Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shaggy09 schreef:Jij noemt het agressief. Ik ben gewoon duidelijk. Je moet je ogen eens open gaan doen. Je kan niet gaan spelen met een dier, je moet eens gewoon niet alles op die staleigenaar van je afschuiven en zelf je mannetje staan. Je zou de dierenarts bellen, heb je gewoon niet gedaan volgens mij? (Krijg het niet teruggevonden iig)
Paarden horen niet iedere maand ontwormt te worden. Je gaat niet zonder op zijn minst even gecheckt te hebben wat het exact voor middel is het aan je paard geven. Kan gewoon niet. Het is geen houten hobbelpaard.
Ik vind het jammer dat jij het allemaal niet zo serieus neemt, jammer voor jou paardje. Ik vind het oprecht niet tof dat je zo met je dier omgaat. Wellicht komt het ook doordat je het e.e.a niet jezelf kan veroorloven, maar dan moet je ook geen paard nemen imo.
Poekkie schreef:Lol, je gaat dus echt een paar weken wachten met een hoestend paard? Bestel dan maar ineens medicatie voor het leven. Succes![]()
![]()
P.s. op veel stallen is het vrij normaal om zelf voor ontworming te zorgen. Wat je nu doet gaat ooit wel eens grote problemen geven ivm resistentie. Komt helaas de laatste tijd steeds vaker voor, met veel kosten en doodzieke dieren tot gevolg.
moonfish13 schreef:Wat doet roken met een wezen, waarom niet je dieren vergiftigen, nou hierom:
Met de hitte hebben we hier op stal bij vier mensen eens hartslag en saturatie, zuurstof dus gemeten.
Drie rokers, een niet roker, 36 graden.
Gezond is 95-100% saturatie.
Ik had als niet roker met de snikhitte 96% waar ik normaal 98% heb.
De rokers hadden die dag 88%, 90% of 92%.
Allemaal vrouw, allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, alleen ik rook niet en zij wel.
De rokers hadden stuk voor stuk een te lage saturatie, daarom moet je je katten en je paard niet vergiftigen met jou rook.
Dat jij je longen verkloot is jou keus maar rook niet bij dieren of kinderen.
Carol_Beer schreef:Nergens staat dat ik het geld er niet voor heb. Het enige wat ik heb gezegd is dat, omdat ik geld wil besparen (is toch nog zo gek niet, met studie etc??), heb ik voor een goedkopere stalling gekozen, waarna de boer ZELF met het idee kwam om voor een nog lagere prijs hem tegenover de bakrand te zetten. Nu is de regel dat men zelf de bak besproeit, en daar heeft lang niet iedereen zin in. Ikzelf had er ook eerst niet overna gedacht om eerlijk te zijn. Nu wordt er heel opgeblazen gedaan, maar hij staat er geeneens heel lang. Tuurlijk kunnen jullie dat niet weten, maar een vraag daarover in pb zou wat netter zijn dan mij voor trol uitmaken.
Tevens ben ik niet de enige die daar staat, vinden jullie dat de rest van de klanten ook slecht voor hun paard zijn?
Daarnaast hoor ik nogsteeds mensen over de stal praten, terwijl ik echt al heel, maar ook vaak heb gezegd dat ik wat met de tip zal doen en hem dus in een graspaddock heb gezet.
Ook zeggen veel van jullie dat ik niks met de tips doe, terwijl ik iedere keer aangeef met WELKE tips ik WAT heb gedaan!
Waarschijnlijk mag ik duidelijker zijn in schrijven, en iedereen met herhalende kritiek wat meer oefenen met lezen
Geniet allemaal nog van deze warme dag!