Stuk van sesambeentje gebroken.....

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Stuk van sesambeentje gebroken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:25

Wat fijn!!! *\o/*

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:36

Jet schreef:
Zo, positief nieuws dus! Wel een beetje met een slag om de arm, maar als het nu zo goed gaat, moet dat gewoon zo doorzetten vind ik.
Lekker een paddockje, 10 minuten stappen over 10 dagen! Hoop dat ze dan na 3-4 weken goed genoeg draaft!
Zie je wel, nog lang geen einde verhaal voor jouw Famke hoor!

Jaa sowieso al super fijn dat ze lekker buiten kan staan overdag, op het gras :D
Zal haar goed doen! En hopelijk blijft het inderdaad in een stijgende lijn gaan! Natuurlijk zal het nooit meer goed worden, maar met alleen pijnloos kunnen rennen etc ben ik al blij!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:20

Celine_Famke schreef:
Jet schreef:
Zo, positief nieuws dus! Wel een beetje met een slag om de arm, maar als het nu zo goed gaat, moet dat gewoon zo doorzetten vind ik.
Lekker een paddockje, 10 minuten stappen over 10 dagen! Hoop dat ze dan na 3-4 weken goed genoeg draaft!
Zie je wel, nog lang geen einde verhaal voor jouw Famke hoor!

Jaa sowieso al super fijn dat ze lekker buiten kan staan overdag, op het gras :D
Zal haar goed doen! En hopelijk blijft het inderdaad in een stijgende lijn gaan! Natuurlijk zal het nooit meer goed worden, maar met alleen pijnloos kunnen rennen etc ben ik al blij!

Zeg nooit nooit! Gewoon hoop houden! ;) Mijn vorige paard brak zijn hoefbeen op twee plekken, hij heeft ongeveer driekwartjaar gerevalideerd maar nu helemaal nergens meer last. Heeft geen dag kreupel of iets gelopen en loopt nu vrij hoog in de dressuursport in Zweden! :j

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 11:29

Ja er is een kans dat rijden etc over een tijdje weer kan! Maar ik bedoel; het blijft een zwakke plek en wordt nooit 100% beter meer, want het is gewoon kapot daar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:50

Wat een super nieuws!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 20:51

Afgelopen 2 dagen heeft ze een paar uurtjes onder mijn toezicht los op een stukje gestaan waar veel gras stond. Dat ging top, ze ging lekker grazen en behalve dat ze even verschoot van een grasmaaier niets aan de hand.

Vandaag was er een klein landje voor ons vrijgekomen waar ze dan gewoon zonder toezicht kan staan. Maar daar staat amper gras. Ik had wat hooi neergelegd, maar daar kijkt ze niet naar, dat heeft ze immers ook non-stop op stal. Een echt groot succes was dat landje niet vandaag. Ze schrok steeds van van alles en ging dan draven. Op een gegeven moment het paard van een vriendin/stalgenoot van mij erbij gezet, die stond rustig, maar Famke negeerde haar en schrok alsnog van dingen. Tussendoor stond ze wel gewoon rustig hoor. Maar ik heb liever dat ze helemaal niet draaft... Want dat mag niet. Alleen op stal laten staan nog meer weken is ook zo sneu.. Pff, lastig. Heb haar daarom ook korter op dat landje laten staan dan ik van plan was. Had eigenlijk verwacht dat ze braver zou zijn. Een beetje een domper.. Ze werkte mij op mijn zenuwen! Maar hoe vertel je een paard dat ze rustig aan moet doen na 3,5 week totale boxrust (wat ze top deed!)?

Morgen een herkansing. Ik blijf er dan constant bij. Dat andere paard komt er ook weer bij. Hopelijk weet ze zich dan te gedragen. En anders moet ik een andere oplossing gaan bedenken.

Vanavond had ik trouwens het verband eraf gehaald omdat dat vandaag mocht. Haar been is een stuk dunner! Alleen nog de plek waar het echt zit is iets verdikt. Maar eerst was het echt haar hele kogel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:36

Celine, wat is dat lastig hè als ze zich niet rustig kunnen houden. Ik hoop voor je dat het morgen weer gewoner voor haar is en dat het dan wel goed gaat.
We hebben vandaag voor Elvee een paddockje gemaakt in een grotere paddock en morgen na mijn werk mag ze daar op. Ik vind het ook heel spannend hoor om te zien of ze zich rustig houdt. Het is vooraan, waar alle paarden langs komen als ze naar buiten en naar binnen gaan, dus ik ben erg benieuwd. Ook ik vind het allemaal erg spannend hoor, Elvee staat nu ruim 8 weken in haar box.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 22:37

Ja het is heel lastig.. Normaal is Famke altijd heel braaf. En na die weken op stal dat ze zo rustig was had ik niet veel geks verwacht eigenlijk. Maar ze schrikt van van alles.. Zelfs van een krukje aan de zijkant of langslopende mensen. Aansteller :P Famke haar weitje is naast de bak en naast vakantiehuisjes van de buren. Best wat te zien, maar een ander plekje is helaas niet mogelijk zonder toezicht..

Helaas kan je ze niet vertellen dat ze gewoon even rustig aan moeten doen!

Jij ook veel succes morgen met Elvee, hopelijk is ze braaf!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 20:01

Jaa vandaag ging het een stuk beter! Ze heeft een halfuur op het lange gras gestaan, lekker zich volgegeten.
Daarna heb ik haar op dit landje gezet, en ze schrok 1x ergens van maar bleef gewoon in stap en verder was ze de hele dag doodbraaf, weer precies Famke zoals ik haar ken. Topper!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:07

Wat super dat het nu met Famke zo goed ging! Hoop voor je dat het zo blijft gaan hoor!

Elvee snapte er vandaag niks van dat ze alleen in dat paddockje moest. Ze was onwijs druk en gek doen, niet goed voor haar gescheurde hoefbeen. Ik heb haar later vanavond maar weer binnengehaald, daar was ze eerst ook nog onrustig ondanks de paarden die er stonden, maar toen ik haar slowfeeder ging vullen ( er zat nog best wat in) en haar buurman weer naast haar stond ( daarvoor was een zadelpasser, dus die was even uit beeld), terwijl er nog een aantal andere paarden om haar heen op stal stonden, was ze rustiger. Morgen weer op tijd naar stal, ik ben vrij, dus ik kan goed zien hoe ze zich gedraagt... Het plan is om haar rond een uur of 10, met haar buurman tegelijk, naar buiten te brengen. Maar de eerste gaat al rond half 8 naar buiten, dus er is een kans dat ze dan al uit haar plaat gaat nu ze eenmaal buiten is geweest... Als het niet goed gaat belt de stalhouder, dat is wel fijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 22:38

Een beetje hetzelfde als bij Famke, die eerste keer komt even alle ontlading eruit! Hopelijk gaat het morgen wat beter! Fijn dat de staleigenaar je belt als het niet goed gaat. Toch altijd fijn, een staleigenaar die meewerkt en denkt!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:50

Hoe gaat het met je mooie dame?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 07:48

Lief dat je het vraagt!

Ze staat met 1 vriendje op een apart weilandje, 24/7, en dat gaat goed! Ze doet niet super gek of zo dus dat is mooi.
Sinds gister zijn we begonnen met 10 minuten aan de hand stappen. Dat moeten we nu de komende 3 weken doen. Na die 3 weken moet ik filmen hoe ze stapt en draaft en dat naar de kliniek sturen, dan kijken we weer verder..

Qua kreupelheid weet ik niet zo goed hoe het nu gaat, omdat ze natuurlijk niet veel mag draven.
Afbeelding
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:33

Fijn dat ze lekker samen met een vriendje kan staan hoor! Jij ook 10 minuten stappen, ik dus ook, maar dan in totaal 6 weken, morgen nog 4... Ik kijk ook niet hoe ze draaft hoor, stap ziet er wel goed uit, maar verder weet ik het ook niet. En die van jou mag op het gras, dat is ook wel lekker, Elvee staat in een kleine zandpaddock, wel met een bak hooi en een speciekuip met water ( die ze heel vaak half omgooit, dat vind ze makkelijker drinken, maar rechtop zetten is er dan weer niet bij als ze uitgedronken is :+ ). Af en toe flipt ze, dat houd ik niet tegen, maar dat doet ze op stal ook.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 14:56

Ja, misschien moeten wij ook wel langer stappen dan 3 weken hoor, maar na die 3 weken kijken we hoe het ervoor staat. Of het allemaal werkt of dat het nu vastloopt en ze kreupel blijft. Dus het blijft spannend!
Famke stapt inderdaad ook prima. Niks te zien. Maar dat is constant al zo geweest. Lastig hè!

Echt veel gras staat er niet, dus we geven lekker hooi bij. Maar wel een fijn landje zo inderdaad!
Handig, met die speciekuip haha! Famke zou dat ook doen.. Die vind het leuk om met water te spelen haha! Op dit landje is een automatische drinkbak dus dat is wel ideaal!
Famke draaft ook heel af en toe, het maakt niet uit hoe groot of klein de wei is, dat hou je inderdaad niet tegen. Maar ze doet het gelukkig niet veel. In het begin was ze gewoon erg schrikkerig en alert. Nu staat ze gewoon rustig.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 16:07

Lekker even 10 minuutjes door het bosje voor stal gewandeld en haar afgespoeld. Brave, knappe merrie <3
Haar been is nog steeds mooi dun, alleen op de plek waar het fractuur echt zit is het wat verdikt. Maar eerst was het echt haar hele onderbeen.

Voor het wandelen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het wandelen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En lekker afgespoeld
Afbeelding
Afbeelding

Nu even op het lange grasstukje grazen terwijl ik lig te zonnen en straks weer bij haar vriendinnetje op het landje!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:08

Wat lekker dat je zo door het bosje kon wandelen met haar, er zitten leuke foto's tussen hoor! Heb je een beschermer om haar been? Alleen met het stappen of de hele tijd?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 20:32

Jaa klopt! Heb ik alleen om met stappen, omdat ze dan wat enthousiaster stapt en dan haar been soms aantikt met haar andere been. En er een grotere kans is op gek doen.
Ik moet nog even zo een kogelbeschermer kopen die hard is en er helemaal omheen zit, deze is zacht. Maar is in ieder geval iets.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:01

Knappe Famke! Beentje ziet er goed uit.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 20:22

Even een update hier omdat ik toch wat berichten kreeg van mensen die zich afvroegen hoe het nu met Famke gaat.

Famke staat nog steeds met een vriendje op een apart weitje. Daar gedraagt ze zich prima en ze lijkt het allemaal wel goed te vinden. Zelf heb ik niet het idee dat ze veel last heeft van haar been, maar goed, hoe kan je dat goed zien bij een paard? Niet echt..

We wandelen nogsteeds 10 minuutjes per dag. Daar wordt ze erg blij en enthousiast van. Alles is spannend nu buiten. Ze stapt fors door. In stap merk ik niets. Maar in stap heb ik sowieso nooit iets gezien.

Aankomende zondag moet ik met haar draven aan de hand zodat ik daar een filmpje van kan maken en die naar de kliniek door kan sturen. Vandaag zag ik haar toevallig een klein mini stukje draven op de weide toen ik haar na het wandelen los liet. Duidelijk nog niet zuiver, maar ook weer niet super stokkreupel. Ben benieuwd wat ze er op de kliniek van vinden komende week.

Weer even wat foto's :D
Hoe ze er op de weide uitziet :P Vlieg-proef!
Afbeelding
En een beetje bezigheidstherapie haha
Afbeelding

En tijdens het wandelen (gewoon op het erf). Rot vliegen...
Afbeelding
Afbeelding

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:28

Knappe meid <3 Staf staat ook zo lekker ingepakt :)) succes morgen met het draven... Ik duim echt voor een goed herstel!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 20:03

Dankje! Ik weet al dat het niet 100% zuiver is maar hopelijk toch wat vooruitgang, zodat we nog naar andere opties kunnen kijken!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 15:42

Hierbij de filmpjes die we net gemaakt hebben en ik ook doorgestuurd heb naar de kliniek. Het is zeker nog niet goed.. Ik weet niet zo goed of ik hier tevreden mee ben. Ben bang van niet eigenlijk. Maar ik moet even afwachten wat ze er op de kliniek van vinden..

Wegstappen

Terugstappen

Draf van achter/voor

Draf van de zijkant

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:46

Toch had ik het veel erger verwacht bij een breuk :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:46

Ik moet zeggen dat ik het ook erg mee vind vallen. Jij kent haar natuurlijk het beste maar ik schrik hier niet van zegmaar :)