Paard Bromt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Paard Bromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:16

Jullie besteden echt te veel aandacht aan dit :Y)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:17

Shaggy09 schreef:
Jij noemt het agressief. Ik ben gewoon duidelijk. Je moet je ogen eens open gaan doen. Je kan niet gaan spelen met een dier, je moet eens gewoon niet alles op die staleigenaar van je afschuiven en zelf je mannetje staan. Je zou de dierenarts bellen, heb je gewoon niet gedaan volgens mij? (Krijg het niet teruggevonden iig)
Paarden horen niet iedere maand ontwormt te worden. Je gaat niet zonder op zijn minst even gecheckt te hebben wat het exact voor middel is het aan je paard geven. Kan gewoon niet. Het is geen houten hobbelpaard.

Ik vind het jammer dat jij het allemaal niet zo serieus neemt, jammer voor jou paardje. Ik vind het oprecht niet tof dat je zo met je dier omgaat. Wellicht komt het ook doordat je het e.e.a niet jezelf kan veroorloven, maar dan moet je ook geen paard nemen imo.

Precies dit _/-\o_

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:08

TS, je moet wel ZELF je eigen standpunt innemen tov de staleigenaar en afgaan op je eigen onderbuikgevoel. Elke maand ontwormen is echt niet nodig. Als jij dat niet wil, dan moet je dat tegen hem zeggen. Als jij het nog steeds niet vertrouwt dat je paard beter wordt, zal je ZELF iets moeten gaan regelen. Koste wat het kost. Die boer gaat echt niet voor jou die dierenarts bellen hoor. Wellicht doe je er goed aan om toch eens om je heen te kijken naar een andere stalling.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:20

marleen_usar schreef:
Ik zou hier geen prijzen neer zetten dat schrikt de ts alleen maar meer af.

Maakt geen fluit uit.

Ik geloof nl inmiddels voor geen meter meer dat dit werkelijk klopt.

Paard, boer, stal, nope.

Duim. Dikke duim. En daar dingen uitzuigen zeg maar.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:45

Ts de boer is inderdaad verantwoordelijk voor het het beleid van zijn stal. Maar alleen jij bent verantwoordelijk dat je paard in een goede , gezonde en veilige omgeving staat.
Top dat die nu buiten staat maar dat is niet alles wat je moet doen.
Als 1e stoppen met rijden paard hoest en moet gewoon op rust en niet aan het werk . Grondwerk ook niet nodig gewoon terug zeggen in krachtvoer en de kans op maandagziekte wordt minimaal.
Dan zelf het kuil controleren of het echt goed is kan de boer wel zeggen maar ik zou het met mijn eigen ogen willen zien.
Dan even foto maken van de hoestdrank en even uitzoeken wat je paard nu gegeven hebt.
En dan zorgen dat je paard voor het weekend door een dierenarts gezien wordt waarom ook hier weer op de boet wachten? Jou paard jou verantwoording !!
Heb je trouwens al gecontroleerd wat zijn temperatuur is? Bij mij de 1e stap als ze hoesten!!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:56

TS reageert ook niet meer maar wel op andere topics. Ze heeft in meerdere andere topic behoorlijke trol reacties geplaatst dus dit was vast ook leuk vermaak voor haar.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 14:21

Zeg Medebokkers,
Zou het misschien, het is maar een ideetje hoor, handiger zijn om iemand een pb'tje te sturen en te vragen waarom zij op een "rare" manier antwoord en of daar misschien een reden voor is?
Is denk ik veel netter dan me onsymphatiek allemaal voor dingen uit te maken :)
Verder heb ik vandaag samen met de boer een (GRONDwerk) trainingsschema opgesteld als vervanging voor het rijden. Heb hem ook aangegeven of het misschien een goed idee is om de paarden minder vaak te ontwormen, maar daar wil hij niet aan, tenzij ik daar zelf voor zorg (ontworming paard).
Over de dierenarts gesproken; die komt over een paar weken voor een van zijn eigen paarden, dus kan hij ook naar die van mij kijken. Is handiger voor die man dan apart rondtoeren lijkt mij.
Verder wil ik mijn excuses aanbieden, mocht ik misschien te bot hebben gereageerd, maar het komt niet altijd van één kant.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:24

Lol, je gaat dus echt een paar weken wachten met een hoestend paard? Bestel dan maar ineens medicatie voor het leven. Succes +:)+ +:)+

P.s. op veel stallen is het vrij normaal om zelf voor ontworming te zorgen. Wat je nu doet gaat ooit wel eens grote problemen geven ivm resistentie. Komt helaas de laatste tijd steeds vaker voor, met veel kosten en doodzieke dieren tot gevolg.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 14:25

Poekkie schreef:
Lol, je gaat dus echt een paar weken wachten met een hoestend paard? Bestel dan maar ineens medicatie voor het leven. Succes +:)+ +:)+

P.s. op veel stallen is het vrij normaal om zelf voor ontworming te zorgen. Wat je nu doet gaat ooit wel eens grote problemen geven ivm resistentie. Komt helaas de laatste tijd steeds vaker voor, met veel kosten en doodzieke dieren tot gevolg.

Kzal de veearts vanavond wel bellen. Ksnap dat het ernstig kan zijn, begrijp me niet verkeerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:28

Eh ok. Ik geef het op. Je paard nog weken laten wachten omdat de dierenarts niet voor een dier wil laten komen. :') ja laten we alle koliekpaarden, wonden, hoesters opsparen voor een grote sessie. :))

Kortom, geen idee wat voor persoon je stalhouder is en of het werkelijk je eigen paard is of toch van stalhouder die beslist. Zo ga je niet met een dier om.

Hoe dan ook, voor mijn eigen gemoedsrust trek ik me terug uit het topic, mijn jaren ervaring met een paarden longpatient en er zelf een zijn worden afgedaan als niet ok.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:29

Het is het werk van een VA om te pas en te onpas langs te komen. Het welzijn van het dier gaat voor, niet zijn tijd. Je betaalt nog altijd voorrijkosten namelijk en dan maakt het echt niet uit of hij vandaag 3x apart die kant op moet komen, of in een paar weken tijd een aantal keer. Feit blijft dat het dier hulp nodig heeft. Als jij je beroerd voelt, ga je ook naar de HA en laat je je niet door een buurvrouw van even verderop vertellen dat je vooral door moet blijven sporten met bijvoorbeeld hoge koorts en een bijholteontsteking.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:49

Ts geeft aan dat ze de goedkoopst mogelijke stalling heeft gezocht,en ook liever geen geld wil uitgeven aan een DA. Maar ze rookt wel veel. Volgens mij kost roken per maand net zo veel als een fatsoenlijke pensionstalling.Ik heb dat al vaak gezien, mensen die de stalling voor hun paard niet kunnen betalen,maar wel kettingroken.En daarmee ook nog hun eigen gezondheid en die van iedereen om hen heen verwoesten.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:29

Waarom moet er een grondwerk trainings schema gemaakt worden?? Even stil staan tot dierenarts geweest is krijgt die niks van en even rust voor er. Paard af en toe is sowiezo gezond!

Snap echt niet hoe je het kam bedenken dat je paard wel een paar weken kan wachten tot de dierenarts komt. Even aankijken en de omstandigheden veranderen is niks mee maar nu is het tijd dat er een arts komt kijken.
Of het valt allemaal wel mee en je verteld het anders als dat het is.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 15:33

Carol_Beer schreef:
Kzal de veearts vanavond wel bellen. Ksnap dat het ernstig kan zijn, begrijp me niet verkeerd.

Kzal het waarderen als jullie eerst even lezen voor iets te commenten :)
Scheelt ons allemaal een hoop verwarring

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:35

En als dierenarts komt vraag meteen advies over de ontworming.
Snap eigenlijk niet dat je het geheel aan de stalhouder overlaat. Dat op stal voor iedereen hetzelfde beleid geldt voor ontworming kan ik in komen. Heeft geen nut als iedereen iets anders doet. Maar als eigenaar zou ik wel willen weten waarmee mijn paard ontwormt wordt, hoevaak en vooral voor hoeveel gewicht.
Als hey echt iedere maand is dat echt veel te vaak

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:54

Ontworming hoor je nu officieel alleen te krijgen via een dierenarts. Iedere maand ontwormen is echt niet goed. Zou daar inderdaad gelijk naar informeren. Daar heb je je stalbaas verder niet voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:04

In een ander topic zeg je liever dure producten te hebben omdat je dat mooier en fijner vindt. Dus daar heb je wel geld voor over, maar voor je dier kennelijk niet. Je rookt, en dat kost veel geld. Daarvoor heb je het over, voor je paard niet. Je zei eerst ook al dat je die avond de dierenarts zou bellen en dat had je niet gedaan. Nu zeg je het weer, en zien we het allemaal nog steeds niet gebeuren.
Je vraagt om advies, we geven allemaal (hetzelfde) advies, maar je weigert dit advies aan te nemen en wilt enkele weken (!!) wachten met een dierenarts naar je paard te laten kijken.

Hoesten wordt chronisch, dus als je het nu al irritant vindt en geen dierenarts erbij haalt.. bereid je maar voor want het zal alleen maar erger worden omdat je paard zijn longblaasjes kapot hoest waardoor het erger wordt en benauwdheid zal volgen, wat ook weer behoorlijke gevolgen heeft.
Het brommen is absoluut geen cornage, dat komt namelijk niet zomaar opspelen en is iets totaal anders. Het brommen is waarschijnlijk zeer taai slijm in zijn longen, daarom hoest hij maar hij zal het zelf niet op kunnen hoesten als het zo taai is. Hij probeert je van alles duidelijk te maken maar jij luistert niet en gaat gewoon verder met waar je mee bezig was. Hij heeft je hulp nodig!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:06

Ik heb niet alle pagina’s doorgelezen, maar heb je al geprobeerd hem groentesoep te geven?

Dat werkt volgens mij heel goed tegen het brommen

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:19

TS, hoe lang heb je je paard eigenlijk al?
Ik zorgde niet voor mijn eigen paard eerst. Mijn opa deed dat en ik ging er van uit dat wat hij deed goed was...

Tot het mijn eigen paard werd. En ik tegen dingen aan liep en dacht dat kan niet helemaal kloppen.

Het lijkt mij een goed idee als je iemand zoekt die je met dit soort dingen helpt. Helemaal omdat je naar ons gewoon echt niet wil luisteren.

Jezelf inlezen in de aanschaf van een levend wezen lijkt mij een verstandig idee. En wanneer je geen geld hiervoor hebt, had je misschien je zelf moeten afvragen of je er slim aan deed het dier aan te schaffen. Of misschien nu in welzijn van het dier te verkopen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:22

Wat doet roken met een wezen, waarom niet je dieren vergiftigen, nou hierom:
Met de hitte hebben we hier op stal bij vier mensen eens hartslag en saturatie, zuurstof dus gemeten.
Drie rokers, een niet roker, 36 graden.
Gezond is 95-100% saturatie.
Ik had als niet roker met de snikhitte 96% waar ik normaal 98% heb.
De rokers hadden die dag 88%, 90% of 92%.
Allemaal vrouw, allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, alleen ik rook niet en zij wel.
De rokers hadden stuk voor stuk een te lage saturatie, daarom moet je je katten en je paard niet vergiftigen met jou rook.
Dat jij je longen verkloot is jou keus maar rook niet bij dieren of kinderen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 16:40

Nergens staat dat ik het geld er niet voor heb. Het enige wat ik heb gezegd is dat, omdat ik geld wil besparen (is toch nog zo gek niet, met studie etc??), heb ik voor een goedkopere stalling gekozen, waarna de boer ZELF met het idee kwam om voor een nog lagere prijs hem tegenover de bakrand te zetten. Nu is de regel dat men zelf de bak besproeit, en daar heeft lang niet iedereen zin in. Ikzelf had er ook eerst niet overna gedacht om eerlijk te zijn. Nu wordt er heel opgeblazen gedaan, maar hij staat er geeneens heel lang. Tuurlijk kunnen jullie dat niet weten, maar een vraag daarover in pb zou wat netter zijn dan mij voor trol uitmaken.
Tevens ben ik niet de enige die daar staat, vinden jullie dat de rest van de klanten ook slecht voor hun paard zijn?
Daarnaast hoor ik nogsteeds mensen over de stal praten, terwijl ik echt al heel, maar ook vaak heb gezegd dat ik wat met de tip zal doen en hem dus in een graspaddock heb gezet.
Ook zeggen veel van jullie dat ik niks met de tips doe, terwijl ik iedere keer aangeef met WELKE tips ik WAT heb gedaan!
Waarschijnlijk mag ik duidelijker zijn in schrijven, en iedereen met herhalende kritiek wat meer oefenen met lezen :)
Geniet allemaal nog van deze warme dag!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:46

Je mag dan wel de eerlijkste Bokker ooit zijn, betekend niet dat jij jouw paard zo kan behandelen. Ik walg hier van, sorry. ''irritant, goedkoop mogelijk, staan gezellig met zn alle bij hem te roken''... Waarom heb je aan het begin in hemelsnaam geen andere DA gebeld? Geld bespaar je niet op je paard als hij er aan onderdoor gaat, geld bespaar je op jezelf, dan maar even niet die nieuwe schoenen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:10

Ik schreef niet dat je geen geld hebt. Geen geld of er geen geld voor over hebben is iets anders.
Bespaar lekker op je sigaretten in plaats van op je paard. Haal er een dierenarts bij in plaats van alleen maar buiten zetten en dan denken dat het vanzelf wel over gaat.
Misschien moet jij zelf beter lezen en beter nadenken.
Als je geld wil besparen op je paard zet hem dan lekker op het land als je de dierenarts erbij gehaald hebt. Daar is het tenminste niet stoffig en word niet gerookt (en dan heb ik het niet over een postzegel landje).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:34

moonfish13 schreef:
Wat doet roken met een wezen, waarom niet je dieren vergiftigen, nou hierom:
Met de hitte hebben we hier op stal bij vier mensen eens hartslag en saturatie, zuurstof dus gemeten.
Drie rokers, een niet roker, 36 graden.
Gezond is 95-100% saturatie.
Ik had als niet roker met de snikhitte 96% waar ik normaal 98% heb.
De rokers hadden die dag 88%, 90% of 92%.
Allemaal vrouw, allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, alleen ik rook niet en zij wel.
De rokers hadden stuk voor stuk een te lage saturatie, daarom moet je je katten en je paard niet vergiftigen met jou rook.
Dat jij je longen verkloot is jou keus maar rook niet bij dieren of kinderen.

Ah ja, nu weet ik het weer! TS is degene die op Bokt schreef dat ze bij haar paard in de stal rookt.
Dat zal zijn longen ook niet ten goede komen (om over de brandrisico's maar te zwijgen).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:46

Carol_Beer schreef:
Nergens staat dat ik het geld er niet voor heb. Het enige wat ik heb gezegd is dat, omdat ik geld wil besparen (is toch nog zo gek niet, met studie etc??), heb ik voor een goedkopere stalling gekozen, waarna de boer ZELF met het idee kwam om voor een nog lagere prijs hem tegenover de bakrand te zetten. Nu is de regel dat men zelf de bak besproeit, en daar heeft lang niet iedereen zin in. Ikzelf had er ook eerst niet overna gedacht om eerlijk te zijn. Nu wordt er heel opgeblazen gedaan, maar hij staat er geeneens heel lang. Tuurlijk kunnen jullie dat niet weten, maar een vraag daarover in pb zou wat netter zijn dan mij voor trol uitmaken.
Tevens ben ik niet de enige die daar staat, vinden jullie dat de rest van de klanten ook slecht voor hun paard zijn?
Daarnaast hoor ik nogsteeds mensen over de stal praten, terwijl ik echt al heel, maar ook vaak heb gezegd dat ik wat met de tip zal doen en hem dus in een graspaddock heb gezet.
Ook zeggen veel van jullie dat ik niks met de tips doe, terwijl ik iedere keer aangeef met WELKE tips ik WAT heb gedaan!
Waarschijnlijk mag ik duidelijker zijn in schrijven, en iedereen met herhalende kritiek wat meer oefenen met lezen :)
Geniet allemaal nog van deze warme dag!

Op het welzijn van dieren kun je niet besparen, op het welzijn van jezelf wel.