Dikmaker voor sportmerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Dikmaker voor sportmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:10

Ik heb al je foto's bekeken, ik denk dat die me genoeg zeggen, als je ander hebt wil ik ze ook graag voor je bekijken hoor :j de foto's die je hier en in je andere topic gezet hebt beoordeel ik zoals ik dat nu schreef, in de rug zot een hele zadelafdruk, dat zie je vaker en is een signaal. http://vygo.be/anatomie-de-basis-van-het-zadelpassen/

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:13

Je mag haar komen bekijken.
Ik ga geen foto's meer plaatsen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:16

knollentuin schreef:
Ik heb al je foto's bekeken, ik denk dat die me genoeg zeggen, als je ander hebt wil ik ze ook graag voor je bekijken hoor :j de foto's die je hier en in je andere topic gezet hebt beoordeel ik zoals ik dat nu schreef, in de rug zot een hele zadelafdruk, dat zie je vaker en is een signaal. http://vygo.be/anatomie-de-basis-van-het-zadelpassen/

Mevr Knollentuin, bedankt voor uw informatieve link.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:17

Het mag ook per pb hoor, ik help je graag :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:23

Kadankovich, als je niks toe te voegen hebt, graag niet reageren.

En knollentuin, nogmaals. Je mag haar komen bekijken. Ik weet namelijk niet of het je opgevallen is, maar op de verkoopfoto staat het zadel namelijk ook in haar rug. Ik ben me daar zeer bewust van en dat is de reden dat ik zuinig ben op haar rug en meerdere keren naar het zadel heb laten kijken door verschillende zadelmakers en er meerdere osteopaten bij heb gehad. Zij kwamen allemaal tot dezelfde conclusie: de problemen met onderbespiering komen niet uit het zadel voort. Als je zo nodig toch daarover door wil zagen wil ik graag dat je dat face to face wil doen met een gegronde onderbouwing als je mijn paard daadwerkelijk GEZIEN hebt. Staan schreeuwen aan de zijlijn terwijl je geen volledig beeld hebt van mijn paard pik ik niet. Mocht je niet van plan zijn om langs te komen, houd dan verder commentaar voor je. Dat is beter voor beide partijen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:25

succes verder, als je zo onvriendelijk blijft haak ik af, ik denk niet dat je in m'n regio zit anders was ik gerust langsgekomen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:27

Dat was je sowieso niet van plan.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:28

Mevr. Epondu, ik heb wat toegevoegd, namelijk dat het een leerrijk artikel is.
Waarvoor is die vijandigheid goed?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:29

Had je nog tips om mijn paard beter in haar lijf te krijgen? ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:30

upendo schreef:
Dat was je sowieso niet van plan.

Dan ken je me echt niet, maar Goed klaar ermee. Nogmaals succes met je paard.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:31

upendo schreef:

Aan wie is die vraag gericht?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:31

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:32

Kadankovitch schreef:
upendo schreef:

Aan wie is die vraag gericht?

Aan jou.

Ik ga het eens lezen Wijslander! Bedankt voor de link!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:34

Wijslander schreef:
Ineens schoot me iets te binnen...

Heb je al gedacht aan het bovenlijnsyndroom? Herken je jouw paard niet ontzettend in de foto's van de merrie met het bovenlijnsyndroom op deze fb-pagina? https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2266566639

Dit is precies hetzelfde waar ik ts op wijs..., nu ben ik echt weg

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:35

Als je de verkoopfoto van jouw paard vergelijkt met de eerste foto van de merrie op die pagina, is het volgens mij het duidelijkst. Ik kijk dan vooral naar de bespiering van de hals, het kuiltje voor de overgang naar de schoft, de bespiering (het ontbreken ervan) na de schoft en de lendenen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:43

Dat klopt helemaal.
Ik twijfel er echter aan of het nog steeds als zodanig speelt. Op wat voor manier zou je dat aan kunnen pakken?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:43

TS zo werk je juist atrofie in de hand. Zonder bontje zakt het zadel, ergo zadel past niet. Niks meer niks minder. De eerste foto met zadel uit je "voor het eerst op.." rijd je al met bontje toen je het zadel net had. Toen was haar schoft nog niet zo ingevallen als nu. De foto's laten mij een paard zien dat steeds meer invalt bij de schoft/op de rug en steeds minder prettig met de training bezig is.

Je zegt ook dat op foto's niks te zien was aan het linker been. Is er een ego gemaakt van de pezen/spieren van het onder en bovenbeen? (met name aan de achterzijde)
Kan er niks aan doen, maar dat been zit mij dwars. Dat kan ook de oorzaak zijn dat je haar weinig met het hoofd laag ziet op het land. Dat het strekken van de onder of bovenbeen spieren aan de achterzijde kan vervelend tot pijnlijk zijn. Het wat vast zitten van het rechterbeen. Kan ook vanuit de schoft komen.

Net als knollentuin wil ik je graag helpen. Je toon vind ik niet kunnen. Niemand hier breekt je af. JIJ wel. Wij hebben beide meer jaren kennis en ervaring dan jij hebt. Beide ook meerdere paarden in handen gehad.

Maar oké, je bent erg vijandig zelf tegen mensen die je niks doen. Zegt mij meer dan genoeg. Ik trek mij ook terug. De enige tip om je paard beter in haar lijf te krijgen is aan een ander over te geven die WEL naar het paard kijkt en met het paard rekening houd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:46

Tuurlijk Aikon. Ik verkoop haar wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:50

upendo schreef:
Dat klopt helemaal.
Ik twijfel er echter aan of het nog steeds als zodanig speelt. Op wat voor manier zou je dat aan kunnen pakken?

Naar de veearts voor rugfoto’s?
Singeldrang, mager blijven, arm bespierd blijven op de rug.
Ik denk dat je paard eerder rugklachten heeft dan maagklachten. Zeker paarden met veel ‘go’ laten dat niet snel zien. KS zou me niet verbazen en dat is echt heen grapje.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:53

upendo schreef:
Aan jou.

Ik zelf zou niet al teveel aan supplementen voeren, tenzij blijkt dat het paard een specifiek tekort heeft. Ruwvoer, het liefst hooi, en een goede brok. het toevoegen van olie, is hierboven al besproken, [dat hoef ik niet over te doen]. Daar heb ik bij veel paarden uiterst positieve ervaringen mee. En dan werk !!! Al dat voeren heeft alleen zin indien er goed regelmatig, dus elke dag, mee gewerkt wordt. Niet hard, maar rustig over een redelijke duur, waarin vooral de ontspannen inspanning voorop staat. Dat werkt, naar mijn ervaring het beste, bij die gevallen waar eigenlijk geen duidelijk direct aanwijsbare reden te vinden is.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:00

Upendo, U hebt dit paard nog niet zo lang, heb ik begrepen. En u zei dat die lelijke zadelafdruk al bij de aankoop te zien was. Hebt u dat nooit aan de verkoper gevraagd ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 00:05

Ze heeft een slecht passend zadel gehad voor de verkoop.

Rug is ook gerontgend.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:10

upendo schreef:
Ze heeft een slecht passend zadel gehad voor de verkoop.

Rug is ook gerontgend.

Goed, maar ik zou dan toch de verkoper erop aanspreken, die is daar in eerste instantie verantwoordelijk voor. de wet beschermd de koper niet zonder reden. de verkoper, ook als het een privépersoon is, heeft de meeste kennis m.b.t. dit paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 00:14

Maar, wat voor doel dient Dat?
Ze gaat niet terug. Ik ben heel gek met haar. :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:28

Nee, maar soms is een verkoper bereid, de behandeling te betalen, als het een goede handelsstal is. Privé personen zijn daar [begrijpelijk] wat minder op ingesteld. Maar ja wellicht is dat inderdaad een gepasseerd station. U had dat het best direct bij de aankoop kunnen bedingen. Jammer dat uw dierenarts/adviseur [indien u die had] u daar niet op gewezen heeft.
U zult er zeker wel uit komen, omdat u veel om het paard geeft. En dat maakt veel goed. Ik denk wel dat u geduld zult moeten hebben. Ik heb verschillende keren een dergelijke rug gezien, bij paarden van klanten van mij. Dat verdween wel, maar het koste toch tamelijk wat tijd. De innerlijke spanning die het bij zo'n paard teweeg bracht, mag het moeilijkst om te herstellen.
Maar u moet het niet duister inzien, dat gaat u zeker lukken.