Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:35

Laat je die ook permanent aan in de weide? Die is wel eleganter dan de skibril !

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:45

Ik vind het net een duikbril ben bang dat als ik die bij mijn paard om doe dat ze een duik in de zee gaat nemen want daar is ze normaal al mega gek op is het ook wat om mee te rijden of blijft hij dan niet zo goed zitten rij nu met vliegenkap en net wat de andere ook al hebben gezegd krijg ik vaak naar mijn hoofd dat paard is blind en meestal zeg ik dan dat ze voor 50 %gelijk hebben. Vind het wel krom want dan stapt mijn paard zo een stoepje af als ze dan commentaar leveren en dan moet je toch snappen dat een paard daar wat voor moet kunnen zien anders was ze toch languit gegaan

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:10

Wat fijn dat er steeds meer opties zijn!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:40

GaelleS schreef:
Laat je die ook permanent aan in de weide? Die is wel eleganter dan de skibril !

Deze mag inderdaad permanent opblijven :) En denk inderdaad dat ik dat voorlopig wel ga doen. Dierenarts was er overigens erg over te spreken en kende dit merk nog niet!

Omdat hij permanent opblijft ga ik hem wel ruilen voor degene zonder getinte glazen, ik had er 's nachts even doorheen gekeken in de loopstal maar dan is hij wel heel erg donker := Hij steek ook veel minder uit dus tegen het licht kan ik op de wei gewoon de vliegenkap eroverheen doen :D

Diene88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:02

Heel herkenbaar de opmerkingen en lachende mensen. Soms negeer ik ze maar gewoon of geef ik terug dat ze zelf ook een coole bril dragen 8-) En ik zeg heel eerlijk dat het om medische redenen is, dan veranderd vaak de reactie wel.

Op wat schuurplekken van het zweet na ben ik heel blij met de bril in deze zonnige periode. ik draag hem buiten in de bak en het bos.
Ik laat hem niet zonder toezicht op. De coating van de glazen is krasgevoelig. En ik geloof ook niet dat hij goed blijft zitten als een paard z’n hoofd schuurt of zal gaan rollen.. laat staan dat de glazen kapot gaan door een ongelukkige speelpartij en je alleen maar meer ellende hebt.
Afbeelding

Lottegold schreef:
bliksemflits schreef:
Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zien :) Deze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.
Ik ben hier echt heel erg blij mee!
[ [url=m/ji08WN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha geweldig. Ziet er wel weer heel cool uit dit! Ik heb zelf de evysor en krijg altijd heel veel reactie als ik buiten rijd..mensen lachen erom zeggen dan: "kijk dan, een paard met een zonnebril! Moet niet gekker worden tegenwoordig.. " soms word ik daar wel een beetje moedeloos van.. alsof ik dat ding opdoe omdat ik t wel lachen vind ofzo..
Meer mensen hier last van?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:19

Lottegold schreef:
bliksemflits schreef:
Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zien :) Deze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.

Haha geweldig. Ziet er wel weer heel cool uit dit! Ik heb zelf de evysor en krijg altijd heel veel reactie als ik buiten rijd..mensen lachen erom zeggen dan: "kijk dan, een paard met een zonnebril! Moet niet gekker worden tegenwoordig.. " soms word ik daar wel een beetje moedeloos van.. alsof ik dat ding opdoe omdat ik t wel lachen vind ofzo..
Meer mensen hier last van?

JA helaas, daar heb ik ook best wel veel last van. Ik heb de oranje bril voor mijn ijslander met maanblindheid.
Gelijk een mening klaar :( Ik roep ook altijd gelijk dat hij een oogziekte heeft en overgevoelig voor UV is. Ik heb zelf ook een zonnebril met oranje coating en ik vermoed dat ze dan sneller denken aan een mode gril.......... stom volk _-:( _-:(

bliksemflits: Ik wil de ook de foxpro bestellen voor mijn paard in de transparante uitvoering. Omdat hij ook gevoelig is voor harde wind. De Evysor kan hij in de wei niet op omdat die heel snel krast en ik die bril te grof vind voor op de wei. Waar heb je de foxpro besteld? In duitsland?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:09

Ja bij InnoHorse :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:34

top! +:)+ ga ik daar eens kijken!!

SonjaPaso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:11

Hoe gaat het met de paardjes die een zonnebril gebruiken?
Mss dat ik voor mijn headshaker dit ook ga proberen, hij schudt vooral buiten.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:04

Ik ben ook wel benieuwd of er inmiddels meer ervaringen zijn. Mijn paard met hoornvlies beschadiging zou er ook baad bij moeten hebben met buitenrijden. Moet nu ook altijd naar wei en paddock een uv vliegenkap op. Maar vind dat voor rijden voor mijn gevoel niet fijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:14

Ik haal dit topic weer even omhoog…
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bril bij paarden die heel heftig reageren bij fel zonlicht en schaduwen, etc… dus die bij felle zon heel erg kijkerig en schrikkerig zijn van alles, veel meer dan bij bewolkt weer?
En maakt de kleur van de bril dan nog uit?

Kun je ze ergens lenen of huren of te proberen of het werkt?

Caroline1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:52

De donkere is zoals een zonnebril, is echt verduisterend. Moest je iemand in de buurt weten kan je het altijd eens vragen om te lenen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:59

Caroline1986 schreef:
De donkere is zoals een zonnebril, is echt verduisterend. Moest je iemand in de buurt weten kan je het altijd eens vragen om te lenen

Bedankt voor je reactie!
Ik ben al aan het rondvragen maar helaas nog niemand gevonden…

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:12

Equinics verhuurd de brillen. Iemand bij ons op stal rijdt ook met zo'n bril. Paard is weer helemaal happy

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:25

Nouvel schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bril bij paarden die heel heftig reageren bij fel zonlicht en schaduwen, etc… dus die bij felle zon heel erg kijkerig en schrikkerig zijn van alles, veel meer dan bij bewolkt weer?

Ik gebruik de bril om precies die redenen die je aangeeft. Mijn paard heeft geen "officiële" diagnose, maar ik merk echt dag en nacht verschil met en zonder bril.

Ik zelf heb de gok toen genomen om een 2e hands bril aan te schaffen om uit te proberen en zou het zo weer doen. Ik heb de zwarte glazen, geen idee of er verschil maakt in kleur eigenlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:58

https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/v ... ck-evysor/ . Hier staat wel uitgelegd waar de bril kan helpen en wat de verschillende kleuren nog aan licht doorlaten. Dan is het nog wel de vraag of je met rijden echt de donkerste bril wil, ik denk dat 10% zicht zeg maar wel erg weinig is voor een paard waar je mee aan het rijden bent.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:34

Equisync schreef:
Nouvel schreef:

Ik gebruik de bril om precies die redenen die je aangeeft. Mijn paard heeft geen "officiële" diagnose, maar ik merk echt dag en nacht verschil met en zonder bril.

Ik zelf heb de gok toen genomen om een 2e hands bril aan te schaffen om uit te proberen en zou het zo weer doen. Ik heb de zwarte glazen, geen idee of er verschil maakt in kleur eigenlijk.

Dank voor je reactie, dat klinkt wel hoopgevend .

Jet schreef:
https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/v ... ck-evysor/ . Hier staat wel uitgelegd waar de bril kan helpen en wat de verschillende kleuren nog aan licht doorlaten. Dan is het nog wel de vraag of je met rijden echt de donkerste bril wil, ik denk dat 10% zicht zeg maar wel erg weinig is voor een paard waar je mee aan het rijden bent.

bedankt!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:57

Jet schreef:

Ik denkt dat je zicht en lichtdoorlatendheid door elkaar haalt. Want dat is imo niet hetzelfde. Als ik namelijk de bril van mijn paard neem en erdoor heen kijk zie ik alles volledig, alleen donkerder. Als een soort zwart/wit. Ik kan er zelfs direct mee de zon in kijken maar wordt dan niet verblind.
Ik merk aan mijn paard ook absoluut niet dat zijn zicht belemmert wordt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:16

Dat zou kunnen inderdaad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:08

Al moet je er bij paarden wel rekening mee houden dat hun ogen veel trager wennen aan 'donker worden'. Waar onze ogen zich heel snel kunnen aanpassen (wat zal het zijn? 30 seconden) aan een donkerdere omgeving schijnt een paard daar 45 minuten voor nodig te hebben.
Wel handig om te weten als je een verduisterende brik op doet. Doe dat dan iig op tijd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:36

Equisync schreef:
Jet schreef:

Ik denkt dat je zicht en lichtdoorlatendheid door elkaar haalt. Want dat is imo niet hetzelfde. Als ik namelijk de bril van mijn paard neem en erdoor heen kijk zie ik alles volledig, alleen donkerder. Als een soort zwart/wit. Ik kan er zelfs direct mee de zon in kijken maar wordt dan niet verblind.
Ik merk aan mijn paard ook absoluut niet dat zijn zicht belemmert wordt.

Ik heb vanavond even de bril met regenboog glazen mogen proberen van iemand uit de buurt.
Heb er zelf ook even doorheen gekeken en je ziet inderdaad alles prima alleen ietsje donkerder.
Het was toevallig heel rustig weer en geen zon, dus hij was al niet heel heftig maar met de bril op leek hij nog wel iets meer ontspannen en iets minder kijkerig.
Ik heb het nu geprobeerd erachter lopend aan de lange teugel, ik ga kijken of ik het nog een keer rijdend kan proberen nu dit goed ging.
Zit er nou veel verschil in effect bij de verschillende glazen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 23:03

Wat mooi dat je er eentje hebt kunnen uitproberen. Nu hopen dat je hem nog een keer mag lenen en dan met zonnig weer, het weer waar je de heftigste reactie verwacht. Ik ben wel benieuwd of je dan nog meer verschil gaat merken!

wilmameer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:40

Zijn er hier die ook worstelen met de pasvorm van de eVysor paarden bril?
Mijn paard moet m ook in de paddock op, maar dan blijft ie niet lekker zitten, waardoor er toch teveel licht aan de bovenkant binnen komt. Heb m nu met extra touwtjes vastgeknoopt, maar dat verschuift ook weer erg snel. Vandaag weer drama omdat er dan toch teveel licht inkomt…

wilmameer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:52

bliksemflits schreef:

Hoe is jou de pasvorm bevallen? De eQuick blijft bij mijn paard niet goed genoeg zitten, misschien dat dit een optie kan zijn…

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:04