Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphne__ schreef:ze vraagt jou en dan niet betalen dat is pas grof.... Wat een raar mens.Ik heb ervaring vanaf de andere kant. Nouja niet precies, want ik belde omdat de eigebaar dat vroeg.
Pony was erg wankel, eigenaar dacht aan rhino. Maar ze moest zelf weg en woonde erg ver weg, dus of ik de dierenarts wou bellen en erbij wou blijven. Maar natuurlijk, ik kende de pony en de pony stond ook nog eens bij die van mij... Dus voor mij ook belangriji dat er zsm een dierenarts bij kwam.
Dierenarts geweest, geen rhino, wel een dikke rekening van bijna 300 euro. En mevrouw besloot niet te betalen..... En toen was ik de banketstaaf. Want, degene die de dierenarts belt is de opdrachtgever en zorgt dat er betaald word. Dus of je geeft de rekening aan de eigenaar, betaald die niet, dan doe je dat zelf.
Wijze les geweest. Ik houd me nu maar voor dat mijn pony er bij stond en ik voor 300 euro wist dat zij geen weidegenoot met rhino had
Citaat:Als iedere willekeurige stalgenoot (met alle respect zijn er genoeg die wel een paard hebben, maar eigenlijk niks van paarden weten) een veearts bij andermans paard kan laten komen en vervolgens ook de rekening daar neer kan leggen, wordt het een bonte boel!
Jammer dat deze veearts zich daar voor leent.
Gimme_Joy schreef:Toen mijn paard zware koliek had, is ook eerst de DA gebeld en die was zelfs al aan het behandelen voordat ik gebeld werd. En de rekening is voor mij. Ik vind logisch dat er bij spoed eerst een DA wordt gebeld. Liever een keer te vaak dan een keer te weinig. Het is zuur, maar ik ben bang dat je hierin niet zoveel anders kan doen dan de drol doorslikken en betalen.
chevax schreef:MightyMike schreef:Dat ben ik niet met je eens Chevax. Spoed is nog steeds iets anders, ts had zelf deze beslissing kunnen en moeten nemen. Vastzitten kan allerlei schade aanrichten, maar wanneer er alleen een schaafplek te zien is, kan het wachten tot de eigenaar zelf beslist. Ken genoeg mensen die met een kreupelheid maanden modderen voor ze er een dierenarts bij halen en mensen die bij de eerste pas al willen dat iemand kijkt. Ieder zijn eigen beslissing, hoe vervelend soms wanneer een eigenaar wat laks is, maar dan nog is het wel de beslissing van de eigenaar. Bij echt spoed anders, van vastzitten schrik je, maar zonder echte enorme schade hoort de eigenaar vind ik toch zelf te kunnen beslissen.
Ik heb ook eens een pony gehad die vastzat. Niks te zien maar ze liep moeilijk. Toch de DA gebeld: er was een klein stukje materiaal via de huid in het gewricht gekomen. Paard week in de kliniek gestaan.
Nu is dat extreem en zullen de meeste schaafwonden idd niet meer zijn dan dat. Maar dat weet je dus pas achteraf. Een paard kost geld en een DA al helemaal. Ik zou voor €194,- niet teveel drama maken en gewoon betalen.
Ik vind dat de DA wel vaak de banketstaaf is op Bokt. We hebben ze allemaal nodig,maar negen van de tien keer vinden mensen het achteraf te duur. Elk verhaal heeft twee kanten en je schildert de DA nu af als onkundig, want penicilline etc.
Myrthe3 schreef:Bekijk het van de andere kant.
Mijn pony is ooit op het land gezet met een giga beenwond. Stalhouder dacht dat het wel over zou gaan en heeft geen veearts gebeld en mij ook niets laten weten.
Pony heeft er waarschijnlijk 1.5 dag mee gelopen.
DA kon er een vinger in steken, zo diep was de wond.
Je zult wel begrijpen dat ik des duivels was.
Ik zou ook de rekening betalen, jammer dan van die 200 euro, ik zou allang blij zijn met een heel paard en oplettende stalgenoten.
Ils_K schreef:Zoals ik al eerder zei wat is spoed?
Er zijn maar weinig dingen spoed dat er geen tijd is om eerst contact op te nemen met de eigenaar of stalhouder.
chevax schreef:cinniz123 schreef:Ik zelf zou echt rechtsbijstand of juridisch loket om raad vragen,ik had het zelf echt niet betaald.
Stel dat je op een manege(achtige) stal staat en al die penny’s kunnen gewoon maar bellen.
Nee bedankt dan mag ik er wel een extra baantje bij nemen![]()
In overleg prima maar zomaar bellen is zelf betalen. Of de stalhouder die hierin gemachtigd is.
En denk dat vele moraal ridders hier ook anders zouden reageren als die zelf zo’n in jou ogen onterechten rekening op de deurmat zouden krijgen.
Moraalridders? Prima dat jij niet zou betalen, dat geeft ook aan hoe je er in staat. Liever bekend staan als een moraalridder dan als iemand die z'n rekeningen niet betaalt. Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk.