Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:een andere allergie kan,maar dan zou het over het hele lichaam moeten zitten,denkend aan contactallergie door strooisel ofzo.
maras schreef:hwn, ik heb iets soortgelijks gebruikt, ook op advies van een Belgische arts ( bravecto) en een paar weken erna werd paardje super lusteloos, kan toeval zijn maar ik durf het niet meer te gebruiken. Ik hoorde van andere wel goede ervaringen met dit soort middelen. Heb jij ook al zoiets geprobeerd TS ?
geerke schreef:een andere allergie kan,maar dan zou het over het hele lichaam moeten zitten,denkend aan contactallergie door strooisel ofzo.
safina schreef:geerke schreef:een andere allergie kan,maar dan zou het over het hele lichaam moeten zitten,denkend aan contactallergie door strooisel ofzo.
Er zijn ook nog zoveel andere mogelijke dingen die een allergische reactie op kunnen wekken dan contact met stro. Denk bijvoorbeeld eens aan voeding, pollen, shampoo's, medicijnen.... En dan zijn er ook nog tig manieren waarop een allergische reactie zich vervolgens kan uiten: Bultjes, ademhalingsproblemen, gezwollen ogen, zwellingen, diarree etc etc.... En plaatselijke jeuk is er zeker 1 van. Het hele systeem van allergenen en reacties daarop zit gewoon bestwel complex in elkaar. Te complex om dingen op voorhand uit te sluiten. http://www.thehorse.com/articles/12887/ ... tchy-horse
cinniz123 schreef:moonfish13 schreef:Butox en bravecto is heel anders.
Bravecto is er berucht om nogal problemen te geven bij honden.
Ik heb butox gebruikt voor mijn pony van de zomer, als je wil kan ik je aan een dosis helpen als je da het wat vind, ik heb nog een halve fles.
Hier goede ervaringen, ook met de eczemer van een vriendin ivm de knutten.
Bij drie paarden en pony's getest hier, geen enkele heeft raar gereageerd.
Het werkt inderdaad tegen mijten.
Ik heb het even opgezocht maar het wordt aangeraden niet bij paarden te gebruiken en het is tegen luizen er staat niets over mijten?
En het is dezelfde stof als scalibor en die geeft bij heel veel honden jeuk klachten.
Denk niet dat ik dit ga proberen zonder dat een arts het adviseert.
En ik denk dat dit hetzelfde effect heeft als bymite en dat gaf hier ook geen verlichting.
Daarbij heeft hij nu al prednisolon en ander voer en krijgt een deken.
Als ik nu nog meer dingen ga doen en er slaat wat aan weet ik niet wat er helpt.
Rivjenn schreef:Toen je hem kocht was hij toch gewoon goed in de manen vacht en staart? Pas sinds hij bij jou staat is hij gaan jeuken? Kan het niet met de ongeving te maken hebben? Mugjes ivm evt eczeem, maar ook bijv plantjes, bomen, soort van pollenallergie oid? Ik zeg maar wat hoor, maar wel apart dat hij eerst goed in de haren zat.
cinniz123 schreef:moonfish13 schreef:Ik heb voor butox gekozen omdat dit wit is, en tectonik blauw.
Hier is de fles echt al voor 2/3 op, allemaal stalgenoten kwamen ermee dat ze ook wilden testen, en als het werkte over wilden nemen.
Das wel een goeie want voor mn appie wil ik geen blauwe zooi haha
faytjefay schreef:geerke schreef:een andere allergie kan,maar dan zou het over het hele lichaam moeten zitten,denkend aan contactallergie door strooisel ofzo.
Mij hond heeft een voedsel allergie en toont alleen uitslag op haar buik... dus ik denk dat het eraan ligt wat voor allergie het dan zou kunnen zijn.
hwn schreef:cinniz123 schreef:Klopt hij is van juni 2015 tm nov 2016 gewoon oke geweest.
Dit is niet eerder zo geweest.
Dan ga je je best es afvragen wat er veranderd is in november 2016 (voeding, stalling, andere paarden, medicatie, drinkwater,...)