Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:50

Wat een positieve berichten! :j

Joy stond 3 dagen op IC. Op de derde dag mocht het infuus eruit. Maar dat vasten was echt zielig.

Eerste dag
Afbeelding

Dag 7
Afbeelding

Ze mocht 10 dagen later weer naar huis. En knapte zienderogen op nadat ze weer op rantsoen mocht.

Succes! +:)+

Kaitlyn

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 14:53

Gibbie heeft geen infuus!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:54

Kaitlyn waarom mag ze niet eten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:57

Mest is mest. Ik snap de diernarts wel want misschien zat dit nog in haar darmen?
Maar toch zou ik er ook blij mee zijn! Hopelijk mest ze straks nog een flinke hoop :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:01

Kaitlyn schreef:

Nee dat zag ik al!

Paarden staan op rantsoen omdt de darmen weer moeten opstarten. Ze gaan na een dag weer op een plukje, dan iedere dag een kilo erbij tot ze op 100% staan. Joy mocht toen dat goed ging naar huis

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 15:03

pien_2010 schreef:
Kaitlyn waarom mag ze niet eten?

Ik weet het eigenlijk niet. Normaal is dat volgens mij om te zorgen dat ze niet verder verstoppen, maar die verstoppingen zijn eruit gehaald.
Misschien omdat ze eerst de darmen opgestart willen hebben ofzo? Ik za het vragen wanneer ik iemand zie!

Cayenne schreef:
Mest is mest. Ik snap de diernarts wel want misschien zat dit nog in haar darmen?
Maar toch zou ik er ook blij mee zijn! Hopelijk mest ze straks nog een flinke hoop :D

Ja ik snapte de dierenarts ook wel, maar het is toch mest. En het moet ergens mee beginnen. Toch? :D

Gimme_Joy schreef:
Kaitlyn schreef:

Nee dat zag ik al!

Paarden staan op rantsoen omdt de darmen weer moeten opstarten. Ze gaan na een dag weer op een plukje, dan iedere dag een kilo erbij tot ze op 100% staan. Joy mocht toen dat goed ging naar huis

Ah dat is een duidelijk verhaal! Gibbie kan al niet wachten volgens mij :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:06

Jeetje ze oogt nu al héél anders, dit ziet er gewoon uit als een gezond paard +:)+

Ik zou ook heel blij zijn hiermee hoor! Hopelijk gaat het in een stijgende lijn allemaal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:07

Jeetje wat een hoeveelheid zand :oo

Enorm fijn dat de operatie goed is gegaan, en dat jullie zelfs al weer samen hebben kunnen wandelen. Met poep :D Hopelijk zet ze dit zo voort! Ik duim nog steeds door voor jullie.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:07

Deze mest zat nog na de verstopping. Vandaar dat het weinig zegt. Krijgt ze nog paraffine? Want pas als dat eruit komt aan de achterkant weet je dat alles weer naar behoren werkt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:22

Wat fijn dat ze weer een beetje praatjes krijgt!

De afgelopen zomers waren ook best extreem qua warmte/droogte en ik heb ook zelden zoveel compleet kaal gegeten weilanden gezien. Ik gok zomaar dat daar een verband tussen zit.

Veel sterkte met je meisje, ik hoop dat ze gauw weer de oude is en dat ze met je mee naar huis mag.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:43

Jeetje wat heftig. Ik heb gelijk weer kippenvel en een flashback. Mijn knappe reus is 20 dec geopereerd, gaskoliek veroorzaakt door verstopping en zijn. Dikke darm was naar voren gekanteld naar voren of milt niet bandje. Oorzaak naar alle waarschijnlijkheid stro. Hij had wel vaak water bij de mest en lichte gaskoliek. Nadat die geopereerd was zeiden ze ook je hebt gewoon pech gehad, we kunnen geen directe oorzaak vinden. Prognose is wel goed. Op de kliniek kwam na een aantal dagen pas de hele verstopping eruit. Vandaar de reactie denk ik van de da. Ik stond ook te springen dat die gemest had de eerste keer *\o/*

Hij heeft drie dagen op bosruiter gestaan mocht daarna kleine stukjes wandelen en opgebouwd met hele kleine beetjes hooi. Ik vond op de kliniek heftig thuis nog veel vreselijker. Afbeelding voor operatie
Afbeelding
1e dag thuis
Afbeelding
Vanmorgen 3 weken na de operatie.

Heel veel sterkte mega spannend.

Tip vraag ook even of je rantsoen goed is. Ik heb alle ruwvoermixen krachtvoer en hooi meegenomen naar de kliniek en inmiddels hebben we eigen hooi verder was alles goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:38

Pfieuw, wat heftig! Je hebt een ware nachtmerrie meegemaakt, vréselijk! Maar, het klinkt voorzichtig positief nu toch!! Ik duim verder hoor voor jullie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:44

Jeetje wat heftig TS! Blij dat het nu toch wat rooskleuriger uit ziet alweer. Ik wens jullie veel sterkte toe en een voorspoedig herstel! Dat jullie maar lekker samen weer 'snel' mogen rond galopperen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:52

beterschap hoor.

ja dat zandkoliek in opkomst is snap ik wel, paarden 24u buiten in nl dan is alles dikke laag blubber dus meer zandpaddoks, staan de ze de hele dag op gaan zich vervelen dus elk takje en blaadje strootje hooitje wordt gezocht en naar binnen gewerkt samen met het zand en voila daar heb je je zandkoliek piek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:54

speurneusc schreef:
beterschap hoor.

ja dat zandkoliek in opkomst is snap ik wel, paarden 24u buiten in nl dan is alles dikke laag blubber dus meer zandpaddoks, staan de ze de hele dag op gaan zich vervelen dus elk takje en blaadje strootje hooitje wordt gezocht en naar binnen gewerkt samen met het zand en voila daar heb je je zandkoliek piek.

Ja maar ja, mensen willen de paarden tegenwoordig de hele dag buiten. Dan gaan ze zich ook vervelen natuurlijk en zand eten. Maar de hele dag op stal is ook niet wenselijk. Maar de hele dag in de blubber ook niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 16:54

Gimme_Joy schreef:
Deze mest zat nog na de verstopping. Vandaar dat het weinig zegt. Krijgt ze nog paraffine? Want pas als dat eruit komt aan de achterkant weet je dat alles weer naar behoren werkt.

Ik weet niet of ze nog paraffine krijgt. Ben nog van alles vergeten te vragen, was al zo blij dat ze goed was wakker geworden.
Laten we dan maar hopen dat ze snel nog een keer mest, maar ik was toch blij met de mest die ze heeft gedaan. Noem het valse hoop, maar ik moet mij aan dingen vast klampen.
Chesss schreef:
Jeetje wat heftig. Ik heb gelijk weer kippenvel en een flashback. Mijn knappe reus is 20 dec geopereerd, gaskoliek veroorzaakt door verstopping en zijn. Dikke darm was naar voren gekanteld naar voren of milt niet bandje. Oorzaak naar alle waarschijnlijkheid stro. Hij had wel vaak water bij de mest en lichte gaskoliek. Nadat die geopereerd was zeiden ze ook je hebt gewoon pech gehad, we kunnen geen directe oorzaak vinden. Prognose is wel goed. Op de kliniek kwam na een aantal dagen pas de hele verstopping eruit. Vandaar de reactie denk ik van de da. Ik stond ook te springen dat die gemest had de eerste keer *\o/*

Hij heeft drie dagen op bosruiter gestaan mocht daarna kleine stukjes wandelen en opgebouwd met hele kleine beetjes hooi. Ik vond op de kliniek heftig thuis nog veel vreselijker. [ [url=m/sj8Emg.jpg]Afbeelding[/url] ] voor operatie
[ [url=m/C6cTo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
1e dag thuis
[ [url=m/97IeX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tip vraag ook even of je rantsoen goed is. Ik heb alle ruwvoermixen krachtvoer en hooi meegenomen naar de kliniek en inmiddels hebben we eigen hooi verder was alles goed.

Wat voor banden heeft hij om na de operatie?
En inderdaad een goed idee om het ruwvoer te laten checken!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:03

Suzanne F. schreef:
speurneusc schreef:
beterschap hoor.

Ja maar ja, mensen willen de paarden tegenwoordig de hele dag buiten. Dan gaan ze zich ook vervelen natuurlijk en zand eten. Maar de hele dag op stal is ook niet wenselijk. Maar de hele dag in de blubber ook niet.

En op stal vervelen ze zich nog harder en met een beetje pech staan ze ook nog op vlas en dan eten ze zich daar een zware koliek in. Daarbij komt weinig beweging dus nog sneller problemen. Geen maatje waar ze mee kunnen kroelen of spelen en voilla je koliek en misschien nog wel een stalondeugd erbij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:13

speurneusc schreef:
beterschap hoor.

Ik zou denken, gewoon lekker op stal in de winter en alleen (24/7) in de wei als er ook daadwerkelijk gras staat. Buitenbak/paddock alleen om ze even hun energie eruit te laten rennen op dagen dat je niet rijdt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:16

Ooh wat fijn dat de operatie in elk geval goed is gegaan! Jeetje zeg, 4KG zand! :wow:

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:42

Kaitlyn schreef:
Gimme_Joy schreef:

Ik weet niet of ze nog paraffine krijgt. Ben nog van alles vergeten te vragen, was al zo blij dat ze goed was wakker geworden.
Laten we dan maar hopen dat ze snel nog een keer mest, maar ik was toch blij met de mest die ze heeft gedaan. Noem het valse hoop, maar ik moet mij aan dingen vast klampen.
Chesss schreef:

Hij heeft drie dagen op bosruiter gestaan mocht daarna kleine stukjes wandelen en opgebouwd met hele kleine beetjes hooi. Ik vond op de kliniek heftig thuis nog veel vreselijker. [ [url=m/sj8Emg.jpg]Afbeelding[/url] ] voor operatie
[ [url=m/C6cTo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
1e dag thuis
[ [url=m/97IeX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat voor banden heeft hij om na de operatie?
En inderdaad een goed idee om het ruwvoer te laten checken!

Hij heeft een pak gekregen na de operatie daar werken ze mee bij Bodegraven waar hij geopereerd is. Geeft tegendruk/ steun aan de buikwand

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:09

Ah wat fijn dat je met haar mocht lopen.

Ik heb vanmiddag meteen een kuurtje zandweg aangeschaft. Hij eet voor zover ik weet geen zand maar het gras is nu niet heel
Lang meer op t land. Dus toch maar even preventief

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:12

Wat ontzettend fijn! Hopelijk gauw nog meer positief nieuws!

Hier toevallig gister nog over zandweg enz gehad, ga daar nu toch maar vaart achter zetten ook al begreep ik dat je haar dat zelfs nog gegeven had onlangs!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 18:31

Ik wil van dit topic eigenlijk geen discussie topic maken over hoe we paarden wel of niet 24/7 buiten of op stal moeten houden etc. :o

Ik ben nu weer bij Gibbie en ze voelt zich duidelijk beter dan vanmorgen! Staat alweer veel meer om haar heen te kijken, en er liggen 2 hopen mest in de stal waarvan 1 hele vette. :D *\%/*
Ze kwamen net met de voerkar binnen, en toen was ze stampij aan het maken, want zij wilde ook eten! :=
Toen ik langs het hooi moest lopen om even een stukje te wandelen, moest ik haar snel even wegtrekken anders had ze alsnog een hap hooi te pakken. :')

Ja dit zijn wel echt Gibbie streken hahaha!

Nu staat ze weer een klein beetje in te kakken, maar het is ook niet niks natuurlijk. :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:48

Denk je ook aan jezelf?
Je hebt al nauwelijks geslapen, bent emotioneel helemaal leeg.

Ook jij moet bijtanken :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 18:50

Onali schreef:
Denk je ook aan jezelf?
Je hebt al nauwelijks geslapen, bent emotioneel helemaal leeg.

Ook jij moet bijtanken :(:)

Heb een uur op de bank geslapen vanmiddag met een kat op schoot. :')
Morgenochtend weer erheen, stukje stappen, dan werken, dan weer erheen en stukje stappen. :j