Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:55

Oh wat een opluchting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:56

Gelukkig maar. Ik ben benieuwd, hoop dat het goed komt met het beestje.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:37

Wat goed, denk je dat ze eigenaren zijn die de dierenarts gaat laten behandelen?
Ik duim voor je ts!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 10:57

Ben juist weer thuis, dierenarts aantal x bijna gestampt maar gelukkig had ze snel reactie vermogen.
Onderzoek is niet kunnen gebeuren omdat ze weer helemaal gek werd. DA had geen blaaspijp bij (want gewoon verdoven gaat niet).

Ze heeft haar proberen mee naar buiten te nemen (na een halfuur toch halster aangekregen met veel tegenreactie van pony), en toen wou ze weer stampen enz dus even "gelongeerd" en daarna heeft ze haar moeten loslaten omdat ze anders echt raak ging stampen. Ze staat nu op de wei met halster en touw er aan, touw zal er in de loop van de dag wel af kunnen gehaald worden maar nu even laten doen.

Als het binnen enkele dagen niet beter is, gaan we ze laten gaan. Ze is 37 en een agressieve pony is niet echt fijn. De kans is groot dat ze ergens een tumor heeft. Ze vertoont wel gedrag ve pismerrie volgend DA.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:02

Fijn dat ze iig haar laatste dagen niet op stal hoeft te slijten, mocht het niet beteren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:18

Ik hoop maar dat haar lijfje het zelf opgeeft...wát een prutsers -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:20

Inderdaad wat een prutsers
En stop met krachtvoer.
Ik vind het niet gek dat dat best gek in de kop is als je het vol propt met krachtvoer en op stal zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:37

Wat een hoop rotreacties naar TS. Vind het belachelijk dat ze door sommige mensen zo als schuldige word aangewezen.
Heel veel sterkte TS! Ik hoop dat er snel weer wat rust komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:41

Volg het alleen niet helemaal meer want in een ander topic zeg je dat ze cushing heeft? Daar is wel medicatie voor...

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:43

Beste TS

Fijn dat de dierenarts eindelijk langs is geweest. Waarom word er niet een blaaspijp opgehaald, verdoofd en alsnog onderzocht?? Want hij had er geen bij me klinkt als een zwak excuus (sorry maar zijn dierenartsen bij jullie zulke slappe boterhammen of zijn de eigenaren zo bizar op het geld dat hij niet nog een keer mag??)

Ik hoop dat het touw er snel af kan en ze op wei tot rust komt. Please! Stop met de brok, please! Ga bij de eigenaren langs en leg het ze uit want dit dier moet in elk geval niet nog meer energie in zn lijf gepompt krijgen

Ik hoop dat het goed komt. Wel goed dat de DA is geweest

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:53

De dierenarts wist toch dat het paard moeilijk te benaderen was?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:55

Ik vind het ook raar, maar ik denk dat ts vrij weinig in kan veranderen.
Ik denk niet dat het dier spontaan beter gaat worden, of er moet behandeld worden of het dier moet ingeslapen worden.
Na drie weken afwachten, zullen een paar dagen niks doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:00

Ik wou al gaan voorstellen zelf langs te gaan :')
Echt ik zeg maar niks meer. Maar wat had ik graag bij de dierenarts willen zijn.
Degene die bij mij zo zou weggaan ~~}>

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:16

Als ik t zo allemaal lees lijkt het me beter dat deze pony gaat hemelen.
Met zulke eigenaren!! Pony van 37..!! En een meisje van 19 die geen kant lijkt op te kunnen!
Verdrietige situatie!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:46

amoj schreef:
Volg het alleen niet helemaal meer want in een ander topic zeg je dat ze cushing heeft? Daar is wel medicatie voor...

Er is 90% kans op cushing (10% zekerheid kan oas gegeven worden na bloedtest), maar de agressie komt van iets anders

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:50

Lees al een tijdje mee en ik hoop dat het beestje snel uit z'n lijden verlost wordt. Sorry dat ik het zeg maar wat een klungels van DA lopen er bij jullie rond. Verschrikkelijk dat het allemaal zo lang heeft moeten duren en er eigenlijk nog weinig is gebeurt. Gelukkig staat het dier eindelijk buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:54

Dat de agressie niet van cushing komt vind ik nogal een uitspraak. Mijn merrie was op een gegeven moment iedere keer vreselijk humeurig en chagrijnig.
Bleek ook dat ze cushing had. Dankzij medicatie heb ik mn "oude" pony weer terug.
Gedragsveranderingen kunnen daar wel door komen is mijn ervaring.

Snap ook niet helemaal dat er niet gelijk voor inslapen gekozen is. Iets met als leven lijden wordt...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:17

On-ge-loof-lijk. Dat zo'n diertje zo lang in een klein stalletje moet staan zonder dat er iets gebeurt.....

De tranen schieten me hier werkelijk waar van in de ogen.

En die artsen die niet wensten te komen bij een agressieve pony, prima dat ze niet willen behandelen, maar ze waren toch echt langsgekomen, als ik als eigenaar dat nodig acht. Zo niet, dan was dit de laatste keer dat ik vertrouwen in ze had.

Echt, on-ge-loof-lijk, arme pony

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:21

Ts, kan je me in pb laten weten welke da je gebeld hebt? Ik ben nl ook van die streek :) mss ken ik een andere da die je wel wil/kan helpen...

Verder klinkt het idd verschrikkelijk voor zowel ts als de pony... Hopelijk volgt er zsm een oplossing... In tussentijd sterkte en wijsheid voor ts!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:31

Schiet mij maar lek..
Ik hoop dat het dier het zelf opgeeft met deze hitte en rustig sterft.

Wat een stel prutsers zeg de eigenaar en de dierenarts... Bah!

Ts , jij hebt je best gedaan!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:38

Dat zo'n dierenarts dit voor zichzelf kan verantwoorden, dat snap je echt niet. Wat een nalatigheid, hoe kan het bestaan?! Je zal er maar tegenaan moeten kijken al die tijd en niks kunnen doen, vreselijk TS. Kun je niet anoniem bij de Dierenbescherming bellen zodat er een second opinion is die wel snel in actie komt (hoop je...).

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:48

Hoe staat de pony er nu bij op het land, TS? En hebben jullie het halstertouw nog los kunnen krijgen? Hopelijk voelt ze zich nu op het land wat beter. Kan er met mijn hoofd ook niet bij dat een DA hier zo gewoon bij weg loopt en de eigenaar die gewoon laat gebeuren :n

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:52

wat verschrikkelijk :(. Ik had een stukje van mijn oude verzorgpony haar staart geknipt en er een armbandje van laten maken, nu heb ik hem altijd bij me <3

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:20

wiifke schreef:
Hoe staat de pony er nu bij op het land, TS? En hebben jullie het halstertouw nog los kunnen krijgen? Hopelijk voelt ze zich nu op het land wat beter. Kan er met mijn hoofd ook niet bij dat een DA hier zo gewoon bij weg loopt en de eigenaar die gewoon laat gebeuren :n

Ze staat nog steeds hetzelfde. Als je te dicht komt loopt ze agressief weg, al lijkt het agressieve gewoon op extreme/agressieve hengstigheid. Ze plast ook etc.. Het lijkt mij een tumor op de eierstok, maarja kunnen ze niet onderzoeken omdat ze zo agressief is.
Maar als je op afstand blijft lijkt ze die braafste pony die er is...

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:45

Dit is echt vreselijk, voor jullie en natuurlijk voor de pony zelf!