Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
147 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 464

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:44

Ik verwacht ook geen rare dingen als hij zijn hele leven al hard gewerkt heeft met deze bemerkingen.
Wat dat betreft zeggen foto’s weinig, de ene loopt top met allerlei bemerkingen en de ander heeft een perfect rapport maar mankeert van alles...
Succes ts, spannend!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:51

Ladygiroc schreef:
Jeetje wat kunnen jullie doorzeuren zeg.
Als TS dit paard koopt en over een aantal jaar weer weg doet is dat haar keus.

Vroeger was een beetje de vuistregel dat als ze 10 waren en nog liepen dat ze dat als 15 jarige vaak ook nog wel doen.
Ik ben benieuwd wat eruit komt dinsdag!

Nou inderdaad! Als je een paard wil hebben als leerpaard of welke andere reden dan ook dan hoef je dat toch niet te verantwoorden. Daarna is er wellicht wel iemand die dit paard nog een fijne dag wil geven, of een ander waar hij weer als leerpaard kan dienen, want zo oud is hij nou ook weer niet.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:52

pmarena schreef:
Ik zou dit paard ook liever een baasje gunnen dat er helemaal voor gaat en er dermate verliefd op is dat het dier niet weer naar een ander hoeft. Nu als klinisch goede 10-jarige is het makkelijker om zo'n baasje-voor-altijd te vinden denk ik, dan weer een paar jaar verder...

Ik lees hier al vanaf het begin mee: interessante situatie en vraagstuk.

Wil even ingaan op de paar berichten hierboven en vooral deze: het is niet zo dat als TS hem niet koopt, hij anders zeker naar een forever home gaat he... ;) hem zelf niet nemen om hem ‘beter’ te gunnen is gewoon gebakken lucht als de verkopers er niet hetzelfde instaan...

Wat betreft de aankoop: eigenlijk heb je al veel meer informatie dan een gemiddelde koper krijgt en het feit dat hij al zo lang in het werk staat en klinisch goed is zou ik het risico wel durven nemen na goedkeuring van eigen DA.
Ook is een eindstand heel normaal voor het gros van de gewonere sportpaarden, jammer dat hij het zo jong al bereikte maar goed... ander verhaal.
De verzameling niet aankunnen op die leeftijd vind ik dan ook niks schokkends, het kost tijd om de kracht te ontwikkelen om correct te sluiten en dat vergeten mensen tegenwoordig vaak.

Bovenlijn op de foto zou ik ook doen, ongeacht aanleiding of niet.
Daarin ga ik wel met de mensen boven mij mee. Better safe than sorry.
Ook om te voorkomen dat je later bij een klein probleem gelijk aanneemt dat de benen het begeven hebben maar er misschien toch iets anders speelt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:59

Simbaa schreef:
Ik hoor heel veel mensen zeggen “als de prijs er naar is”. Maar wanneer vinden jullie dat dat zo is? Zo lijkt het me voor ts weinig concreet (al heeft ts al een keuze gemaakt :) )

Ik denk dat iedereen dat apart bepaalt.
Ik zou voor een dergelijk paard niet zoveel over hebben,ik rij zelf nl noet op hoog niveau ,heb geen westrijdambities en vind het net lollig om met een jong paard samen te groeien.
Het niveau dat hij nu heeft is voor mij dus niet relevant want ik train dusdanig hard ( :+ ) dat hij binnen de 6 maand zijn conditie en niveau kwijt is :D.
Dus voor mij zou hij in recreatieprijs vallen ( a 2500 euro max).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:45

Duhelo schreef:

Dat is überhaupt geen realistische prijs voor deze tijd, ook niet voor een recreatiepaard van 10 die op dit moment gewoon rad loopt.

alice0cullen

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:28

Ik denk dat 4,000 euro realistischer is in de huidige markt. Ook voor recreatie paarden, en dan helemaal 1 die op een paar bemerkingen na gewoon zuiver is en een best niveau heeft.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:33

Ik zou voor max 5.000 het is wel echt een bewezen leerpaard. Maar over 3 a r jaar wel bijna onverkoopbaar.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:52

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd in wat voor prijscategorie het paard valt.
Ik zou het denk wel aandurven aangezien het paard al tijden goed loopt. Lekker van leren en samen groeien :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:55

Tessebes schreef:
Duhelo schreef:

Dat is überhaupt geen realistische prijs voor deze tijd, ook niet voor een recreatiepaard van 10 die op dit moment gewoon rad loopt.

ik heb ook nergens beweerd dat het een realistische prijs is ;).
Voor MIJ zou hij gewoon in de recreatieprijs vallen omdat ik niet op zoek ben naar een paard met dat niveau. Recreatieprijs is voor mij 2500 euro, ik geef simpelweg absoluut niet meer uit voor de aankoop van een paard.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:16

Ik vind de prijzen hierboven wel erg laag hoor. Als hij zonder bemerkingen zou zijn, 10 jaar, ZZL, gemakkelijk na te rijden dan ga je echt wel >€ 25.000

Door die bemerking op de foto zou ik denken aan een kwart van dat bedrag toch zeker. Gok dat de vraagprijs meer richting de 10k gaat?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:17

Ik vermoed ook zo rond de 10k

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:18

Dat zou ik idd ook denken Tango.
Wat ik er zelf voor over zou hebben vind ik lastig, dat hangt er echt vanaf hoe graag ik het paard zou willen hebben. En in mijn geval is dat nog niet voor niets, want ik heb teveel paarden, zoek geen leerpaard en wil geen dressuur rijden :+

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:22

Ik zou voor een fijn leerpaard met de bemerkingen, maar voorzichtig positief DA rapport dat er best voor uit geven (maar dan eigenlijk liever een LT paard) Maar dan wel als t echt een goed leerpaard is. Met goed les erbij kan je dan in een paar jaar je rijden zo enorm verbeteren

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:42

Ooit kon ik een pony kopen, had haar op proef en liet haar klinisch keuren. De pony hinnikte na een week al naar me. De dierenarts raadde me af de pony te kopen, maar wat kon ik doen, de pony hinnikte al naar me <3

Ze was niet duur, dus ik bedacht als ik haar twee jaar heb, dan hebben we samen plezier gehad en dan had ik financieel er niet echt een strop eraan.

Toen waren de twee jaar voorbij en inderdaad het ging niet goed met haar (dat had ik evengoed aardig ingeschat), maar wat heb ik een verdriet ervan gehad. Ik had haar niet willen missen, het was een geweldige pony, maar zou nooit meer zo een pony kunnen kopen.

Nu kocht ik haar niet om na verloop van tijd weer weg te doen, dus mijn verhaal is weer een tikkie anders dan dat van jou, maar toch.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:48

Ik denk ook tussen de 10 en 15k.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 22:50

Om het speculeren makkelijker te maken. De vp ligt idd op 10k. De vraag is meer. Ben ik gek dat ik het ervoor over heb :o

Vandaag weer gereden maar nu echt helemaal zelf 45 min. Stukje nageeflijkheid echt opgezocht waar het lastige stuk lag en uiteindelijk ook op kunnen lossen. Gewoon onderin blijft hij heerlijk over de rug en voelt hij zo hemels! Hij zit zo fijn <3. Alle oefeningen even geprobeerd en hij doet het met 2 hoeven in zijn neus terwijl ik maar wat aanklooi :+
Wissels, arbeids pirouette, appyementen in draf en galop. Hij vind alles best.
Nog x goed overlegt met mijn insctrucrice maar zij heeft er zeker vertrouwen in.

Wachten op dinsdag nu!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:51

Allereerst wat fijn dat je alles eerlijk in het topic zet TS, mijn complimenten! Hoop mensen openen een topic op bokt maar komen met halve feiten!

Ik duim uiteraard met jou mee voor een goede uitslag dinsdag! Houd je ons op de hoogte :)?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:55

Eigenlijk zou je de rekensom wat het je aan tijd, geld zorgen scheelt dit paard te kopen.

Door hier 3 jaar van te leren rij je groene paarden straks misschien makkelijker. Is dat genowg rendabel voor je.

Al heb je je keuze al gemaakt zou best de rekensom eens willen zien

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:00

Als je het financieel kan dragen zou ik het echt gewoon doen. Voor t zelfde geld blijft ie gewoon goed hè! En kan je er nog jaren van genieten en heel veel van leren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:21

Gewoon onderin blijft hij lekker over de rug en wat deed hij wanneer je hem goed oppakte ??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:40

Ik ben echt bang dat het weggegooid geld is. Ik zou het risico nooit durven nemen. Als 10 k voor jou een te missen bedrag is kan je het doen. Maar als je dit niet kan missen plus eventuele dierenartskosten dan zou ik het niet doen. Persoonlijk koop ik geen problemen, die komen echt wel op je af, ook met een gezond paard.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:21

Hmm.. wat doet ie als ie bovenin moet lopen? Want dat is echt wel nodig op lichte tour niveau. Dan kun je niet lang laag over de rug wat aankloppen.

En voor 10k hoef je echt niet een paard met deze bemerkingen te kopen. Daarnaast zijn er zat Z2 paarden te koop, misschien een jaartje ouder maar niet per se dat de vraagprijs het dubbele is.
En hier wordt gezegd een gezond paard ZZL 25k.. Dat zijn echt absurde prijzen en voor een normaal paard niet realistisch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:28

Oef dat is een stevige prijs. :oo hoog zal hij ook moeten kunnen rijden zonder problemen. Mij lijkt het risico te groot voor dit bedrag. Maar lijkt erop dat je hoofd de keuze al gemaakt heeft. :)

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:50

Hoog instellen snap ik dat ie niet fijn loopt. Hogere oprichting komt vanuit het meer op achter gaan en meer door het spronggewricht buigen. Niet de hoofd-halshouding aanpassen. En ik snap dat je dat er niet uit krijgt als je er net een paar keer mee gereden hebt. Om een paard als deze gezond te houden is verticale balans, horizontale balans, diagonale vlak in balans en lateroflexie zeer belangrijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:53

Ik vind 10.000 ook geen 'leuk prijsje' voor dit paard. Niet dat je dan een gelukje hebt zeg maar.