Wanneer is het genoeg geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Wanneer is het genoeg geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:52

Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar even voor mijn beeldvorming: Het dier was ineens enorm stijf?

Is ie niet gewoon hoefbevangen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:54

Benzz schreef:
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar even voor mijn beeldvorming: Het dier was ineens enorm stijf?

Daar dacht ik ook aan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:55

Hebben we al geopteerd, toen heeft ts de dierenarts opgebeld. Maar die wou geen bloed trekken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:59

Furrow schreef:
Hebben we al geopteerd, toen heeft ts de dierenarts opgebeld. Maar die wou geen bloed trekken.

Dat is nooit gezegd dat zij dat niet wilde. Het is niet gedaan maar er is nergens gezegd dat arts geweigerd heeft

Er is trouwens spierbevanging genoemd in het andere topic geen hoefbevangen. Zijn totaal anvere dingen

Ts ga gewoon naar een kliniek voor je nu weer niet verder komt en dan straks weer wat anders wil laten doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:01

Ik snap niet dat mensen hier nog moeite in steken om inhoudelijk te reageren :')
Ik lees nu al enkele dagen mee en vind het haast vermakelijk maar wel heel erg sneu voor het paard.
Herinner me topics van vroeger op bokt die ook zo gingen... pffff

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:09

Je hebt helemaal gelijk, even teruggelezen en het staat er inderdaad niet. Mijn excuses.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:28

Benzz schreef:

Nee hij is al anderhalf jaar stijf en elke keer verdacht op kreupel en dan toch weer niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 20:50

Even kort...
Bevangen is die niet volgens dierenarts omdat een spierbevangen paard niet uit zichzelf zou willen bewegen en limo gaat nog draven en galopperen uit zichzelf. Dus vandaar dat dierenarts ook zei dat hij niet spierbevangen is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:02

Art_Ificious schreef:
Even kort...
Bevangen is die niet volgens dierenarts omdat een spierbevangen paard niet uit zichzelf zou willen bewegen en limo gaat nog draven en galopperen uit zichzelf. Dus vandaar dat dierenarts ook zei dat hij niet spierbevangen is.

Hoefbevangen zat ik meer aan te denken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:03

Nochthans ken ik toch echt paarden die spierbevangen waren en dat echt gewoon deden. Spierbevangen kunnen ze hebben van zwaar tot licht. Dan bewegen ze gewoon niet soepel maar bewegen wel. Dus ik snap echt niet dat ze geen bloedonderzoek heeft willen doen

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:03

Als je al zegt dat jouw dierenarts geen rectale echo durft uit te voeren omdat hij zo gespannen is zou ik toch echt naar een goede kliniek met een goede opvoelbox gaan. Een rectale echo aan huis is dan natuurlijk gedoemd te mislukken.
Bovendien is een mobiel echo apparaat veel minder sterk dan eentje in de kliniek. Nu is dat gebied al moeilijk in beeld te brengen, dus zou ik zeker gaan voor het sterkere apparaat, zodat je niets mist.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:31

Art_Ificious schreef:
Even kort...

Ik ken een paard wat dit ook deed en sommige DA's van dezelfde kliniek dan kwamen en zoiets hadden van betwijfel of dit spierbevangen is, toch bloed laten afnemen en ja hoor. Reuze spierbevangen.

Maar ik denk Art, dat je voor jezelf een plan moet maken en je hier aan moet houden. Ook voor Limo. Als ik jou was zou ik hem naar een kliniek brengen en zeggen dat je hem wel weer komt halen als hij helemaal van top tot teen is onderzocht en er iets uitgekomen is. En ja dat kost een hoop centjes maar nu ben je ook al een hoop centjes kwijt met eigenlijk vrij weinig..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:59

Art_Ificious schreef:
Even kort...

Mijn hoefbevangen pony draafde nog de wei door, uit zichzelf.
We dachten eerder aan iets in de schouder of rug, nee hoefbevangen dus.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:04

Shae schreef:
Art_Ificious schreef:
lastige titel waarvan ik dacht het nooit te hoeven vragen...

Dan ben je vast blij te horen dat die vraag nog helemaal niet aan de orde is in jouw geval. :)

gelijk wat ik dacht, na 1 weekje medicatie gelijk al zo drastisch denken.....Ik snap dat het vervelend is hoor om dit mee te maken en niet precies te weten wat er is, maar een paard kost geld, als je dat er niet voor hebt moet je er al niet aan beginnen. Het is zeker duur om hem te laten onderzoeken maarja dat is nu eenmaal zo, ik zou hem echt niet laten inslapen na zo een korte tijd omdat het onderzoek duur is....

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:11

Breng hem maar naar mij, ik ga wel naar een goede kliniek met hem.
Ik kan mij niet indenken dat hij niet geholpen kan worden tegenwoordig.
Duur kan het zeker zijn, maar dat weet je als je aan paarden begint.
Potverdorie ga eens voor je paard, en dan bedoel niet ik nu al laten inslapen !

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:12

Jeetje wat een heftige reacties hier.
Ik ken je van een eerder topic over Limo en weet de geschiedenis die je met hem hebt van daar uit, toen je nog op pension stond.
Ronduit küt om te lezen dat het alsnog niet goed gaat met hem ondanks alles. Ik herinner me dat in je andere topic juist de andere kant dan hier werd opgepraat. Bizar hoe mensen loco kunnen gaan op euthanasie.
Als je de centen hebt, haal hem nog 1 maal door de molen en maak dan je besluit. Een paard leeft in het nu, heeft geen tijdsbesef. Je verdient eerder een medaille dan een nekschot om te kiezen voor euthanasie als er geen toekomst voor hem is. Velen sturen zo'n dier alsnog de handel in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:20

BarbaLala schreef:
Ik ken je van een eerder topic over Limo en weet de geschiedenis die je met hem hebt van daar uit, toen je nog op pension stond.
Ronduit küt om te lezen dat het alsnog niet goed gaat met hem ondanks alles. Ik herinner me dat in je andere topic juist de andere kant dan hier werd opgepraat. Bizar hoe mensen loco kunnen gaan op euthanasie.
Als je de centen hebt, haal hem nog 1 maal door de molen en maak dan je besluit. Een paard leeft in het nu, heeft geen tijdsbesef. Je verdient eerder een medaille dan een nekschot om te kiezen voor euthanasie als er geen toekomst voor hem is. Velen sturen zo'n dier alsnog de handel in.

...als er geen toekomst voor hem is...
Dat moet dan wel ergens op gebaseerd zijn en niet geroepen worden terwijl je niks weet. Ik denk dat niemand tegen inslapen is, maar wel tegen roepen dat je misschien je pony laat inslapen terwijl je nog nooit een duidelijk onderzoek gedaan hebt en geen idee hebt wat het dier (en OF) uberhaupt mankeert.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:22

BarbaLala schreef:

Je weet pas na gedegen onderzoek of er geen toekomst is.

En een medaille lijkt me niet. Ga eerst maar eens wat doen met alle adviezen en doe niet of je de wijsheid in pacht hebt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 00:03

amen schreef:
@Art_Ificious voor mij en voor vele anderen, is het genoeg geweest voor jou.

stop met paarden, verkoop al je paarden, koop NOOIT meer een paard of een andere levend wezen, als je alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken denkt.

en als je ooit zelfinzicht krijgt en respect en waardering voor alles om je heen, en open staat om van anderen wat aan te nemen en dat jij niet liegt en bedriegt, maar gewoon open en eerlijk bent, dat jij niet de enige bent die alles denkt te weten.

dan staat de deur weer op een kier, om eens te denken om weer een paard te kopen.

jij bent een gebed zonder einde, dus ik zeg AMEN!

Wat een ontzettend onaardige reactie. Wat wil je bereiken met enkel TS volledig persoonlijk aan te vallen en met de grond gelijk te maken?
Besef eens wat zo'n reactie met iemand kan doen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:54

Art eigenlijk had ik mij voorgenomen om je vooral positieve feedback te geven omdat je echt lekker bezig was.
Maar werkelijk waar ik snap de keuze om nu weer thuis een dierenarts te laten komen niet . Je hebt nu een stal geregeld maar denk je nu dat limo opeens een lammetje is en zich wel laat onderzoeken ?
Buiten dat ik het gewoon zonde van je geld vindt. Kost je weer voorrijd en onderzoek kosten en het is nog Geen volledig onderzoek. Wat wil je hiermee dan bereiken ? In mijn ogen kom je hier echt niet verder mee. En al kunnen ze hem echoën heb je nog geen compleet beeld maar weer maar een klein onderdeel. Ga je dan weer aankloten tot je het weer zat bent en dan weer het hele proces door?
Pak nu gewoon door en breng hem naar de kliniek en haal hem weer op als alle onderzoeken gedaan zijn. En er een diagnose is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:59

Als hij al niet fatsoenlijk reageerd op een thermometer dan laat hij echt niet zomaar een hand in zijn kont stoppen.
Een echo proberen bij deze pony zonder opvoelbox lijkt me redelijk kansloos. Het enige wat hij er nog een keer bevestigd gaat krijgen is dat je je zin krijgt als je neurotisch doet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:01

Ik vind sowieso een rectale echo zonder opvoelbox, met een ts zegt moeilijk paard iets wat je niet mag verwachten van een dierenarts.
Hij of zij moet langer mee en de apparatuur ook.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:38

Ik zou zelf ook naar een grote kliniek gaan waar gedegen hulp is voor de dierenarts.
Iemand die het beest gewoon goed vast weet te houden, hem goed voor kan laten draven etc.

Opvoelen in een normale box doet mijn man al bij geen enkel paard, ook degene die het gewend zijn niet.

En ik heb het al wel eens een hele tijd geleden geschreven maar verkoop je jonkies toch en als je echt een paard wilt hebben koop dat een oudere goedzak die alles al gezien heeft.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:46

Saul schreef:
Wat is nu 2 uur voor een goede kliniek?

Ik ben wel verder geweest met die van mij.
Maar heb nu wel mijn antwoord...

En anders eentje dichterbij.

Zó eens. Laatst nog (gelukkig niet met mijn paard) met stalgenoot ook nog 2 uur onderweg geweest - naar de Bosdreef in Belgie. Misschien dichterbij voor jou? Zeer kundige en professionele mensen die zeer de tijd nemen om alles uit te leggen.

Ik heb je andere topic in stilte, vol fascinatie gevolgd. Je krijgt daar al een bak enorm waardevolle tips en nu weer maar je kiest ervoor om ze wéér naast je neer te leggen. Na meer dan een jaar heb je een paard wat zich - vind jij - nog steeds niet laat onderzoeken. Lees goed wat xyzutu zegt - hop - aan de bak om m onderzoekbaar te maken. Voetjes geven, voetjes geven aan vreemden, aaien met vreemden, thermometertraining, trailertraining. Niet iedere x als hij een beetje spanning heeft afhaken. Lukt het jou niet? Zoek een ander, kundig iemand om je te helpen. Met de nadruk op kundig. Dat ben je toch echt aan je paard verplicht en hoort bij je verantwoordelijkheid als paardeneigenaar. Alles valt te trainen, dit soort dingen al helemaal. Ik denk dat, hoe vervelend het ook is om te lezen, absoluut niet kundig genoeg bent dit alleen te doen. Dat geeft helemaal niks, maar onderneem dan in ieder geval wel de stappen om ervoor te zorgen dat hij het wél goed leert. Zo wil ik bijvoorbeeld geen paard inrijden - ik ben geen hele kundige ruiter en span snel. Dat maakt mij totaal ongeschikt voor het beleren van paarden. Niks mis mee om te erkennen wat je zelf niet lukt. Voor iedereen, en vooral je paard beter. Beetje zelfinzicht.

In het belang van Limo - ga nú concreet aan de slag met onderzoekklaar maken. Xyzutu omschrijft zeer helder hoe je dat moet. Maak m trailermak - zoek hulp. Maak een afspraak bij een goede kliniek, om het even welke. Ga niet af op 1 vaag verhaal. Leen geld van je ouders, verkoop je auto of je andere pony (als je een paard hebt moet je - vind ik - ook in staat zijn om medische onkosten te kunnen betalen, dat kan toch echt al heel snel rustig meer dan 1500 euro zijn). Kap in vredesnaam met dit gerommel.

Ik wens jou, maar eigenlijk vooral Limo heel, heel veel succes.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:51

Jes schreef:
Opvoelen in een normale box doet mijn man al bij geen enkel paard, ook degene die het gewend zijn niet.

Ik snap dat dit voor de veiligheid is, maar sommige paarden geven er echt niets om. Mijn 3jarige is onlangs een half uur gescand geweest en trok zich er niets van aan. Bakje hooi ervoor en ze was content.