Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyAnna schreef:Ik denk dat je , je eerst eens moet gaan verdiepen in de oorzaak. Als je de oorzaak kan wegnemen, dan heeft een behandeling heeeel misschien zien. Zolang je de oorzaak niet weet, kan je in mijn optiek geen besluit nemen.
Te hoog hangende hooi ruiven, vorm van erfelijkheid, te veel dressuurmatig op voor het paard te jonge leeftijd, te weinig kilometers recht uit.
Wegdrukken rug. Zo zijn er nog wel een paar. Het versterken van de spieren, d.m v voeding supplementen, kan ook ave rechts werken, de spieren kunnen dan eventueel, de wervels in elkaar trekken.
gillian schreef:Morganlefay schreef:Ik vergelijk kissing spines altijd met scoliose.
Denk dat er verder geen toevoeging nodig is toch.
Ik heb zelf een lichte scoliose met torsie, dus helaas weet ik wat je bedoeld.
Ik kan prima werken, maar veel buk, til en ander zwaar werk kan ik echt niet.
tiwi1969 schreef:Ik zou met een paard met KS die “wedstrijdhouding” achterwege laten en zeker niet een kwartier in die houding blijven rijden. Veel lang laag rond, tussendoor stukje oprichting, naar verzameling en bij reactie weer terug naar lang laag rond. Afwisseling van houding en aanvoelen hoe ver je op dat moment kan gaan. Nooit de kans geven de rug weg te drukken. De mijne hebben we nooit meer echt hoog kunnen instellen, zover zijn we niet meer gekomen voor ze echte problemen kreeg.
Let ook op subtiele pijnsignalen, ogen, oren, neus, staartreactie. Sommige zie je niet goed als je erop zit, laat jezelf filmen en let op kleine veranderingen.
tiwi1969 schreef:Ik zou met een paard met KS die “wedstrijdhouding” achterwege laten en zeker niet een kwartier in die houding blijven rijden. Veel lang laag rond, tussendoor stukje oprichting, naar verzameling en bij reactie weer terug naar lang laag rond. Afwisseling van houding en aanvoelen hoe ver je op dat moment kan gaan. Nooit de kans geven de rug weg te drukken. De mijne hebben we nooit meer echt hoog kunnen instellen, zover zijn we niet meer gekomen voor ze echte problemen kreeg.
Let ook op subtiele pijnsignalen, ogen, oren, neus, staartreactie. Sommige zie je niet goed als je erop zit, laat jezelf filmen en let op kleine veranderingen.
Suzanne F. schreef:Paarden kunnen niet praten en alleen maar met gedrag aangeven wat ze voelen. En als je een hele brave hebt dan loopt deze door de pijn heen. Er zou bij mij geen haar op mijn hoofd zijn die nog op zo’n rug zou willen zitten. Als je dat eenmaal weet dan wil je daar toch niet meer op zitten? Het is geen fiets waarvan het frame slecht is, het is een dier, een levend wezen, met gevoelens. Ik snap niet waarom je je kop zo in het zand steekt.
_San87_ schreef:tiwi1969 schreef:Ik zou met een paard met KS die “wedstrijdhouding” achterwege laten en zeker niet een kwartier in die houding blijven rijden. Veel lang laag rond, tussendoor stukje oprichting, naar verzameling en bij reactie weer terug naar lang laag rond. Afwisseling van houding en aanvoelen hoe ver je op dat moment kan gaan. Nooit de kans geven de rug weg te drukken. De mijne hebben we nooit meer echt hoog kunnen instellen, zover zijn we niet meer gekomen voor ze echte problemen kreeg.
Ik zou op een paard met ks in de mate dat die van TS het heeft überhaupt niet rijden.
Helemaal maf.
bigone schreef:Hooi op de grond geven, uit een hooinet hooi halen is vaak een rare beweging met de hals nodig die je nu net niet wil.