Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tiffyy schreef:Het is mij maar al te duidelijk wat hij mankeert, maar dit is niet het einde
Tiffyy schreef:De nek artritis houd in dat de gewrichtsbanden in de nek zijn ontstoken dit is geen ramp maar moet op korte termijn behandeld worden zodat het kan herstellen en hij heeft rugwervels die elkaar overlappen. Het klinkt veel dramatischer dan het is. Er zijn verschillende behandelmethodes om hem te behandelen zei de arts. Hij werd hiervoor met stang en trens plus slof gereden dus dat verklaard een hoop dat de nekwervels, rugwervels, spieren en gewrichtsbanden te veel onder spanning hebben gestaan. Hoe zoiets gebeuren kan blijft gissen.
Janine1990 schreef:Op die manier gereden lijkt het me al niet bepaald een leerpaard...
Dus ik ben zeer benieuwd wat hij doet als je er zonder op gaat zitten en wat vraagt... Ik denk dan maar zo, hij is niet voor niets zo gereden... Vermoedelijk voor de veiligheid van de ruiter. En dat zegt dan in mijn ogen weer genoeg over de gezondheid van het dier en mogelijkheden tot pijnloos rijden en leven.
Maar goed... Money makes the world go round....
bigone schreef:Ik zeg niets over behandeling, alleen dat de voorgestelde behandeling, inspuiten een tijdelijk effect zal hebben. En ts komt met kreten als herstellen, volgend jaar opnieuw keuren, tja, al langer dan 40 jaar in de paarden en bij mij gaan de alarmbellen af wanneer ik een ruiter/eigenaar dit soort kreten hoor uiten.
Getuigd zeker niet van enige kennis of kunde van de aandoeningen.
We hebben allemaal onze bokken wel geschoten in paardenland, sometimes you win, sometimes you loose maar hier is het paard een hele grote loser om bij een eigenaar terecht te komen met deze zeer ernstige aandoeningen die herstel verwacht en de sport in wil.
Tiffyy schreef:Ik krijg een nare bijsmaak van je laatste zin alsof ik hier bewust voor gekozen heb. De veearts sprak over 350 euro per behandeling dus dat is nog te overbruggen. Ik ben inderdaad verliefd op hem, want ik heb hier jaren voor gespaard voor een master paard die achteraf niet goed blijkt te zijn. Ga nu een luchtje scheppen want ik barst in tranen uit.
Tiffyy schreef:Het is frappant dat de arts zijn gestelde diagnose in twijfel wordt gestrokken op basis van een aantal regels tekst die nog uit meerdere zinnen bestaat. In mijn ogen zijn er een aantal behandelmethodes die gunstig voor hem kunnen uitpakken.
Ik ben bevoorrecht dat ik goed kan rijden en ik heb hem niet als leerpaard gekocht dus dat scheelt. Ik ben nuchter ingesteld dus ik maak mij totaal niet druk over iets waar ik geen indirecte invloed op heb.
Tiffyy schreef:Het is frappant dat de arts zijn gestelde diagnose in twijfel wordt gestrokken op basis van een aantal regels tekst die nog uit meerdere zinnen bestaat. In mijn ogen zijn er een aantal behandelmethodes die gunstig voor hem kunnen uitpakken.
Ik ben bevoorrecht dat ik goed kan rijden en ik heb hem niet als leerpaard gekocht dus dat scheelt. Ik ben nuchter ingesteld dus ik maak mij totaal niet druk over iets waar ik geen indirecte invloed op heb.
Libera schreef:Dus even op een rijtje:
Dier is een goedgekeurde dekhengst die word gereden met stang en trens en slof, word door TS aangekocht als ‘master’(?), word alleen klinisch gekeurd want röntgenfoto’s waren er al alleen de CD was kwijt. Paard blijkt vervolgens stuk te zijn, maar DA vind dat het wel meevalt en TS denkt dat het wel zal herstellen zodat ze de sport in kan, TS is ook nog eens een hele goede ruiter dus het is eigenlijk toch geen leerpaard. En misschien als ie volgend jaar overgekeurd word is er niks meer aan de hand, want als je maar genoeg steroids spuit gaat alles vanzelf over.
![]()
![]()
![]()
Libera schreef:Dus even op een rijtje:
Dier is een goedgekeurde dekhengst die word gereden met stang en trens en slof, word door TS aangekocht als ‘master’(?), word alleen klinisch gekeurd want röntgenfoto’s waren er al alleen de CD was kwijt. Paard blijkt vervolgens stuk te zijn, maar DA vind dat het wel meevalt en TS denkt dat het wel zal herstellen zodat ze de sport in kan, TS is ook nog eens een hele goede ruiter dus het is eigenlijk toch geen leerpaard. En misschien als ie volgend jaar overgekeurd word is er niks meer aan de hand, want als je maar genoeg steroids spuit gaat alles vanzelf over.
![]()
![]()
![]()