Kissing spines jong paard, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:53

Past wel redelijk rond kerst dit.

Gezien wie ik vermoed dat een pseudoniem is voor cuvee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:49

Dan zou ik gaan voor optie 1: operatie.
Dat geeft je paard een kans.

Optie 2 en 3 werken nooit 100% en ook nog eens per paard verschillend. Honden worden ook wel eens geïmplanteerd met goudkorrels en deze honden worden nooit 100% tot zelfs geen enkele werking van de goudkorrels.

Mijn inziens kun je wel optie 2 en 3 gaan doen na operatie. Want na een geslaagd operatie (das nog maar de vraag of het lukt) zal hij zijn hele leven intensieve ondersteuning nodig hebben.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:43

Dat je geen rugtransplantatie overweegt.. :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:54

Omdat het de vraag is of er misschien een schaduwaccount is gemaakt heb ik via een tem even gevraagd of een mod kan meekijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:36

Moderatoropmerking:
ik heb zojuist een aantal reacties verwijderd die geen toevoeging hadden in dit topic. Enkel bedoeld mbt eventuele twijfels over eventueel een tweede account. Als modteam zijn wij erg blij met de temmers die ervoor zorgen dat wij alert zijn. Twijfels omtrent een eventueel tweede account zijn bij ons bekend en bekijken we. Graag nu weer ontopic reageren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:43

Ik vergelijk kissing spines altijd met scoliose.
Denk dat er verder geen toevoeging nodig is toch.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:19

Aangenomen dat dit geen dubbel/schaduw/relaccount is, hoop ik dat TS zich realiseert hoe lang revalidatie duurt in alle gevallen. Ik hoop ook dat hij daarna zijn paard correct over de rug (laat) rijden anders is hij zo weer terug bij af. Ik hoop dat TS het paard de investering waard vindt, want het paard kan na een operatie in het beste geval een jaar niet in de sport uitgebracht worden, en wellicht sowieso nooit meer presteren dan hij nu al gedaan heeft: vanaf het Z moet het paard gaan verzamelen en met deze aandoening lijkt me dat een hele lange weg vanaf het moment van behandeling.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:32

Ik denk dat je , je eerst eens moet gaan verdiepen in de oorzaak. Als je de oorzaak kan wegnemen, dan heeft een behandeling heeeel misschien zien. Zolang je de oorzaak niet weet, kan je in mijn optiek geen besluit nemen.

Te hoog hangende hooi ruiven, vorm van erfelijkheid, te veel dressuurmatig op voor het paard te jonge leeftijd, te weinig kilometers recht uit.

Wegdrukken rug. Zo zijn er nog wel een paar. Het versterken van de spieren, d.m v voeding supplementen, kan ook ave rechts werken, de spieren kunnen dan eventueel, de wervels in elkaar trekken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:14

Morganlefay schreef:

Ik heb zelf een lichte scoliose met torsie, dus helaas weet ik wat je bedoeld.
Ik kan prima werken, maar veel buk, til en ander zwaar werk kan ik echt niet.

Cuvee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:31

LadyAnna schreef:
Ik denk dat je , je eerst eens moet gaan verdiepen in de oorzaak. Als je de oorzaak kan wegnemen, dan heeft een behandeling heeeel misschien zien. Zolang je de oorzaak niet weet, kan je in mijn optiek geen besluit nemen.

Te hoog hangende hooi ruiven, vorm van erfelijkheid, te veel dressuurmatig op voor het paard te jonge leeftijd, te weinig kilometers recht uit.

Wegdrukken rug. Zo zijn er nog wel een paar. Het versterken van de spieren, d.m v voeding supplementen, kan ook ave rechts werken, de spieren kunnen dan eventueel, de wervels in elkaar trekken.

Het doel dat ik voor ogen heb met rijden, eerst laag lang, dan werkhouding, dan oprichting en dan verzameling. Hij eet uit een hooinet om Voedselverspilling eenvoudig te voorkomen, door het vertrappen door de stal. Dressuurmatig loopt hij zoveel mogelijk rechtuit en het laatste kwartier in de wedstrijdhouding, de zijgangen en korte wendingen. Over circa 5-6 weken mag hij meer aan het werk in overleg met de DA.

gillian schreef:
Morganlefay schreef:

Ik heb zelf een lichte scoliose met torsie, dus helaas weet ik wat je bedoeld.
Ik kan prima werken, maar veel buk, til en ander zwaar werk kan ik echt niet.

Slaat echt kant nog wal. Mensen en dieren zijn niet te vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Cuvee op 28-12-19 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:42

Arm dier.. :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:43

Ik zou met een paard met KS die “wedstrijdhouding” achterwege laten en zeker niet een kwartier in die houding blijven rijden. Veel lang laag rond, tussendoor stukje oprichting, naar verzameling en bij reactie weer terug naar lang laag rond. Afwisseling van houding en aanvoelen hoe ver je op dat moment kan gaan. Nooit de kans geven de rug weg te drukken. De mijne hebben we nooit meer echt hoog kunnen instellen, zover zijn we niet meer gekomen voor ze echte problemen kreeg.

Let ook op subtiele pijnsignalen, ogen, oren, neus, staartreactie. Sommige zie je niet goed als je erop zit, laat jezelf filmen en let op kleine veranderingen.

Cuvee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:54

tiwi1969 schreef:
Ik zou met een paard met KS die “wedstrijdhouding” achterwege laten en zeker niet een kwartier in die houding blijven rijden. Veel lang laag rond, tussendoor stukje oprichting, naar verzameling en bij reactie weer terug naar lang laag rond. Afwisseling van houding en aanvoelen hoe ver je op dat moment kan gaan. Nooit de kans geven de rug weg te drukken. De mijne hebben we nooit meer echt hoog kunnen instellen, zover zijn we niet meer gekomen voor ze echte problemen kreeg.

Let ook op subtiele pijnsignalen, ogen, oren, neus, staartreactie. Sommige zie je niet goed als je erop zit, laat jezelf filmen en let op kleine veranderingen.

Tuurlijk blijf ik daarvoor zorgen en hou hem nauwlettend in de gaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:58

Hooi op de grond geven, uit een hooinet hooi halen is vaak een rare beweging met de hals nodig die je nu net niet wil.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:03

Het doel dat ik voor ogen heb met rijden, eerst laag lang, dan werkhouding, dan oprichting en dan verzameling. Hij eet uit een hooinet om Voedselverspilling eenvoudig te voorkomen, door het vertrappen door de stal. Dressuurmatig loopt hij zoveel mogelijk rechtuit en het laatste kwartier in de wedstrijdhouding, de zijgangen en korte wendingen. Over circa 5-6 weken mag hij meer aan het werk in overleg met de DA

Als ik je dit zie posten ts heb ik echt grote twijfels over hoeveel kunde je hebt of verstand van zaken , wedstrijdhouding bestaat nl niet ... -O- ook je reactie op de vergelijking met scoliose vind ik ronduit slecht, je kan namelijk wel in veel dingen een vergelijking trekken met dieren en mensen.
Ik hoop echt dat je naar de verstandige mensen in dit topic luistert en eens iets gaat aannemen .

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:12

Wat een sneu paard heb jij zeg, ik snap net als velen hier niet waarom je daar op zou willen rijden en ik hoop van harte dat het een nep account is. Ik ben ook wel benieuwd wie je behandelend dierenarts is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:49

Paarden kunnen niet praten en alleen maar met gedrag aangeven wat ze voelen. En als je een hele brave hebt dan loopt deze door de pijn heen. Er zou bij mij geen haar op mijn hoofd zijn die nog op zo’n rug zou willen zitten. Als je dat eenmaal weet dan wil je daar toch niet meer op zitten? Het is geen fiets waarvan het frame slecht is, het is een dier, een levend wezen, met gevoelens. Ik snap niet waarom je je kop zo in het zand steekt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:21

tiwi1969 schreef:

Ik zou op een paard met ks in de mate dat die van TS het heeft überhaupt niet rijden :\.

Helemaal maf.

Cuvee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 09:43

Suzanne F. schreef:
Paarden kunnen niet praten en alleen maar met gedrag aangeven wat ze voelen. En als je een hele brave hebt dan loopt deze door de pijn heen. Er zou bij mij geen haar op mijn hoofd zijn die nog op zo’n rug zou willen zitten. Als je dat eenmaal weet dan wil je daar toch niet meer op zitten? Het is geen fiets waarvan het frame slecht is, het is een dier, een levend wezen, met gevoelens. Ik snap niet waarom je je kop zo in het zand steekt.

Nee jij reageert gewoon een potje ongenuanceerd met je hij loopt door de pijn heen. Het aan de dierenarts om de kansen van paard terug in de sport in te schatten. Stop met onrust zaaien.

_San87_ schreef:
tiwi1969 schreef:

Ik zou op een paard met ks in de mate dat die van TS het heeft überhaupt niet rijden :.

Helemaal maf.

Stop met onrust zaaien.

bigone schreef:
Hooi op de grond geven, uit een hooinet hooi halen is vaak een rare beweging met de hals nodig die je nu net niet wil.

Speciekuip met hooi gooit hij om in de stal?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:59

:evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:07

Cuvee, je schrijft zelf dat hij gevaarlijk werd van de pijn en spierpijn had.
Dat is nu opeens op magische wijze verdwenen zodat je hem weer kunt rijden?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:20

TS Mijn laatste opmerking over dit onderwerp: Als het paard hoog wordt ingesteld, in de krul, hoog in de hals, zal elk paard dit compenseren met een weg gedrukte rug. Als je dit niet kan begrijpen, dat daar vermoedelijk de oorzaak ligt, dan is dat heel jammer voor het paard. Dat zal dan nog genoeg pijn gaan lijden helaas. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en mag jij er mee doen wat jij wilt.

Ontstekingsremmers geven in dit geval valse informatie. De oorzaak verdwijnt niet.

Ik heb meer dan het idee, dat de keuzes die nu gemaakt worden/ zijn, niet in het belang van het paard zijn.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 29-12-19 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:21

Het is verdwenen door de ontstekingsremmers als ik het goed begrijp.

Wat dus heel goed aangeeft wat een pijn en last dit paard daarvoor had. De ontstekingsremmers blijven niet eeuwig werken.
Als ik jou was TS zou ik hem het komende half jaar alleen nog maar goed over de rug beweging geven/ aan de longe oid.

Hogere sport kun je wel vergeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:41

Dan smeert hij het hooi maar door de stal, je blijkt 1000den euro’s uit te willen geven aan een aandoening die niet te genezen is en valt over een paar balen extra hooi?? Kom nou, niet zo miepen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:54

Ik heb het topic na mijn reactie verder stilletjes meegelezen, maar krijg heel sterk het gevoel dat dit dezelfde TS is als vergelijkbare topics van eerder. Ik ontstip daarom, want ik krijg hier een heel naar gevoel bij. Jammer dat er zulke 'dierenliefhebbers' bestaan...