kissing spines+nek artritis en verrekt Si gewricht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:15

Helemaal geen gissen, dier heeft een aandoening die pijnlijk, zeer pijnlijk is wanneer hij opgericht en in de goede aanleuning moet lopen. Dus is hij met de slof door de pijn heengetrokken met nog meer ellende tot gevolg . Het siert je dat je positief blijft echter, er is zeer weinig om positief over te zijn. Ze kunnen de pijn tijdelijk wegspuiten maar dat is dus tijdelijk en zoals gezegd, artritis komt niet voor bij paarden, artrose wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:18

Tiffyy schreef:
Het is mij maar al te duidelijk wat hij mankeert, maar dit is niet het einde

Nee, dat denk ik niet. Ik betwijfel heel erg dat je weet wat zijn mankementen inhouden. :) En ik vind het heel erg dat het dier daar het voornaamste slachtoffer van zal worden. En met een beetje pech, als dat in hem zit, vroeg of laat jij wanneer hij van wanhoop stevig in de staak gaat. Dit is het type mankementjes en pijn dat er voor zorgt dat paarden ogenschijnlijk 'vanuit het niks' zich achterover gooien.

Janine1990Jarig

Re: kissing spines+nek artritis en verrekt Si gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:32

Op die manier gereden lijkt het me al niet bepaald een leerpaard...
Dus ik ben zeer benieuwd wat hij doet als je er zonder op gaat zitten en wat vraagt... Ik denk dan maar zo, hij is niet voor niets zo gereden... Vermoedelijk voor de veiligheid van de ruiter. En dat zegt dan in mijn ogen weer genoeg over de gezondheid van het dier en mogelijkheden tot pijnloos rijden en leven.

Maar goed... Money makes the world go round....

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:57

Ik vind het toch wel knap dat een aantal bokkers meer over de diagnose en behandeling kunnen vertellen dan een dierenarts die ook daadwerkelijk de foto's en het paard heeft bekeken. Niet elke situatie is hetzelfde. Misschien kan dit paard met een goede behandeling nog wel gereden worden. Misschien kan de ts niet verwachten dat hij nog hoog de sport in kan maar ik ken genoeg paarden die nog gereden kunnen worden met kissing spines.

Ts ik zou niet afgaan op wat bokt jou te vertellen heeft maar vooral afgaan op wat jou dierenarts je aanraad. Deze heeft hier notabene voor gestudeerd en weet echt wel wat hij of zij zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:01

Ik zeg niets over behandeling, alleen dat de voorgestelde behandeling, inspuiten een tijdelijk effect zal hebben. En ts komt met kreten als herstellen, volgend jaar opnieuw keuren, tja, al langer dan 40 jaar in de paarden en bij mij gaan de alarmbellen af wanneer ik een ruiter/eigenaar dit soort kreten hoor uiten.
Getuigd zeker niet van enige kennis of kunde van de aandoeningen.
We hebben allemaal onze bokken wel geschoten in paardenland, sometimes you win, sometimes you loose maar hier is het paard een hele grote loser om bij een eigenaar terecht te komen met deze zeer ernstige aandoeningen die herstel verwacht en de sport in wil.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:02

Tiffyy schreef:
De nek artritis houd in dat de gewrichtsbanden in de nek zijn ontstoken dit is geen ramp maar moet op korte termijn behandeld worden zodat het kan herstellen en hij heeft rugwervels die elkaar overlappen. Het klinkt veel dramatischer dan het is. Er zijn verschillende behandelmethodes om hem te behandelen zei de arts. Hij werd hiervoor met stang en trens plus slof gereden dus dat verklaard een hoop dat de nekwervels, rugwervels, spieren en gewrichtsbanden te veel onder spanning hebben gestaan. Hoe zoiets gebeuren kan blijft gissen.

Gereden met stang en trens PLUS slof?????Dat vind ik nogal heavy en op wedstrijden mag dat ook niet.Als dit mijn net aangekochte paard zou zijn dat zou ik hem eerst eens wat vakantie met weidegang geven. Zodat hij geestelijk en lichamelijk kan ontspannen en misschien enigszins herstellen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:05

Janine1990 schreef:
Op die manier gereden lijkt het me al niet bepaald een leerpaard...
Dus ik ben zeer benieuwd wat hij doet als je er zonder op gaat zitten en wat vraagt... Ik denk dan maar zo, hij is niet voor niets zo gereden... Vermoedelijk voor de veiligheid van de ruiter. En dat zegt dan in mijn ogen weer genoeg over de gezondheid van het dier en mogelijkheden tot pijnloos rijden en leven.

Maar goed... Money makes the world go round....

Je wilt niet weten op hoeveel "prof" stallen paarden zo gereden worden, hoeft niks te zeggen over het karakter van het dier. Het klopt precies met wat ik dacht dat het dier kapot gereden is.

KS hoeven ze niet altijd evenveel last van te hebben, dus in die zin snap ik de TS prima dat ze het een kans wilt geven. De artritis als dat idd acuut is en nog teruggedraaid kan worden zonder dat er chronische schade aangericht is. Dan zou dat het dier daar ook nog een kans in hebben.

Wel word het echt een projectpaard die goed gereden/ getraind zal moeten worden om goed te blijven. Niet het "leer"paard wat de TS waarschijnlijk voor ogen had, maar aan de andere kant wel ontzettend leerzaam.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:27

Als je verder kijkt dan alle problemen. Hoe goed kan je zelf rijden? Mijn paard had geen probleem tot dat ik als amateur er op zat. Omdat ik net niet handig genoeg was om hem volledig getraind te krijgen. Alle problemen die hij heeft kan op zicht verbeterd worden, maar alleen als jij een heel goede ruiter zijn. Daar moet je wel eerlijk met jezelf zijn. Het heeft mij echt heel veel bloed, zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk kunnen wij nu een leuk ritje maken, maar het heeft ook 3 jaar gekost en die wedstrijden dat ik wilde rijden zit er niet in...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:37

bigone schreef:
Ik zeg niets over behandeling, alleen dat de voorgestelde behandeling, inspuiten een tijdelijk effect zal hebben. En ts komt met kreten als herstellen, volgend jaar opnieuw keuren, tja, al langer dan 40 jaar in de paarden en bij mij gaan de alarmbellen af wanneer ik een ruiter/eigenaar dit soort kreten hoor uiten.
Getuigd zeker niet van enige kennis of kunde van de aandoeningen.
We hebben allemaal onze bokken wel geschoten in paardenland, sometimes you win, sometimes you loose maar hier is het paard een hele grote loser om bij een eigenaar terecht te komen met deze zeer ernstige aandoeningen die herstel verwacht en de sport in wil.

Precies!

Tiffyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 18:32

Het is frappant dat de arts zijn gestelde diagnose in twijfel wordt gestrokken op basis van een aantal regels tekst die nog uit meerdere zinnen bestaat. In mijn ogen zijn er een aantal behandelmethodes die gunstig voor hem kunnen uitpakken.
Ik ben bevoorrecht dat ik goed kan rijden en ik heb hem niet als leerpaard gekocht dus dat scheelt. Ik ben nuchter ingesteld dus ik maak mij totaal niet druk over iets waar ik geen indirecte invloed op heb.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:44

Tiffyy schreef:
Ik krijg een nare bijsmaak van je laatste zin alsof ik hier bewust voor gekozen heb. De veearts sprak over 350 euro per behandeling dus dat is nog te overbruggen. Ik ben inderdaad verliefd op hem, want ik heb hier jaren voor gespaard voor een master paard die achteraf niet goed blijkt te zijn. Ga nu een luchtje scheppen want ik barst in tranen uit.

Het is echt banketstaaf genoeg voor jou en je paard. Maar je zegt dat je hem niet als leerpaard gekocht hebt, terwijl je in bovenstaand bericht schrijft dat hij een 'master' paard moest zijn voor jou.
Wat begrijp ik niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:02

Tiffyy schreef:
Ik ben bevoorrecht dat ik goed kan rijden en ik heb hem niet als leerpaard gekocht dus dat scheelt. Ik ben nuchter ingesteld dus ik maak mij totaal niet druk over iets waar ik geen indirecte invloed op heb.

Wat heeft dit topic dan voor nut?

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:10

Tiffyy schreef:
Het is frappant dat de arts zijn gestelde diagnose in twijfel wordt gestrokken op basis van een aantal regels tekst die nog uit meerdere zinnen bestaat. In mijn ogen zijn er een aantal behandelmethodes die gunstig voor hem kunnen uitpakken.

Je spreekt jezelf constant tegen... Vind je het gek dat we je verhaal telkens weer in twijfel trekken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:18

Ts, stop nu maar met van alles erbij te halen, indien jij goed kunt rijden maar dus geen vraagtekens zet bij de wijze hoe dit paard gereden is dan trek ik je bewering over je rijkunst ook in twijfel. Er komt elke keer iets bij maar dat verandert niets aan het feit dat je een paard met veel problemen hebt gekocht.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:37

Volgens mij is dit gewoon een reltopic :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:39

Tiffyy schreef:
Het is mij maar al te duidelijk wat hij mankeert, maar dit is niet het einde

Ik geloof dat je hoopt of droomt dat dit niet het einde is. Heb te doen met het dier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:39

Libera schreef:
Volgens mij is dit gewoon een reltopic :')

Volgens mij ook al bijna vakantie toch?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:40

Nou idd libera, het begint er op te lijken.

Ts, al reed je de sterren van de hemel, het paard blijft stuk voor het doel wat jij wilt. Kan je inspuiten wat je wilt maar het feit blijft dat het mis is. Je hebt mensen met paarden en paardenmensen....

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:49

Dus even op een rijtje:
Dier is een goedgekeurde dekhengst die word gereden met stang en trens en slof, word door TS aangekocht als ‘master’(?), word alleen klinisch gekeurd want röntgenfoto’s waren er al alleen de CD was kwijt. Paard blijkt vervolgens stuk te zijn, maar DA vind dat het wel meevalt en TS denkt dat het wel zal herstellen zodat ze de sport in kan, TS is ook nog eens een hele goede ruiter dus het is eigenlijk toch geen leerpaard. En misschien als ie volgend jaar overgekeurd word is er niks meer aan de hand, want als je maar genoeg steroids spuit gaat alles vanzelf over.

_O- 8)7 8)7 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:51

Hij is als master aangekocht maar geen leerpaard?
Maar master en leerpaard is toch hetzelfde? Als in schoolmaster?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:11

Tiffyy schreef:

Waarom open je dan eigenlijk dit topic? Maakt dan toch helemaal niets uit wat andere Bokkers denken of gedaan hebben met hun paard? Jij volgt het advies van je DA en hebt zelf al behandelingen voor ogen die je ondertussen ook al opgestart hebt. Dan moet je dat toch gewoon lekker doen?
1 tip: open volgende keer a.u.b. geen topic op Bokt meer, maar luister gewoon naar je DA. Bespaart heel wat Bokkers heel wat hartpijn (waaronder ik mezelf reken).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:38

Libera schreef:
Dus even op een rijtje:
Dier is een goedgekeurde dekhengst die word gereden met stang en trens en slof, word door TS aangekocht als ‘master’(?), word alleen klinisch gekeurd want röntgenfoto’s waren er al alleen de CD was kwijt. Paard blijkt vervolgens stuk te zijn, maar DA vind dat het wel meevalt en TS denkt dat het wel zal herstellen zodat ze de sport in kan, TS is ook nog eens een hele goede ruiter dus het is eigenlijk toch geen leerpaard. En misschien als ie volgend jaar overgekeurd word is er niks meer aan de hand, want als je maar genoeg steroids spuit gaat alles vanzelf over.

_O- 8)7 8)7 8)7

Ik denk dat je het zo heel redelijk samen hebt gevat. Je mist nog het stukje dat de osteopaat de Kissing Spines recht gaat zetten en dat dit samen met de cortizone in de halsartritis ervoor zorgt dat hij nog een heel leven heeft om hier van te herstellen. Verder klopt het een heel eind.
Ik denk dat ik maar ontstip. Lijkt wel een penny topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:05

Met maar één verliezer, het paard. Met de portemonnee van ts heb ik inmiddels geen medelijden meer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:13

Libera schreef:
Dus even op een rijtje:

_O- 8)7 8)7 8)7

Mooie samenvatting van een heel warrig verhaal. +:)+

Tiffyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 21:19

Nou nou nou, wat een rare reacties hier zeg. Wilde dit even van me afschrijven en vragen of iemand hier tips heeft, of misschien tegen hetzelfde aanloopt?
Laatst bijgewerkt door Tiffyy op 16-12-19 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt