Joy stond 3 dagen op IC. Op de derde dag mocht het infuus eruit. Maar dat vasten was echt zielig.
Eerste dag

Dag 7

Ze mocht 10 dagen later weer naar huis. En knapte zienderogen op nadat ze weer op rantsoen mocht.
Succes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Kaitlyn waarom mag ze niet eten?
Cayenne schreef:Mest is mest. Ik snap de diernarts wel want misschien zat dit nog in haar darmen?
Maar toch zou ik er ook blij mee zijn! Hopelijk mest ze straks nog een flinke hoop
Gimme_Joy schreef:Kaitlyn schreef:Gibbie heeft geen infuus!
Nee dat zag ik al!
Paarden staan op rantsoen omdt de darmen weer moeten opstarten. Ze gaan na een dag weer op een plukje, dan iedere dag een kilo erbij tot ze op 100% staan. Joy mocht toen dat goed ging naar huis
speurneusc schreef:beterschap hoor.
ja dat zandkoliek in opkomst is snap ik wel, paarden 24u buiten in nl dan is alles dikke laag blubber dus meer zandpaddoks, staan de ze de hele dag op gaan zich vervelen dus elk takje en blaadje strootje hooitje wordt gezocht en naar binnen gewerkt samen met het zand en voila daar heb je je zandkoliek piek.
Gimme_Joy schreef:Deze mest zat nog na de verstopping. Vandaar dat het weinig zegt. Krijgt ze nog paraffine? Want pas als dat eruit komt aan de achterkant weet je dat alles weer naar behoren werkt.
Chesss schreef:Jeetje wat heftig. Ik heb gelijk weer kippenvel en een flashback. Mijn knappe reus is 20 dec geopereerd, gaskoliek veroorzaakt door verstopping en zijn. Dikke darm was naar voren gekanteld naar voren of milt niet bandje. Oorzaak naar alle waarschijnlijkheid stro. Hij had wel vaak water bij de mest en lichte gaskoliek. Nadat die geopereerd was zeiden ze ook je hebt gewoon pech gehad, we kunnen geen directe oorzaak vinden. Prognose is wel goed. Op de kliniek kwam na een aantal dagen pas de hele verstopping eruit. Vandaar de reactie denk ik van de da. Ik stond ook te springen dat die gemest had de eerste keer![]()
Hij heeft drie dagen op bosruiter gestaan mocht daarna kleine stukjes wandelen en opgebouwd met hele kleine beetjes hooi. Ik vond op de kliniek heftig thuis nog veel vreselijker. [ [url=m/sj8Emg.jpg]Afbeelding[/url] ] voor operatie
[ [url=m/C6cTo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
1e dag thuis
[ [url=m/97IeX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen 3 weken na de operatie.
Heel veel sterkte mega spannend.
Tip vraag ook even of je rantsoen goed is. Ik heb alle ruwvoermixen krachtvoer en hooi meegenomen naar de kliniek en inmiddels hebben we eigen hooi verder was alles goed.
Suzanne F. schreef:speurneusc schreef:beterschap hoor.
ja dat zandkoliek in opkomst is snap ik wel, paarden 24u buiten in nl dan is alles dikke laag blubber dus meer zandpaddoks, staan de ze de hele dag op gaan zich vervelen dus elk takje en blaadje strootje hooitje wordt gezocht en naar binnen gewerkt samen met het zand en voila daar heb je je zandkoliek piek.
Ja maar ja, mensen willen de paarden tegenwoordig de hele dag buiten. Dan gaan ze zich ook vervelen natuurlijk en zand eten. Maar de hele dag op stal is ook niet wenselijk. Maar de hele dag in de blubber ook niet.
speurneusc schreef:beterschap hoor.
Kaitlyn schreef:Gimme_Joy schreef:Deze mest zat nog na de verstopping. Vandaar dat het weinig zegt. Krijgt ze nog paraffine? Want pas als dat eruit komt aan de achterkant weet je dat alles weer naar behoren werkt.
Ik weet niet of ze nog paraffine krijgt. Ben nog van alles vergeten te vragen, was al zo blij dat ze goed was wakker geworden.
Laten we dan maar hopen dat ze snel nog een keer mest, maar ik was toch blij met de mest die ze heeft gedaan. Noem het valse hoop, maar ik moet mij aan dingen vast klampen.Chesss schreef:Jeetje wat heftig. Ik heb gelijk weer kippenvel en een flashback. Mijn knappe reus is 20 dec geopereerd, gaskoliek veroorzaakt door verstopping en zijn. Dikke darm was naar voren gekanteld naar voren of milt niet bandje. Oorzaak naar alle waarschijnlijkheid stro. Hij had wel vaak water bij de mest en lichte gaskoliek. Nadat die geopereerd was zeiden ze ook je hebt gewoon pech gehad, we kunnen geen directe oorzaak vinden. Prognose is wel goed. Op de kliniek kwam na een aantal dagen pas de hele verstopping eruit. Vandaar de reactie denk ik van de da. Ik stond ook te springen dat die gemest had de eerste keer![]()
Hij heeft drie dagen op bosruiter gestaan mocht daarna kleine stukjes wandelen en opgebouwd met hele kleine beetjes hooi. Ik vond op de kliniek heftig thuis nog veel vreselijker. [ [url=m/sj8Emg.jpg]Afbeelding[/url] ] voor operatie
[ [url=m/C6cTo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
1e dag thuis
[ [url=m/97IeX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen 3 weken na de operatie.
Heel veel sterkte mega spannend.
Tip vraag ook even of je rantsoen goed is. Ik heb alle ruwvoermixen krachtvoer en hooi meegenomen naar de kliniek en inmiddels hebben we eigen hooi verder was alles goed.
Wat voor banden heeft hij om na de operatie?
En inderdaad een goed idee om het ruwvoer te laten checken!