Te dun?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:03

Ze heeft nu net ontwormt en gaat bijvoeren.
Als het met een maandje niet bijtrekt kan ze altijd nog geld uitgeven toch?
Soms kun je ook teveel in 1x willen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 20:12

Sizzle schreef:

Amen!!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:27

Perryx schreef:
Sizzle schreef:

Amen!!!

Vind ik ook hoor..!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:32

Kabayo schreef:
kiki1976 schreef:
Ook voor cushing zijn medicijnen en een aangepast dieet, is gerust wat aan te doen. En nee die medicijnen zijn niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.

Maar aan de ene kant wil je advies, maar aan de andere kant wil je heel veel niet horen.
Misschien eens duidelijk zijn in wat je wilt?

En ik ben van mening dat niet elk cushing paard pillen hoeft
Mijn merrie heeft nooit een pil gezien en heeft het 5 jaar super gedaan . Is helaas eind vorig jaar overleden. Maar niet aan cushing

Dat is een ander verhaal, mijn reactie sloeg op het feit dat er gezegd was dat er niets voor was.
Wel of niet ervoor kiezen om ze te willen geven is weer heel wat anders.
Zou er zelf ook niet snel voor kiezen hoor haha

Perryx schreef:
Mijn ouders hebben het inderdaad voor het zeggen, dat maakt het extra lastig!

Kijk nu snappen we jouw beter, je bent afhankelijk van je ouders en wat de stal manager vind.
Zeker met ouders die niet altijd het nut ervan inzien (om het maar even zo te zeggen) maakt het een stukje lastiger.

Perryx schreef:
Misschien nog een keer een ostheo laten komen?

Hoe lang is het geleden dat die is geweest?

Perryx schreef:
Volgensmij is met mijn zadelmaker echt niets mis mee heeft super veel klanten neemt er zelfs geen meer aan en komt ook op de bekende stallen.. Maar ik zou wel willen dan een andere maar het is opzich geen iets wat ik zomaar even zal doen het kost wel 50 euro! en dat is voor mij best veel.. tevens zou ik ook geen betere zadelmaker hier weten ..

Welke regio woon je ongeveer?
Misschien kunnen andere bokkers je helpen adviseren of eens bij je zadels kijken

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 20:39

In december voor het laatst geweest
Ik woon in hengelo Overijssel. Als er iemand is die eens met mij mee wil kijken is fijn!

Er is inderdaad wel iets tegen cushing maar ben tegen medicijnen en ik houd er al rekening mee door broek te voeren met een heel laag suiker gehalte

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:51

Dat heeft weer meer met insuline resistentie te maken. Gaat vaak samen maar dat hoeft niet.
Maar joh, als je alles tegelijk probeert weer je niet wat geholpen heeft.
Dus 1 ding tegelijk. Het is niet levensbedreigend.
Eerst de evt. wormen en meer voeren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:55

Kijk misschien is er een bokker zo lief dat ze dat voor je willen doen. Ik woon helaas aan de andere kant van NL dus dat word hem niet.

In december geweest, waren er toen bijzonder heden verteld waar je op moest letten? En is je paard toen goed behandeld in de zin dat er diverse dingen bv vastzaten?

Met suikers en zetmeel rekening houden is goed, dat ben ik helemaal met je eens. Want zo voerde ik mijn paardje ook altijd. Maar toch in combi met haar werk had ze toch energie te kort. Iets wat met een voer wat hoger in energie zit gaat het heel veel beter. Ze had er toch echt te kort aan ondanks ze een koudbloed is. Extra olie hielp in haar geval niet.
Wat ik me nu bedenk, vriendin van mij gaf haar paarden (ook koudbloeden) maar die wel wat extra erbij mochten ivm een schrale bovenlijn. Zij gaf ze van Subli de omega 369 mix.
Gaf wel een duidelijke verbetering moet ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:00

Alle adviezen hier zijn goedbedoeld natuurlijk maar jemig als je ze allemaal na moest komen kun je daar wel 2 paarden van kopen :') soms kun je sowieso beter even met 1 ding tegelijk beginnen en niet teveel aan lopen klooien. Anders weet je uiteindelijk inderdaad achteraf nog niet wat nou geholpen heeft...
Nu weer een andere zadelmaker bellen zou ik dus ook echt niet doen trouwens. En ik zou eerlijk gezegd ook geen bokkers laten kijken naar je zadel. Je paard is in 5 weken tijd veranderd, geen wonder dat dat zadel niet goed ligt! Straks liggen ze misschien weer n stuk beter als je paard weer wat bijgekomen is. En zo niet kan je dan altijd nog je erkende zadelmaker laten kijken.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:09

Ik ben gewoon heel erg snel onzeker en ik vind het jammer dat mensen zo maar wat roepen want ik kan daar dan heel erg mee zitten terwijl er niks aan de hand is. Zoals met het zadel dat iedereen zegt dat mn dressuur zadel niet past. Ik word hier gewoon heel erg onzeker van. We hadden nog de blauwe boom liggen maar die is te breed. De zwarte zit er nu in. Ik ben van mening dat het zadel echt lekker ligt.. anders kan hij er toch ook niet zo fijn onder bewegen dat had ik dan wel moeten merken toch?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:15

Niet meer piekeren!
Je hebt nu deze stappen gezet en daar laat je het gewoon lekker even bij!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:05

Volgens mij heb ik nergens gelezen of z’n tanden gecontroleerd zijn. Je kan wel veel voeren, maar als het paard het niet goed kan verteren, is dat zonde van al dat voer.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 23:52

Esther_ schreef:
Volgens mij heb ik nergens gelezen of z’n tanden gecontroleerd zijn. Je kan wel veel voeren, maar als het paard het niet goed kan verteren, is dat zonde van al dat voer.

Ik meen dat ik dat ergens wel vreemd heb. Hij is zeker gecontroleerd op zijn tanden!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:06

:') Man man man... ik vind dat TS heel verstandig handelt. Eens ontwormen met Equest Pramox en ik voorspel dat de problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Paard staat op een manege met hoge wormendruk. Er wordt daar blijkbaar veel te weinig ontwormd. Lijkt mij duidelijk.
Maar wat hier allemaal wordt geroepen....
-laat testen op cushing
-laat een osteopaat komen
-laat een tandarts komen
-laat een bloedonderzoek doen
-laat een zadelpasser komen want de jouwe is vast niet goed
-laat wat bokkers naar je zadel kijken (deze is hilarisch)
Menen jullie dat nu echt? Paard ziet er niet dramatisch uit, hé. Is een beetje vermagerd. Wat buikig. Wijst op een wormprobleem. Heel verstandig om daarmee te beginnen.
Na een week of vier kun je nog eens herevalueren. Gelukkig dat TS nog omringd wordt door mensen die nog economisch kunnen denken. Blijkbaar zitten er heel veel dierenartsen op bokt, alsook mensen die van een onduidelijke foto kunnen afleiden dat het zadel niet past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:23

Precies!!
Niet onzeker zijn TS, je bent n prima baasje. Hij is trouwens zo te zien mooi opgeknapt sinds hij bij jou is.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:38

sevke schreef:
:') Man man man... ik vind dat TS heel verstandig handelt. Eens ontwormen met Equest Pramox en ik voorspel dat de problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Paard staat op een manege met hoge wormendruk. Er wordt daar blijkbaar veel te weinig ontwormd. Lijkt mij duidelijk.
-laat testen op cushing
-laat een tandarts komen
Menen jullie dat nu echt? Paard ziet er niet dramatisch uit, hé. Is een beetje vermagerd. Wat buikig. Wijst op een wormprobleem. Heel verstandig om daarmee te beginnen.
Na een week of vier kun je nog eens herevalueren. Gelukkig dat TS nog omringd wordt door mensen die nog economisch kunnen denken. Blijkbaar zitten er heel veel dierenartsen op bokt, alsook mensen die van een onduidelijke foto kunnen afleiden dat het zadel niet past.

Precies dit! Altijd dat dramatische gedoe alsof diegene zelf hun paard helemaal binnenstebuiten keren bij iedere scheet die ze dwarszit. Sorry hoor

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 10:50

Jip wij staan op stal met 40 paarden.. en er werd bijna niet ontwormd. Gelukkig zit er nu een andere eigenaar op en daar is iedereen echt helemaal blij mee echt een fantastische kerel met hart voor de paarden ze hebben het zó onwijs veel beter nu krijgen meer eten en beter voer enzo echt top! Ook worden ze nu vaker ontwormd. Ik ben blij dat er toch mensen zijn hier op bokt die snappen dat het niet mogelijk is om al die dingen gelijk uit te voeren wat word geroepen. Ik heb alles over voor mijn topper! Maar stap voor stap. Ik vind het altijd jammer dat mensen mijn hele verhaal niet weten.. als ik dit paardje niet had over genomen dan was hij naar de slacht gegaan en er mankeert van alles aan maar we hebben het prima onder controle hij loopt fantastisch en ik ben mega trots op hem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:46

That's the spirit TS. Ik vind je ook goed bezig. Het te dun zijn vind ik niet dramatisch wel erg interessant hoe op te lossen. Jij hebt een Engels vol bloed, wij twee merens koudbloed die vergeleken bij die van jou amper te eten krijgen en te dik altijd zijn. Dat is ook lastig, dus jouw te dun probleem heeft zeker ook met ras te maken. Succes met ontwormen en aan laten komen van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:57

bartjeminoes schreef:
sevke schreef:
-laat testen op cushing
-laat een tandarts komen

Precies dit! Altijd dat dramatische gedoe alsof diegene zelf hun paard helemaal binnenstebuiten keren bij iedere scheet die ze dwarszit. Sorry hoor

Maar zouden ze dat ook echt doen vraag ik me inderdaad af :+ dan is paarden houden toch niet leuk meer.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:34

“Do as I say, don’t do as I do” is nogal eens de geest van Bokt, denk ik! :D
De beste stuurlui staan niet aan wal, maar zitten op Bokt!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:27

sevke schreef:
“Do as I say, don’t do as I do” is nogal eens de geest van Bokt, denk ik! :D
De beste stuurlui staan niet aan wal, maar zitten op Bokt!

Nou we moeten ook niet doen alsof de kaptitein het schip goed voer. Niet dat het dier op de afgrond stond... maar ziet er ook niet erg gezond uit.

Wel goed dat ts nu goed ontwormd. En idd stap voor stap aanpakken. Maar blijf er niet te lang in hangen en haal de DA erbij als ie niet bijtrekt.

En qua spieren blijf ik wel bij mijn oordeel.

Doe je nog een update ts? Dat ie straks weer lekker in zijn velletje zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:04

Tja die van mij is weleens ene poosje te vet geweest. Die komt van lucht al aan.
Had vast ook voorkomen kunnen worden maar je kan niet altijd alles perfect doen :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:36

VivaLaVida schreef:
Tja die van mij is weleens ene poosje te vet geweest. Die komt van lucht al aan.
Had vast ook voorkomen kunnen worden maar je kan niet altijd alles perfect doen :+

Klopt. Al is iets te dik voor een korte periode iets minder erg dan dat ie te dun wordt en je weet niet waarom..

Maar goed je kunt niet alles weten idd.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:20

Daar ben ik het ni niet mee eens. Te dik is net zo slecht en ongezond als te dun.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:47

Nee, iets te dik (dus niet moddervet een ruime 6), is minder schadelijk dan iets te dun (een krappe 4), uitgezonderd bij bepaalde al aanwezige medische problemen. Veel te dik en veel te dun zijn allebei schadelijk, maar het zou mij niet verbazen als veel te dik minder restschade oplevert dan veel te dun.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 21:21

Ik denk trouwens dat je de achterste 2-3 ribben zo erg ziet doordat dat is gaan schuren met de deken. En om dat hij aan het verharen is. Ik hoop dat dit snel weg trekt! :)