpen. ('Ga naar de drogist en koop kruiden x, y, z - en een potje groene leem.')

Gelukkig geen nieuwe buikproblemen gemerkt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:26

Ik heb nog nooit gehad dat de bewezen diagnose van de dierenarts (zoals bv een botbreuk) niet overeen kwam met de biotensor van mijn osteopaat of het rayonex bioresonantie apparaat..

In t geval dat er iets acuut is bij mn paard/hond/kat/mezelf zoals idd een (mogelijke) botbreuk, er bloed uit spuit, koliek, enz.. dan komt gelijk de reguliere dierenarts.. meestal laat ik daarna ook alternatief nog kijken.. als er vage en niet acute klachten zijn ga ik eerst naar alternatief en in mijn ervaring is de dierenarts dan meestal niet eens meer nodig.. het is soms wel even zoeken naar welke alternatieve genezer dan ook een goede is.. maar ik ben heel blij en tevreden met de mensen die ik daar nu voor heb..

Ik vind het ieders eigen keuze om wel of niet open te staan voor alternatief.. maar vind het oprecht een gemis voor degene die er helemaal
niet voor open staan en het gelijk af doen als kwakzalverij.. en ik vind het jammer dat van je wel graag alternatief behandeld je gelijk als onverantwoordelijk wordt afgeschilderd

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 09:48

Dat vind ik dus ook erg jammer. Er bestaat ook nog een tussenweg.
Ik geloof niet “ alles”, maar ik denk zeker dat er alternatief best goede resultaten te behalen zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:50

Licor schreef:
Ik heb nog nooit gehad dat de bewezen diagnose van de dierenarts (zoals bv een botbreuk) niet overeen kwam met de biotensor van mijn osteopaat of het rayonex bioresonantie apparaat

Ik ook niet. Werk er zelf mee maar het klopt altijd. Regulier is ook absoluut niet heilig. Afgelopen november nog 1900 euro verder en geen oplossing. Aangezien mijn spaarpotje leeg is en dierenartsen wel erg makkelijk en in de box blijven denken ga ik na zo’n hoge rekening en nog steeds geen oplossing zelf maar verder zoeken. Dus “alternatieve mensen bellen geen dierenarts meer” gaat niet op. Feit is dat als regulier fouten maakt of geen oplossing brengt dan is het het risico van het vak en “ze kunnen toch ook niet alles weten” Als alternatief datzelfde doet dan zijn het kwakzalvers..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:59

Precies dat.

Heeft mijn paard koliek of staat hij met 1 been hoog bel ik echt wel de dierenarts als eerste.

Kan ze niet meer eten door opgezwollen lippen enz, bel ik echt eerst de dierenarts.
Maar als de dierenarts dan niet meer kan doen dan bloedje trekken en een spuit corticosteroïden waar ze eng gevoelig op ging lopen. Dan was verder met alternatief toch wel de oplossing.
En het mooie, die dierenarts weet dat het nu goed gaat en heeft me vorig jaar gebeld wie er voor mijn paard kwam want ze had nog een gevalletje waar zij de oplossing niet voor had.
Kijk, zo kan het ook.
Het hoeft elkaar allemaal niet te bijten.
En ik ken geen mensen die daarom geen dierenarts meer laten komen. We zijn niet allemaal een Sylvia Millecam.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:45

Ik loop met de hond bij een natuurgeneeskunde die Lecher gebruikt. Wij hebben eerst het reguliere traject gevolgd, maar daar kwam niets uit. Toen hebben we in overleg met de DA een stap gemaakt naar de natuur geneeskunde. En daar kwamen toch dingen uit die ze niet kon weten. Hoe het kan, ik heb werkelijk waar geen idee. Maar als het mijn hond helpt om weer op de rit te komen dan geloof ik het graag. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:58

Licor schreef:
Ik vind het juist zorgelijk dat iemand alleen een DA raadpleegt en als die er niet uit komt ze liever een spuitje laten zetten dan in de alternatieve hoek te zoeken naar oplossingen.. ieder zo zijn ding..

Ik heb hele mooie resultaten gezien met lechner/biotensor/etc.. ik heb ook hele mooie resultaten gezien van het systemisch werken.. dat gaat ook uit van energieën..
Wat het precieze verschil is tussen de verschillende instrumenten is mij ook niet altijd helemaal duidelijk.. ik denk dat er uiteindelijk meerdere wegen naar Rome leiden.. wel denk ik dat het belangrijk is wie de instrumenten gebruikt.. ik heb veel verschil ervaren tussen verschillende mensen.. sommige zijn echt heel erg goed terwijl ik bij andere never nooit terug zou gaan.. maar goed dat is natuurlijk niet anders binnen de reguliere zorg..

Als een dierenarts aangeeft dat inslapen beter is dan doet deze dat niet voor de lol. Ik vind het onbegrijpelijk en grenzen aan dierenmishandeling om dan door te modderen met kwakzalverij en het dier onnodig te laten lijden. Daar mag mijns inziens echt harder tegen opgetreden worden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:02

Dat zou ik ook niet doen. Als mijn dierenarts aangeeft dat er geen behandeling meer is of ik zie echt dat mijn dier pijn heeft is t klaar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:07

Tazzey schreef:
Licor schreef:

Als een dierenarts aangeeft dat inslapen beter is dan doet deze dat niet voor de lol. Ik vind het onbegrijpelijk en grenzen aan dierenmishandeling om dan door te modderen met kwakzalverij en het dier onnodig te laten lijden. Daar mag mijns inziens echt harder tegen opgetreden worden.

Oh ja?

7 jarig paard.
Acute ataxie, inslapen was het advies.
Dat was op vrijdag, na het weekend zou ze dat doen.

Ik was toen iemand die nog helemaal niets van alternatief wist.
Stalhouder wel.
Die vroeg mag J naar je paard kijken.
Ach ja, waarom niet, ik heb niets te verliezen.... Paard gaat volgende week dood....

J kijkt en zegt, niks ataxi, hij heeft spit.
Heeft die die beweging gemaakt en daarmee is het er in geschoten. Duurt een paar weken maar gaat vanzelf over.
De manier waarop hij beschreef dat het er in geschoten was klopte precies.

Paard is overigens op ppid na 26 jaar geworden in goede gezondheid....

betreffende dierenarts heeft me nooit meer aan durven kijken.... mag daar ook harder tegen opgetreden worden aub?
Gezond paard de dood in praten?!
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-02-22 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:09

Dan heb je het over een fout van de dierenarts maar ik zie er voldoende die een doodziek dier laten lijden omdat ze zich hebben laten overhalen door een kwakzalver.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:11

Tazzey schreef:
Dan heb je het over een fout van de dierenarts maar ik zie er voldoende die een doodziek dier laten lijden omdat ze zich hebben laten overhalen door een kwakzalver.

Ja fout van de dierenarts, maar geen klein mini foutje.
Had ik die alternatieve niet op de plaats gehad was er een gezond paard geëuthanaseerd!!!!!!
Waarom word zulke enorme fout van de dierenarts gebagatelliseerd?
Dat moet een alternatieve eens doen, die gaat vol de schandpaal aan.

Dat klopt toch niet?!
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-02-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:11

Ik bedoel natuurlijk niet wanneer een dier ernstig lijdt.. maar als t gaat om vage kreupelheden dan vindt ik een spuitje echt zonde als er alternatief nog veel te bereiken valt..

Ik ken overigens ook niemand die alternatief blijft aanmodderen als het duidelijk lijden is.. dat zouden mijn alternatieve behandelaren ook echt niet oke vinden.. maar ze zullen er vast zijn.. net als dat er regulier ook mensen zijn die te lang door blijven modderen..

Ik heb het vaker andersom mee gemaakt trouwens.. een paard op leeftijd wat ziek is.. medicatie krijgt van de DA en daar eigenlijk alleen ellendiger van wordt.. ook alternatief behandeld maar het is echt einde oefening.. en dan bij de DA moeten smeken omdat hij nog tig foto's, scans enz wil maken terwijl het echt duidelijk is dat dit paard op is qua leeftijd en lichaam.. paard staat ruim een week langer pijn te lijden en eigenaar is 1000 euro lichter..

Tot t moment dat alternatief en regulier meer gaat samenwerken ipv tegenover elkaar gaat staan.. is er imo nog veel te behalen op t gebied van gezondheidszorg (zowel humaan als bij de dieren)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:14

Maar die fout van de dierenarts is ook beneden alle peil natuurlijk. Dus in die zin is t niet zo zwart wit.
Maar paarden die echt vreselijke pijn hebben, zou ik zelf wel een goede diagnose willen hebben desnoods twee veeartsen. Maar door blijven “ modderen” doe ik ook niet.
Mijn vorige pony heb ik goed gezien hoe een pain face eruit ziet en hoe pijn zich uit. Met bute werd hij blij.
Heb hem laten gaan, geen andere therapeuten meer bij gehad .
Maar ik zie weleens dat mensen dat dan toch niet willen zien en door blijven gaan en dat vind ik heel verdrietig.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:17

Ik heb eens een trainingspaard opgegeven omdat de eigenaar niet wilde inzien dat er iets écht ernstig mis was met het dier en het behandeling van een dierenarts nodig had. In plaats daarvan ging ze aan de slag met Bach troep en wichelaars met als resultaat dat het dier uiteindelijk stik benauwd gestorven is gedurende een nacht. Walgelijk, ik werd daar zo boos van en als dat nu een uitzondering was, maar helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:17

@muze
Nee precies.
Maar als de DA zulke fout enorme fout maakt is het bijna ok. ch ja misdiagnose kan.
En het erge, ik begrijp haar diagnose hoor. Paard kon niet lopen van achter.
Maar het is toch geen foutJE.

Maar idd datzelfde paard toen hij 26 was, was hij 3 dagen ziek en ik heb de knoop doorgehakt.
Niet de dierenarts, ik.
kende het paard te goed, het was klaar.
Is ook geen alternatief meer bij geweest, zou echt niets gemaakt hebben.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:20

Nee precies.
Ik zou idd als een paard niet kan lopen, ataxie achtige klachten eerst de arts laten komen en dan evt echt nog wel een masseur, osteopaat of wat ook MAAR: is er geen verbetering en blijft het dier pijn houden is het wel klaar.
Ik denk dat tazzey dat ook bedoelt, dat mensen soms maar door blijven gaan..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:20

Gelukkig ken ik die niet in mijn omgeving Tazzey
Alleen maar mensen die beide combineren.
En het beste van de 2 samen mixen zeg maar.

Wat jij beschrijft zou ik ook heel boos om worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:30

Ik doel inderdaad op de mensen die maar blijven doorgaan terwijl het echt niet eerlijk meer is. Ik kan dat echt heel slecht handelen. Mijn boosheid richt zich dan voornamelijk op de kwakzalvers zelf die tegen beter weten in mensen belazeren om er beter van te worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:32

Maar er zijn ok dierenartsen die door blijven behandelen.
Vooral bij kleine dieren zie ik dat.
Operatie dit, operatie dat, pilletje en kuurtje zo en na een half jaar dikke ellende nog inslapen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:36

Vanwaar die enorme neiging om de reguliere geneeskunde zo onderuit te trappen?