En ineens is onze toekomst onzeker...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 23:52

pol1 schreef:
Mijn paard heeft een sinus operatie gehad! Hele heftige tijd met nog ruim 2 maanden zelf spoelen thuis!
Helaas wederom weer een heftige tijd op het moment.. de merrie heeft echt pech! Maar goed we gaan er weer voor!

Ik hoop dat joy gauw mee naar huis Mag!! Duimen!!

Zo zeg dat is heftig! Poeh wat een pech :(:) Ik duim ook voor jou!

Ryder

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:10

Fijn dat het beter gaat!!!

Omdat ze maagzweren heeft vroeg ik me af, kan de koliek niet daardoor gekomen zijn? Ik neem aan dat ze die al had (die doen er even over om te ontstaan), is het wellicht wijs om iets te veranderen mbt het stalmanagement? Het is maar hardop gedacht hoor :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 00:26

Ryder schreef:
Fijn dat het beter gaat!!!

Omdat ze maagzweren heeft vroeg ik me af, kan de koliek niet daardoor gekomen zijn? Ik neem aan dat ze die al had (die doen er even over om te ontstaan), is het wellicht wijs om iets te veranderen mbt het stalmanagement? Het is maar hardop gedacht hoor :o

Ik kan me dat haast niet voorstellen... Ze krijgt thuis 24/7 kuil en het was verstoppingskoliek, dat wordt niet veroorzaakt door een maagzweer toch?

Die zweren zijn pas echt na het vasten ontstaan. Daarvoor waren er nooit aanwijzingen en nu zijn die er duidelijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:24

Wat fijn dat het wat beter gaat met je paardenvriend! Het liefst zet je je bed ernaast he (vorig jaar kerst 10 dagen mijn paard in Wolvega gehad met koliek) maar dat kan niet jammer genoeg. Ik mocht gelukkig in overleg, buiten bezoektijden toen komen omdat ik ook moest werken en dit overlapte elkaar. Die van mij zit nu vast aan Sanequi Colon en daar doet ze het heel goed op. Ik durf ook niet te veranderen.
Hopelijk knapt ze snel op en mag ze weer met je mee naar huis!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 22:35

Ach jee Kerst is ook zo'n fijne tijd ja... -O-

Tot nu toe doet Utrecht niet moeilijk over het bezoeken. Ik was er vandaag 5 minuten voor het einde en ben ruim een half uur gebleven. Er heeft geen haan naar gekraaid.

Afbeelding
Afbeelding

Het rantsoen is opgehoogd naar 3 kilo en ze zijn nu begonnen met mok behandelen. Ik heb het idee dat de maagzweren ook verleden tijd zijn, aangezien ik haar niet meer heb horen tandenknarsen.

Ow ook interessant, de waslijst aan medicatie:

Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:43

Mijn ervaring is ook niet dat Utrecht moeilijk doet over de bezoektijden..ik mocht altijd komen! Livia stond er toen ook hè dus begrepen wel dat ik er vaak wat langer was..

Indrukwekkende lijst medicatie!! Waarschijnlijk ook indrukwekkende rekening 8)7

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:48

Ze ziet er veel opgewekter uit!
En heerlijk er ligt een drol, wat kun je blij zijn met poep he.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 22:57

joey2010 schreef:
Ze ziet er veel opgewekter uit!
En heerlijk er ligt een drol, wat kun je blij zijn met poep he.

Die drol was een afscheidscadeautje := Ik deed net de stal dicht en toen poepte ze bijna door de tralies over mijn schoenen :')

Ja pol1, ik weet al wat het gaat kosten... €4500,- als er geen complicaties zijn en met 10 dagen kliniek erbij. Zeg maar van binnenkomst tot ontslag. Maar ik ben verzekerd. En dan kan men veel zeggen over paardenverzekeringen, maar ik ben zooooo blij dat ik gewoon lekker een verzekering afgesloten heb! Het vaakst hoor ik: "maar je kan toch ook zelf sparen". Ja joh, das leuk als je paard 20 jaar niks mankeert. Ik had nu dan 450,- gespaard. Ik krijg nu 3500,- van de verzekering! :oo

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:05

Dan ben je zeker blij ja, dat je die hebt afgesloten. Bij wie ben je verzekerd?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 00:12

EFO. Erg fijn. Ik heb gewoon een 06 nummer dat ik kan bellen. Belde die man uit z'n bed zelfs := . Vond ie helemaal geen probleem. Ik zit er aan te denken om haar uitgebreid te gaan verzekeren. Nu is ze alleen beperkt verzekerd. Maar je gaat toch denken. Niet alleen maar aan de fatale gevolgen, maar ook ongeschiktheid. Ik heb haar niet puur voor de sport gekocht, maar het zou wel leuk zijn als ze een beetje mee kan komen op niveau. Want ik heb zomaar eens het idee dat ze de juiste mindset heeft. :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:41

Ik ben ook bij de efo verzekerd voor beperkt en was er ook blij mee en super geholpen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:58

Kun je haar nu nog bijverzekeren dan? Met die kans op verklevingen enzo... Ik zou me voor kunnen stellen dat een verzekering zijn vingers niet wil branden aan zo'n 'risicopaard'. Of je betaalt de hoofdprijs aan premie natuurlijk...

Geen idee of het zo werkt hoor. Ik vraag het me gewoon af.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:19

Voor mijn merrie heeft het geen nut meer om te verzekeren, die krijg ik niet eens meer verzekerd met haar 17 jaar, maar voor de kleine man zat ik wel te denken om hem te verzekeren. in de opfok kan zomaar wat gebeuren natuurlijk en daarbuiten ook uiteraard..

Wanneer mag ze nou mee naar huis? Heb je daar al zicht op?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 09:54

LindyH schreef:
Kun je haar nu nog bijverzekeren dan? Met die kans op verklevingen enzo... Ik zou me voor kunnen stellen dat een verzekering zijn vingers niet wil branden aan zo'n 'risicopaard'. Of je betaalt de hoofdprijs aan premie natuurlijk...

Geen idee of het zo werkt hoor. Ik vraag het me gewoon af.

Ik ga als Joy weer thuis is met de EFO bellen om deze vragen te stellen. In principe loopt Joy niet meer risico op koliek dan ieder ander paard. Hoe het met die verklevingen zit weet ik niet. De premie staat gewoon vast, ook las ik haar nog extra laat verzekeren.

Ik heb nog geen idee Noisy. Ze mag naar huis zodra ze weer op 100% van haar voerhoeveelheid zit en dit goed kan verwerken. Ze zit nu op 3 kilo en mag 8 kilo hebben minimaal.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:56

Pfff dat verzekeren sla ik over.. wat een geld! En tuurlijk biedt t soms zeker uitkomst maar met 4 paarden niet op te hoesten!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:58

hier ook niet verzekerd maar ook al lang geleden de beslissing genomen niet te opereren bij koliek.
Desalniettemin vind ik het wel heel interessant om mee te lezen en ben ik heel blij dat het nu met het dier van TS wel goed gaat.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 11:41

Ik denk dat het voor iedereen anders is Polly. Ik heb Joy gekocht voor het leven. Mijn eerste eigen paard en daarbij was ze zeker niet gratis.

Meerdere paarden in de verzekering is uiteraard ook een duur grapje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:44

Dat is zeker zo, telt ook mee dat de mijne inmiddels 15 en 20 zijn en momenteel meer als weideversiering dienen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:02

wat fijn dat het beter met haar gaat :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:54

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb nog geen idee Noisy. Ze mag naar huis zodra ze weer op 100% van haar voerhoeveelheid zit en dit goed kan verwerken. Ze zit nu op 3 kilo en mag 8 kilo hebben minimaal.

OK, nog even wachten dus. Voeren ze de hoeveelheid per dag op of hoe doen ze dat?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 15:34

Ik geloof het wel Noisy. 3 kilo per 24 uur en dan steeds meer ophogen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 15:34

OleJon schreef:

Ik ben echt heel erg blij! Maar ben 10 jaar ouder geworden in 4 dagen. Ik ga denk ik zaterdag even lekker naar de sauna ofzo... :z

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:56

Gimme_Spurs schreef:
OleJon schreef:

Ik ben echt heel erg blij! Maar ben 10 jaar ouder geworden in 4 dagen. Ik ga denk ik zaterdag even lekker naar de sauna ofzo... :z

Fijn, zo'n positieve berichten ! :j

10 jaar ouder in 4 dagen... :') Is eigen aan paarden houden denk ik. Volgens mij moet ik al om en bij de 120 jaar zijn... :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:01

Gelukkig zijn wij paardenmensen geen mieperds en worden we gezond oud :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 17:09

_O- Afgezien van de grijze haren is er verder niets dat niet te verhelpen is met een dagje sauna of een glas (fles) wijn... :o

Update nummero zoveel: kliniek belde me tijdens het lesgeven en ook 2 keer in 1 minuut. Nou, daar ging ik he... weer een jaar erbij >;) . Ik denk die bellen omdat Joy op haar rug in stal ligt... Maar niks van dat alles. Ze zit nu op 50% van het rantsoen en als het zo doorgaat mag ze maandag naar huis! *\%/* *\%/* *\%/*

Castrogard zijn ze nu ook aan het afbouwen. Ik hoorde haar gister ook niet meer tandenknarsen. Ohhh ik ben zooooo blij!!! :D :D :D