Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Nou zeg... Verwittig je de instantie al van waar paard komt (want dat is verplicht) krijg je naar je hoofd geslingerd dat zo'n vermagering niet van 2 dagen kan zijn dus word je zowat beschuldigd van verwaarlozing. Euhm dat ze dan maar navraag doen bij vorige eigenaar die zaterdag hier geweest is en paard zonder deken gezien heeft.
Neon schreef:Vervelend... is er een mogelijkheid om beiden paarden gescheiden te blijven houden met bijvoorbeeld een draad ertussen?
staan voorlopig apart alleen kan de jongste nu niet schuilen
Ik ben bang dat je oudje sowieso last heeft van je jonkie. Kun je de vos niet kwalijk nemen die is jong en die wil gewoon zijn energie kwijt. Maar de kans is groot dat hij de baas is, en dus ook degene is die eet en wellicht ook zorgt voor te veel intensieve lichaamsbeweging.
lichaamsbeweging zorgt die jonkie niet voor. paard verlaat de stal niet en dreigt met slaan naar de jongere als die te dicht komt.
Ik heb zelf ook 2 paarden samen gehad met sterk wisselende voer behoeften. Die liet ik overdag samen lopen maar s nachts uit elkaar zodat een ieder zijn eigen portie kon eten en ook rust had.
Overigens vind ik je vos niet te mager, wel weinig bespiering... maar ik lees dat dit ook een paard is vanuit de stichting met een verwaarlozingsverleden? Hoe lang heb je dit dier nu in jouw beheer?
die vos heb ik van 15 oktober maar wordt niet echt getraind en beweegt ook niet veel in de wei, zodra het beter weer is wil ik hem wel gaan longeren en veel km maken buiten.
En over die stichting... dit soort reacties ( dat een paard niet op een paar dagen zo af kan vallen) is voor mij een reden om geen paard te adopteren... iets met de beste stuurlui zitten aan wal... het is notabene een paard uit 1998... wat sowieso al wat mankeerde anders zat hij niet via de stichting bij jou.. een paard van die leeftijd wat of pijn of stress ervaart kan zeer zeker wel zoveel afvallen op een paar dagen tijd... van mij mochten ze hem weer komen halen als ze het zelf allemaal zo "goed" weten... wat een stelletje klootviolen...
Jessix schreef:Als je het echt zeker weet door het hooinet vol te wegen dan geloof ik je. Maar het ziet er inderdaad niet uit als 20 of 25 kilo. Dat is namelijk een heel pak hooi... die pakken van mij passen daar niet in. Misschien is jouw voordroog dan wat zwaarder. Hoe dan ook, je weet het zelf natuurlijk het beste.
Ik hoop dat ze hem ook testen op PPID. Ik gaf mijn bejaarde paard trouwens best veel te eten om op gewicht te blijven, ook veel eiwitten uit bijvoorbeeld luzerne of een eiwitrijke grasbrok.
Waar denkt je dierenarts trouwens aan als ze afgaat op de symptomen en ook het gedrag? Had zij een mogelijke verklaring voor het terug naar stal rennen? Of had dat volgens haar niet met het fysiek te maken? Wel een opluchting dat de ogen verder in orde zijn.
[***] schreef:Ik zat me ook al vragen te stellen over die ogen .. las iets van cataract en dus ok, maar cataract lijkt me toch helemaal niet goed? Worden ze daar ook niet slechtziend/blind van?
Art_Ificious schreef:Voer wordt oogeschroefd. Moet alleen bespreken met weidebazin of zij dan de tweede portie kan geven als ik de late dienst heb.
Voorlopig houd ik de paarden gescheiden om zeker te zijn dat ik elke dag kan zien hoeveel paard gegeten en gedronken heeft.