De pony met de mysterieuze (long) aandoening.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:50

Mijn ervaring met specikuipen schoonmaken is juist super simpel, gewoon scheut water en met afwasborstel er door, nog 1-2x naspoelen en schoon. Maar ze zijn er ook in 45L of als rechthoekige bak zodat ze minder onhandig zijn qua plek innemen.

Saul

Re: De pony met de myterieuze (long) aandoening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 14:52

Ik ga idd eens kijken naar een ronde kleinere. Rechthoekig lijkt me niet fijn ivm de hoekjes, daar heeft hij in deze emmer ook al moeite mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:56

Kan je het geluid van de flexineb eens filmen?
Mijn pony heeft hooikoorts, en wil daar soms van kuchen.
Nu heb ik pilletjes tegen hooikoorts voor hem wat voor 90% werkt, soms nog wat briezen en een kuchje maar niks ergs.
Gezien hij stofallergie schijnt te hebben, waar ik niks van merk maargoed en de hooikoorts twijfel ik of ik voor de flexineb ga sparen. :o
Dat zal dan nog wel even duren voor ik er een heb, maar ter ondersteuning lijkt het me echt een topding.
Wat dat betreft jammer dat het zo'n uitgave is, anders had ik er denk ik al een gehad.

Enne.. Geef de medicijnen de kans!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 18:51

Afbeelding
Voor nu hebben we het even tijdelijk zo opgelost. ( ik vind hem eigenlijk te hoog hangen maargoed hij hing al :o )

Vandaag weer de slow gebruikt, na een opgeladen batterij heeft hij er 45 minuten over gedaan en bleef dit in de buis zitten:
Afbeelding

Heb meneer ondertussen even gepoetst en een heel klein stukje gewandeld want hij werd stront vervelend -O-

Afbeelding

Ik zal morgen even filmen :j
De slow versie kon ik daarstraks echt niet horen hoor :=

Wat wil je gaan vernevelen moonfish?
De medicatie zo als ik hem nu gebruik is ook echt knijter duur .. ;(

Ik weet dat ik de medicijnen de kans met geven heb je helemaal gelijk in hoor, maar ik ben te ongeduldig :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:18

Tyrcanol schreef:
Ik zal wel heel doof zijn maar hoor niet echt geluid uit het ding komen :o

En de kippen!! oliebol goed dat je het zegt Ingrid! dat ben ik in alle stress helemaal vergeten :o :o
Wat slecht..

Heb momenteel even een dipje mijn gevoel zegt dat we puur aan het rekken zijn en dat het gekkenwerk is waar we mee bezig zijn.
Stom he, weet niet waar dat benauwde gevoel bij mij ineens vandaan komt.

Bij mij maakt hij heel lichtjes een psst geluidje. Ik heb het idee dat Wiet dat eng vind. Maar als die van jou geen geluid maakt, heb ik misschien gewoon een 'verkeerde' en maakt hij teveel geluid? Het is niet veel. Maar Wiet is wel een muts....

En nee, niet slecht dat je dat bent vergeten, weet je hoeveel dingen je aan moet denken en je ook als informatie moet opnemen wat daar allemaal wordt gezegd en gedaan. Dan is iets vergeten helemaal niet zo raar of slecht hoor, maar gewoon menselijk :(:)

Verder hele dikke knuffel. Je bent echt een topper voor hem en ik hoop dat dit echt werkt om hem nog lange tijd gewoon goed bij je te houden. Het is geen gekkewerk, het is de liefde voor Mick waarom je dit probeert. En als het allemaal werkt is dat toch juist helemaal super?? :(:) :(:)

lukka63 schreef:
tip
stappen aan de hand met de flexineb ademen ze veel dieper in

Dit schijnt idd wel te werken. Helaas werkt dat bij die van mij niet, want die gaat compleet in de paniek... Mick zal vast makkelijker zijn, maar de eerste keer misschien met een extra hand in de buurt proberen?

Het hoesten zou ik ook niet direct als een slecht tegen zien. Het is vaak ook een teken dat de boel los komt en inderdaad dus juist iets positiefs kunnen zijn. Maar ik snap dat je met alles in de stress schiet eerst... De tip van Jobamara om het op de mail te zetten vind ik wel een goede :j

Oh, qua vloeistof dat neerslaat valt het wel mee. Ik ga eens kijken wat voor versie ik eigenlijk heb. Wist niet dat er een slow en een normal was. Dat gaat om dat medicatie cubje neem ik aan? dat er bovenop zit? Het is idd jammer dat het zo'n uitgave is. Ik heb hem direct aangeschaft, maar wel een rib uit mijn lijf en idd als ze hem ook nog niet echt accepteert. Wil het wel weer proberen, maar ze kan echt gaan flippen en werd er kopschuw van ;( Toen het een keer bijna uit de hand liep omdat het ik ergens deed waar ik haar niet kon vast zetten, ben ik er mee gestopt. Laatst weer 2x geprobeerd, maar ben nu ook wat terughoudend omdat ik weet hoe ze kan gaan flippen :o

(naam maakt niet uit trouwens hoor!)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 05:08

hier vast het filmpje voor moonfish voor de rest reageer ik straks :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:29

Voerbak hangt netjes toch, en hij staat braaf op het filmpje met zijn masker. Het is dus niet alleen een zoutoplossing die hij krijgt? Hier heb ik een tijd salbutamol en flixoticde gehad, maar pfff dat tikte hard aan idd.
Mocht je vriend een hooistomer maken kijk dan eens naar een oude vrieskist, de plastic bakken zijn niet altijd geschikt voor hoge temperaturen en voedsel(pcb's). Vaak kan je het stoomapparaat dan kwijt waar de motor vd vrieskist zit en met een gat voor de slang onderin en een rooster waarop je je hooi legt. En een vrieskist is ook al geisoleerd, op marktplaats zijn er vast wel te vinden. Moet zeggen dat ik best tevreden ben met die van mij maar het is ook geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen zullen we maar denken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:19

In het begin maakt hij heel even een klein psss geluidje, daarna hoor ik eigenlijk niks meer...
Denk dat je dezelfde hebt als dat ik er op het filmpje op heb zitten. Deze verneveld best snel ongeveer 10 minuten en dan is hij klaar. (gaat idd om het cupje)
Deze gebruik ik sochtends, want dan is mijn tijd lichtelijk kostbaar :o
En in de avond wil ik nog wel eens de langzame variant pakken, wellicht zit dat tussen mn oren hoor maar denk dan dat ie mss wat meer binnen krijgt :').
Er dan mee stappen gaat prima! In de stal blijven staan gaat trouwens ook goed, maar moet hem absoluut niet vastzetten met dat ding op.

Hij probeert me af en toe ook te happen, maar de sukkel heeft niet door dat hij niet kan happen met dat ding op :')

Mmm lastige Wiet.. :(
Wellicht heb je dat allang gedaan hoor, maar als eens oefent met puur het masker zonder de buis en het cupje?

Nogmaals enorm bedankt voor je lieve woorden! Je hebt me al met een hele hoop geholpen echt heel fijn :j

Ik vond de voerbak wat hoog hangen, maar dat komt omdat ik liever vanaf de grond voer ivm de natuurlijke houding ik ben een miep ik weet t :o

Goh is Salbutamol er ook al in vernevel spul? Dat is iets voor mij, die gebruik ik namelijk :P
Hij krijgt Flixotide met Combivent en zoutoplossing. De flixotide is meer voor een langere werking zeg maar, althans bij mij was dat.
Ik heb zelf een puf die ik 2x per dag moet nemen en daarnaast de salbutamol als nood zeg maar, de salbutamol is meer voor directe benauwdheid.
Overigens ben ik wel benieuwd of hij hetzelfde voelt als wat ik voel als ik een enorme dosis gehad heb. Namelijk wat hartkloppingen en licht in het hoofd .. Zo lijkt het namelijk wel soms..

Bedankt voor de tip van de vriezer! Ga het doorgeven.
Het is zeker geen wondermiddel maar denk dat hooi beter is dan voordroog (iets met de zuurtegraad zei de dierenarts) sowieso ook voor mijn IR merrie ..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:29

Hmm salbutamol is groen toch? En flixotide rood? Moest eerst de groene puffen die zou het open zetten zeg maar en dan daarna de rode (duuuuuuur) zodat die dieper in de longen kwam ( een ontstekingsremmer cortico).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:39

Klopt hoor wat je zegt. De salbutamol is een spierverslapper die je longen open zet.
Hij is bij mij alleen blauw en flixotide idd rood.

Afbeelding
hmm even hoofd draaien haha

Ik heb werkelijk alle kleuren van de regenboog al gehad. Van 1tje (seretide) kreeg ik hele nare bijwerkingen %)
Heb helaas alleen wel puffers nodig die op de voorkamer kunnen gezien ik zelf de kracht niet meer heb om de medicijnen uit het potje te zuigen.

Ben stiekem dus best wek geneigd het masker zelf eens op te zetten :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:53

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:11

ik vind dat je het heel goed doet. wel een druk schema. maar dat heb je er vast wel voor over :) ik weet hoe het is om een zorgenkindje te hebben. mijn tinker is allergisch. afgelopen winter hebben we kunnen uitsluiten dat ze geen stofallergie heeft ook geen schimmelallergie.is een soort hooikoorts/pollenallergie.ik ben sinds 21 april met haar aan het puffen met flixotide. :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 04:35

Bedankt Genja!
Al eet hij het nu netjes op.
Heb de agrobs even weggelaten en toen was het zo op.. En heb m in de middag een klein bakje erg natte agrobs met fibre force gegeven.
Dus ik stop er nu een heel klein beetje bij om het zo hopelijk op te bouwen.

Hij vond ze voorheen ook al niet zo lekker :o

Ook erg vervelend Olejon!
Puffen hebben we hier geprobeerd maar kwam niet diep genoeg.

Fijn hè zorgenkindjes, ik heb er nu 2... -O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:34

Is het vol te houden, en nog belangrijker hoe gaat Mick? :(:)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 19:33

Het gaat op en af, over het algemeen ademt hij wel beter met minder geluid. Maar soms is het geluid (ook direct na het stomen) er nog heel nadrukkelijk.

Na het hinnikken blijft het geluid overigens.

Het is stiekem wel zwaar zo deze planning :o Maar heb het er met alle liefde voor over :j
Dankje :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:17

Het is nu ook wel prutweer voor de luchtwegenpaarden. Hoop zo dat al je inzet beloont wordt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:23

Ik volg je topic in stilte ts.
Wat kunnen die paarden je bezighouden hè..?!
Ik begrijp helemaal dat het erg intensief is en dat je er behoorlijk moe van zal zijn.
Vergeet niet dat je zelf ook leeft en ook rust en ontspanning nodig hebt, anders ga je het niet volhouden. De man met de hamer zal helaas ook over jou waken!
Ik hoop dat je een (voor jou) beter schema kan bedenken wat goed werkt voor je knappe pony en voor jou!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 16:10

en of het prutweer is voor ze!
Veel te warm ineens.

Al moet ik zeggen dat hij nu *klopt af* stil is. Dat had ik niet verwacht.

Bedankt Nono :).
Ze kunnen je enorm bezig houden ja!
Deze weken probeer ik sowieso vol te houden. Al denk ik dat ik vriendlief vraag vanavond te voeren en ik vroeg m'n mandje in duik :o

oh even een edit hij heeft nu het masker op en begint te hijgen grrr.

Afbeelding
Hier trouwens een sprekende foto van gister avond. Hij is er absoluut niet blij mee maar laat het braaf toe.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:35

Mijn vriend is echt een schat. Hij is nu de pony's doen en doet morgenvroeg voor mij. Zo lief <3.

ik lig nu al lekker in m'n mandje :D :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:45

Slaap lekker, en idd heeeeel lief

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:32

lekker slapen meid :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 22:06

Ik heb lekker geslapen :D
Helaas ging de wekker alsnog om half 5 gezien ik om 6 uur moest beginnen, maargoed anders was hij om kwart over 3 gegaan :Z

In het weekend mag ik uitslapen tot half 7, dan wachten ze maar even :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 02:15

Groot gelijk hoor, half 7 vind ik in het weekend nog vroeg hoor :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 17:27

Meneer is vandaag heel stil geweest! Echt super zeker voor het warme weer.

Vriendlief heeft vandaag een stoommachine gebouwd. Het werkt en morgen gaan we testen met hooi.

Ze zeggen dat je ook thee kan trekken en dit water in het apparaat kan doen zodat het hooi bv een eucalyptus smaak krijgt. Wel goed voor het keeltje haha en Mick is dol op pepermunt :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Container is uiteraard zeer grondig schoongemaakt witte zijn denk ik beschadigingen

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:21

Super dat het goed ging vandaag, en tof hoor een stomer.