Paard met aanvallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElskaIsland

Re: Paard met aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:48

Heel veel succes en sterkte dinsdag! Hopelijk is het te verhelpen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 00:01

Misschien een stom idee, maar wat staat er naast haar aan buren ts.

Een van onze merries stond altijd bij de fokmerries tot ze de sport in zou gaan en naar een andere gangpad ging.

Dier flipte meerdere malen per dag, bleek het te liggen aan het buurpaard die ze gewoon niet kon handelen.
Paarden omgeruild en nooit meer gezien.
Zowieso nooit meer een paard gezien die zo door het lint ging om de verkeerde buurman.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 06:25

Ik kan er niet goed naar kijken naar het filmpje. Onze kat heeft epilepsie en ik ben ervan overtuigd dat dit ook het geval is bij jouw paard. De enorme heftigheid van de spasmen, het volledig van de wereld zijn, het snelle ritme. Ik heb het snel weer uitgezet, dus heb niet alles gezien. Ik hoop dat er medicijnen voor bestaan. Sterkte voor haar en voor jou!!!!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:31

Wat naar om te zien dit. Je zegt dat ze het in de wei nog niet heeft gehad. Wat gebeurt er als je haar buiten laat staan? Blijven de aanvallen dan weg? De aanvallen zien eruit als heftige pijn maar ik heb ook paarden hele rare/erge dingen zien doen vanuit gedragsstoornissen en die paarden verminkten zichzelf ook echt.

Het is niet dat ik niet geloof in een fysiek probleem maar aangezien jullie dit al gaan laten onderzoeken wilde ik dit toch nog even noemen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:37

Ik vind dinsdag nog wel ver weg voor een paard dat er zo bij staat. Maar goed, na eigen ervaring momenteel met een veearts verbaas ik me nergens meer over :(

En ik begrijp dat iedereen naar een fysiek probleem kijkt vanwege dit filmpje. Dat moet ook echt onderzocht worden.

Maar als dit paard dit begint te doen als ze op stal staat, moet je haar gewoon echt buiten houden. Ook met pijn kan het voor een paard fijn zijn om te kunnen bewegen.

En bij heel veel problemen is het een combinatie van factoren en kan een goed management echt veel verbeteren. Sowieso is bewegen goed voor bloedsomloop en spijsvertering bijv.

En elk paard uit zich anders. Het is goed om je paard goed te leren kennen en van een afstand te bekijken wat ze doet, wanneer etc.

Wij hadden ene hengst die al wat problemen had. We hebben hem laten ruinen zodat hij bij de rest kon. Hij was vaak heel lief, maar kon ook lelijk aanvallen met mond open etc. Met mn merrie ging het goed totdat hij haar echt flink beet.
Met onderzoeken niks gevonden tot ik iets zag en nog 1 keer gericht verder kon laten onderzoeken.

Hij bleek ernstige wervel schade te hebben en we vermoeden dat hij in een bepaalde houding geen pijn had, maar bij een verkeerde beweging echt veel pijn had en dan begon te bijten naar alles om hem heen. Omdat het onherstelbaar was en hij heel erg kon omslaan is hij ingeslapen.
Wel wil ik aangeven dat hij op stal meer in een houding werd gedwongen. Hij stond dus ook 24/7 buiten laatste periode.
Denk ook dat we daardoor hebben kunnen observeren en zien wat en waneer hij wat doet. Op stal dergelijk gedrag werd weggewuifd.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:15

Wat een gigantisch nare sitsutie TS. Er zijn al veel tips en suggesties gegeven dus hier hoef ik niets meer aan toe te voegen. Goed dat je uitgebreider onderzoek laat doen, er is duidelijk wat aan de hand. Vreselijk om te zien de video. Heel veel succes Dinsdag en sterkte met de situatie. Erg naar om je paard zo te zien :knuffel:.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:57

Arm paard, wat moeilijk TS. Sterkte. Pijn heeft ze zeker. Ik weet nog van een paard met ernstige, fatale koliek dat hij ook zo in de planken hing te bijten van de pijn. Afschuwelijk was het om zo machteloos toe te kijken hoe je paard niet weet waar hij het zoeken moet. Dus in ieder geval in de pijn-theorie kan ik meegaan. De oorzaak kan divers zijn, hopelijk vind je het snel.

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 17:57

Little_Gift schreef:
Omdat ik ahv het filmpje niet uitsluit dat het gedragsgebonden is... Ze zich zodanig opwerkt op die ruin naast haar, daar zichzelf in verliest en naar wordt lichamelijk en de cirkel is rond.
Eventueel enkel tijdens haar hengstigheid, dat zou je moeten timen dan...

Kwam er gister achter dat t een merrie is naast haar. Wij hebben allemaal altijd gedacht dat t een ruin was hahaha. Blijkt dat ze ook nog dezelfde naam heeft ... je kan gelijk hebben hoor. Ze heeft nu geen aanvallen meer gehad

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 17:59

Shalimar schreef:
Arm paard, wat moeilijk TS. Sterkte. Pijn heeft ze zeker. Ik weet nog van een paard met ernstige, fatale koliek dat hij ook zo in de planken hing te bijten van de pijn. Afschuwelijk was het om zo machteloos toe te kijken hoe je paard niet weet waar hij het zoeken moet. Dus in ieder geval in de pijn-theorie kan ik meegaan. De oorzaak kan divers zijn, hopelijk vind je het snel.

Dankjewel. Ik hoop het ook

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:05

superpony schreef:
Ik vind dinsdag nog wel ver weg voor een paard dat er zo bij staat. Maar goed, na eigen ervaring momenteel met een veearts verbaas ik me nergens meer over :(

En ik begrijp dat iedereen naar een fysiek probleem kijkt vanwege dit filmpje. Dat moet ook echt onderzocht worden.

Maar als dit paard dit begint te doen als ze op stal staat, moet je haar gewoon echt buiten houden. Ook met pijn kan het voor een paard fijn zijn om te kunnen bewegen.

En bij heel veel problemen is het een combinatie van factoren en kan een goed management echt veel verbeteren. Sowieso is bewegen goed voor bloedsomloop en spijsvertering bijv.

En elk paard uit zich anders. Het is goed om je paard goed te leren kennen en van een afstand te bekijken wat ze doet, wanneer etc.

Wij hadden ene hengst die al wat problemen had. We hebben hem laten ruinen zodat hij bij de rest kon. Hij was vaak heel lief, maar kon ook lelijk aanvallen met mond open etc. Met mn merrie ging het goed totdat hij haar echt flink beet.
Met onderzoeken niks gevonden tot ik iets zag en nog 1 keer gericht verder kon laten onderzoeken.

Hij bleek ernstige wervel schade te hebben en we vermoeden dat hij in een bepaalde houding geen pijn had, maar bij een verkeerde beweging echt veel pijn had en dan begon te bijten naar alles om hem heen. Omdat het onherstelbaar was en hij heel erg kon omslaan is hij ingeslapen.
Wel wil ik aangeven dat hij op stal meer in een houding werd gedwongen. Hij stond dus ook 24/7 buiten laatste periode.
Denk ook dat we daardoor hebben kunnen observeren en zien wat en waneer hij wat doet. Op stal dergelijk gedrag werd weggewuifd.

Is zeker ver weg. Helaas kan het niet eerder. En .. mijn ervaring met de da die ik heb gezien afgelopen 2 maand is zeer slecht. Ik maak me er Ook nog steeds boos om. Mijn paard komt ook in de wei met inloop stal. Ben ook heel benieuwd hoe het vanaf dan gaat.

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:06

Kristy1998x schreef:
Wat een gigantisch nare sitsutie TS. Er zijn al veel tips en suggesties gegeven dus hier hoef ik niets meer aan toe te voegen. Goed dat je uitgebreider onderzoek laat doen, er is duidelijk wat aan de hand. Vreselijk om te zien de video. Heel veel succes Dinsdag en sterkte met de situatie. Erg naar om je paard zo te zien :knuffel:.

Bedankt voor je lieve reactie :knuffel:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:13

Staat er camera bewaking bij je paard?
Ik zou zo iets toch voorzien ook op de wei als het mogelijk is,anders kan je toch niet checken hoe vaak ze een aanval krijgt?Er staat toch niemand 24/7 bij de wei?

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 22:32

beatje schreef:
Staat er camera bewaking bij je paard?
Ik zou zo iets toch voorzien ook op de wei als het mogelijk is,anders kan je toch niet checken hoe vaak ze een aanval krijgt?Er staat toch niemand 24/7 bij de wei?

Camera bewaking is niet mogelijk. Geloof mij, als zij een aanval krijgt hoor je dat ook op een afstand..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:13

Jeetje wat is dat raar om te zien.
Ze doet eerst zichzelf pijn om dan daarop nog eens te reageren met van voren bijten. Wat de oorzaak is weet ik ook niet maar ik zou zeker iets zachts tegen de muren maken om zo verdere schade aan dr benen tegen te gaan.
Heel veel sterkte en beterschap voor je paard ts ik ben heel benieuwd waarom ze dit doet.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:44

Ik zou haar nu al dag en nacht op de wei laten als ze het daar niet doet, of kan dat niet op je huidige stal?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:52

Heel veel sterkte TS, voor jou en je paard...wat zul je je vreselijke zorgen maken...ik hoop dat er dinsdag een diagnose wordt gesteld die je paard verder kan helpen...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:19

Wat een vreselijk naar filmpje, ik snap dat je je zorgen maakt op je paard. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik haar niet langer in deze stal zetten, hopelijk voorkom je een nieuwe aanval.
Sterkte dinsdag, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:34

Mijn hemel... sterkte met je paard..

Ik zou haar ook naar een kliniek brengen... vind dit een erg heftig beeld en schrik van je filmpje

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:50

Succes vandaag, ik moest aan je denken :)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:33

Ik ben ook benieuwd. Lees al de hele tijd mee maar wil je nu even extra sterkte wensen! Hoop dat het meevalt!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:11

Heel veel succes vandaag! Vanochtend vroeg vertrokken? Reis goed gegaan?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:27

Ik hoop dat je straks meer duidelijkheid hebt, ik duim voor jullie!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:36

Ik duim met de rest mee dat het vervoer en het onderzoek goed zijn gegaan en dat je duidelijkheid hebt gekregen over wat je paard mankeert.
Plaats je een update wanneer je daar tijd voor hebt?

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:53

Ik lees het nu pas, hoop voor je dat er vandaag iets uitkomt. En dan vooral iets waaraan wat gedaan kan worden. Duim voor jou en je paard x

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:57

Ik duim mee +:)+ Hopelijk komt er iets uit + een oplossing.