Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:kiki1976 schreef:Ook voor cushing zijn medicijnen en een aangepast dieet, is gerust wat aan te doen. En nee die medicijnen zijn niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.
Maar aan de ene kant wil je advies, maar aan de andere kant wil je heel veel niet horen.
Misschien eens duidelijk zijn in wat je wilt?
En ik ben van mening dat niet elk cushing paard pillen hoeft
Mijn merrie heeft nooit een pil gezien en heeft het 5 jaar super gedaan . Is helaas eind vorig jaar overleden. Maar niet aan cushing
Perryx schreef:Mijn ouders hebben het inderdaad voor het zeggen, dat maakt het extra lastig!
Perryx schreef:Misschien nog een keer een ostheo laten komen?
Perryx schreef:Volgensmij is met mijn zadelmaker echt niets mis mee heeft super veel klanten neemt er zelfs geen meer aan en komt ook op de bekende stallen.. Maar ik zou wel willen dan een andere maar het is opzich geen iets wat ik zomaar even zal doen het kost wel 50 euro! en dat is voor mij best veel.. tevens zou ik ook geen betere zadelmaker hier weten ..
sevke schreef:Man man man... ik vind dat TS heel verstandig handelt. Eens ontwormen met Equest Pramox en ik voorspel dat de problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Paard staat op een manege met hoge wormendruk. Er wordt daar blijkbaar veel te weinig ontwormd. Lijkt mij duidelijk.
Maar wat hier allemaal wordt geroepen....
-laat testen op cushing
-laat een osteopaat komen
-laat een tandarts komen
-laat een bloedonderzoek doen
-laat een zadelpasser komen want de jouwe is vast niet goed
-laat wat bokkers naar je zadel kijken (deze is hilarisch)
Menen jullie dat nu echt? Paard ziet er niet dramatisch uit, hé. Is een beetje vermagerd. Wat buikig. Wijst op een wormprobleem. Heel verstandig om daarmee te beginnen.
Na een week of vier kun je nog eens herevalueren. Gelukkig dat TS nog omringd wordt door mensen die nog economisch kunnen denken. Blijkbaar zitten er heel veel dierenartsen op bokt, alsook mensen die van een onduidelijke foto kunnen afleiden dat het zadel niet past.
bartjeminoes schreef:sevke schreef:Man man man... ik vind dat TS heel verstandig handelt. Eens ontwormen met Equest Pramox en ik voorspel dat de problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Paard staat op een manege met hoge wormendruk. Er wordt daar blijkbaar veel te weinig ontwormd. Lijkt mij duidelijk.
Maar wat hier allemaal wordt geroepen....
-laat testen op cushing
-laat een osteopaat komen
-laat een tandarts komen
-laat een bloedonderzoek doen
-laat een zadelpasser komen want de jouwe is vast niet goed
-laat wat bokkers naar je zadel kijken (deze is hilarisch)
Menen jullie dat nu echt? Paard ziet er niet dramatisch uit, hé. Is een beetje vermagerd. Wat buikig. Wijst op een wormprobleem. Heel verstandig om daarmee te beginnen.
Na een week of vier kun je nog eens herevalueren. Gelukkig dat TS nog omringd wordt door mensen die nog economisch kunnen denken. Blijkbaar zitten er heel veel dierenartsen op bokt, alsook mensen die van een onduidelijke foto kunnen afleiden dat het zadel niet past.
Precies dit! Altijd dat dramatische gedoe alsof diegene zelf hun paard helemaal binnenstebuiten keren bij iedere scheet die ze dwarszit. Sorry hoor
sevke schreef:“Do as I say, don’t do as I do” is nogal eens de geest van Bokt, denk ik!![]()
De beste stuurlui staan niet aan wal, maar zitten op Bokt!
VivaLaVida schreef:Tja die van mij is weleens ene poosje te vet geweest. Die komt van lucht al aan.
Had vast ook voorkomen kunnen worden maar je kan niet altijd alles perfect doen