Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petravdmeerx schreef:Hoe ver ben jij met het opbouwen Josien?
Ik heb ook veel onzekerheden hoor.. Maar deze positieve echo heeft heeel veel weggenomen. Moet nu de aankomende 2 weken onder het zadel stappen, 30 minuten. Na die 2 weken mag ik er 5 minuten bij draven. En dan weer na die 2 weken 10 minuten draven. Dus na 6 weken weer hopelijk de laatste controle echo om te bekijken hoe het zich weerhoudt met de belasting. Ben benieuwd!
Tierania_ schreef:Super Petravdmeerx!
Zelfde opbouw schema als mij heb je gehad volgens mij.
Wij gaan ook nog steeds goed! Vanaf volgende week mogen we 20 minuten draven, 2 weken volhouden en dan mogen we ook weer in galop.
Tierania_ schreef:De eerste 2 weken durfde ik ook echt niets.. was zo bang..
Ik rijd al 8 weken alleen rechtuit in de bak en dat gaat nu wel echt vervelen voor mij en vooral voor het paard.. ik rijd haar zoals ze in een B/L proef zou moeten lopen die houding. Dus gewoon netjes rond en ook wel halsstrekken tussendoor. Ze is Z dus zou straks weer wat meer gedragen moeten gaan lopen.
Fly_high schreef:Ik lees mee, het is enigszins geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben die zich overal en nergens zorgen om maakt wat deze blessure betreft![]()
Hier ook beschadiging aan check ligament, 2 weken geleden vastgesteld. Nog maar kleine 4,5 week en we gaan weer scannen als ik maar tot die tijd niet dood val van de spanning... De bult neemt steeds wat af, voor de rest kan ik niets zien bij gebrek aan echo-ogen. Ik vind het zorgwekkend dat die bult er überhaupt nog is, niet zo klein ookmaar ja, als die maar goed van binnen geneest dan vind ik alles best.
Weten jullie trouwens wat de oorzaak was van check ligament blessure bij jullie paarden of leek het ook uit het niets te komen? Het enige wat ik kan verzinnen is de (te) zware bak bij onze vorige stal, voor de rest echt niets geks gedaan en we rijden niet eens zo intensief (lees: wat aanmodderen in de B).
HarmanyL schreef:Afgelopen maandag voor t eerst gedraaft. Wel 10 hele meters haha. Gister weer alleen aan de hand gestapt en vandaag een stap buitenritje van 40 minuten. Been blijft mooi koel en dun (tenminste de bult zit er nog, maar zal ook niet weggaan).
Eindelijk weer een beetje positief gevoel!
petravdmeerx schreef:Bult is nog wel aanwezig, maar wel minimaal. Op het oog zie je het niet, alleen als je voelt.Op de scan was ook te zien dat het van binnen nog dik is zeg maar, maar dit komt met de tijd zeker goed zei mijn dierenarts.
Als ik sochtends op stal kom na de nacht is het been ook iets gevulder dan “normaal”, maar na 5 min is alles weggetrokken.
Laura_ schreef:Ik heb tijdens het herstel lymfe drainage gedaan. Was voor een examencasus dus het moest ook gemeten worden. Het nam wel steeds af in omvang, maar deed voor het herstel helaas niks. Ze komt zaterdag weer, dus dan kunnen we weer meten!