Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GaelleS schreef:Laat je die ook permanent aan in de weide? Die is wel eleganter dan de skibril !
Lottegold schreef:bliksemflits schreef:Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zienDeze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.
Ik ben hier echt heel erg blij mee!
[ [url=m/ji08WN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha geweldig. Ziet er wel weer heel cool uit dit! Ik heb zelf de evysor en krijg altijd heel veel reactie als ik buiten rijd..mensen lachen erom zeggen dan: "kijk dan, een paard met een zonnebril! Moet niet gekker worden tegenwoordig.. " soms word ik daar wel een beetje moedeloos van.. alsof ik dat ding opdoe omdat ik t wel lachen vind ofzo..
Meer mensen hier last van?
Lottegold schreef:bliksemflits schreef:Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zienDeze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.
Haha geweldig. Ziet er wel weer heel cool uit dit! Ik heb zelf de evysor en krijg altijd heel veel reactie als ik buiten rijd..mensen lachen erom zeggen dan: "kijk dan, een paard met een zonnebril! Moet niet gekker worden tegenwoordig.. " soms word ik daar wel een beetje moedeloos van.. alsof ik dat ding opdoe omdat ik t wel lachen vind ofzo..
Meer mensen hier last van?
Nouvel schreef:Ik haal dit topic weer even omhoog…
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bril bij paarden die heel heftig reageren bij fel zonlicht en schaduwen, etc… dus die bij felle zon heel erg kijkerig en schrikkerig zijn van alles, veel meer dan bij bewolkt weer?
En maakt de kleur van de bril dan nog uit?
Kun je ze ergens lenen of huren of te proberen of het werkt?
Equisync schreef:Nouvel schreef:Ik haal dit topic weer even omhoog…
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bril bij paarden die heel heftig reageren bij fel zonlicht en schaduwen, etc… dus die bij felle zon heel erg kijkerig en schrikkerig zijn van alles, veel meer dan bij bewolkt weer?
En maakt de kleur van de bril dan nog uit?
Kun je ze ergens lenen of huren of te proberen of het werkt?
Ik gebruik de bril om precies die redenen die je aangeeft. Mijn paard heeft geen "officiële" diagnose, maar ik merk echt dag en nacht verschil met en zonder bril.
Ik zelf heb de gok toen genomen om een 2e hands bril aan te schaffen om uit te proberen en zou het zo weer doen. Ik heb de zwarte glazen, geen idee of er verschil maakt in kleur eigenlijk.
Jet schreef:https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/v ... ck-evysor/ . Hier staat wel uitgelegd waar de bril kan helpen en wat de verschillende kleuren nog aan licht doorlaten. Dan is het nog wel de vraag of je met rijden echt de donkerste bril wil, ik denk dat 10% zicht zeg maar wel erg weinig is voor een paard waar je mee aan het rijden bent.
Jet schreef:https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/v ... ck-evysor/ . Hier staat wel uitgelegd waar de bril kan helpen en wat de verschillende kleuren nog aan licht doorlaten. Dan is het nog wel de vraag of je met rijden echt de donkerste bril wil, ik denk dat 10% zicht zeg maar wel erg weinig is voor een paard waar je mee aan het rijden bent.
Equisync schreef:Jet schreef:https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/v ... ck-evysor/ . Hier staat wel uitgelegd waar de bril kan helpen en wat de verschillende kleuren nog aan licht doorlaten. Dan is het nog wel de vraag of je met rijden echt de donkerste bril wil, ik denk dat 10% zicht zeg maar wel erg weinig is voor een paard waar je mee aan het rijden bent.
Ik denkt dat je zicht en lichtdoorlatendheid door elkaar haalt. Want dat is imo niet hetzelfde. Als ik namelijk de bril van mijn paard neem en erdoor heen kijk zie ik alles volledig, alleen donkerder. Als een soort zwart/wit. Ik kan er zelfs direct mee de zon in kijken maar wordt dan niet verblind.
Ik merk aan mijn paard ook absoluut niet dat zijn zicht belemmert wordt.
bliksemflits schreef:Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zienDeze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.