Voermeesters nieuw paardenvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:33

Zinzi_jewel schreef:
Ga me ook eens inlezen in voermeesters . Voeren nu Vitalbix bevalt prima maar is best duur voer.

Ik heb ze hier ook op de Vitalbix staan. Mijn KWPN merrie doet het er goed op.. dus is rustiger geworden en schuurt niet meer zo. Zij staat er nu een paar maanden op. Die kwam van de Subli basisbrok waar ze veel fanatieker op was en schuren. Mijn shet staat al 2,5 jaar op de Vitalbix maar die zou van mij juist weer wat actiever mogen zijn maar die wil ik niet dikker hebben.

Ik ben aan het kijken of er een alternatief is wat ook wat goedkoper is.

Dennis

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:38

Op Vitalbix werden mijn pony's heel traag, op Equilin doen ze het super.
Ivm snel dik wil ik liever geen krachtvoer geven maar alleen een vitamine brokje.

hoogendroog

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:48

Wij zijn een dik half jaar geleden overgestapt van Pavo naar Voermeesters. Wij vonden dat de Pavo echt belachelijk duur geworden was. De prijs/kwaliteitsverhouding was wat ons betreft zoek. We voeren de merriebrok, de gewone sportbrok en de torso sportbrok. Ze doen het er super op en eten met smaak. Ik ben vooral fan van de Torso. Past goed voor ons. En als ik kijk wat wij nu op jaarbasis besparen... Pavo is zich wat mij betreft uit de markt aan het prijzen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:08

Dennis schreef:
Ivm snel dik wil ik liever geen krachtvoer geven maar alleen een vitamine brokje.

Die van mij is juist niet snel dik en heb ik eerder op pavo gezet omdat ze dikker moest worden.
Maar werdt simpel van 3 soorten voer mengen en ze begon te schuren , dus naar de vitalbix gezet muesli +
En beetje slobber
Nagenoeg onbeperkt ruwvoer
Equilin vindt ik ook interessant maar werdt getipt over voermeesters ook

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:57

Dennis schreef:

Ik geef de Equilin Basic omdat ze kwa brok minder krijgt dan zou moeten.
Voor deze merrie is het nietberg dat ze wat trager is. Zij is wel sensibel dus juist fijn maar bij mijn shet dus niet handig met mennen dus die mag juist wat extra