Jaarling in been gesneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:08

Klopt!

Wel bij wedstrijden, keuringen etc.
En veel pensionstallengte eisen het :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:09

Lijkt mij dat ze voor de markt ook verplicht zijn? Dit weet ik niet zeker hoor maar dat is wat Silliej bedoeld, hij is ongeënt naar de markt gebracht waar het voorval heeft plaats gevonden. Als paarden zonder inenting de markt niet op mogen is het hele voorval dus voor jan l*l gebeurd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:23

Ik zou lekker gaan genieten van je paard en je energie gebruiken om voor de jaarling te zorgen.

Je hebt het paard gekocht in de huidige staat. De wond is geen verborgen gebrek en is bekend bij koper en verkoper. Juridisch is er geen grond voor wat voor een schadevergoeding dan ook.

Entingen zijn niet verplicht op markt.

Cowgirl

Re: Jaarling in been gesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:50

Schadevergoeding niet maar verkoper is wel duidelijk in gebreke gebleven om geen DA erbij te halen.
En persoonlijk vind dat daar best een melding van gemaakt mag worden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:57

Nee dat is daar niet verplicht op markten.
Ik kom regelmatig op markten en er zijn veel controles en daarop is nog nooit iemand terug gestuurd

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:19

Toch vind ik dat een vreemde zaak. Evenementen, wedstrijden zijn entingen wel verplicht. De meeste paarden kunnen niet eens neuzen op zulke evenementen en op de markt staan ze soms bijna op elkaar en daar is het niet verplicht.. dat is toch raar >;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:15

Ladygiroc schreef:
Toch vind ik dat een vreemde zaak. Evenementen, wedstrijden zijn entingen wel verplicht. De meeste paarden kunnen niet eens neuzen op zulke evenementen en op de markt staan ze soms bijna op elkaar en daar is het niet verplicht.. dat is toch raar >;)

Best raar ja... men had zelfs veemarkten afgeschaft vanwege het besmettingsgevaar dat je hebt als er vreemde dieren bij elkaar komen staan, maar paarden mogen blijkbaar zonder inentingen verhandeld worden.

Verder top dat TS zo goed geholpen is!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:09

Gulpje schreef:
xAnthea schreef:
Bokt kan een vreselijk irritant forum zijn, maar wauw, het kan ook voor prachtige verhalen zorgen en dit is er zeker eentje van! :D
Ladygirco en Silliej, top mensen zijn jullie dat jullie TS zo helpen! En TS, er zouden meer mensen zoals jou moeten zijn! Top dat je deze pony alsnog een kans wil geven!

Ik word erg blij van dit topic! :D
Hopelijk komt het allemaal goed met je knapperd <3

Dit ja!

Met als subtiele aanvulling dat die handelaar een ongelooflijke smeerlap is dat hij dat arme dier de hard nodige medische zorg heeft onthouden en daar ook geen verandering in zou brengen.

Ik ben echt heel blij dat het paardje nu nog een goede kans maakt.

<3

Helemaal eens met bovenstaande!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:55

Waarom zou je er een zaak van maken. Kost je nodeloze energie en zulke mannen gaan niet veranderen. Sterker nog het dier mocht zelfs teruggebracht worden. Daarnaast is het dier niet express verwond en weet je niet zeker dat er geen enkele medische hulp is gegeven. Dit is super moeilijk te bewijzen. Zulke handelaren trekken uiteindelijk toch aan het kortste eind dit soort antireklame doet de handelaartjes geen goed. Melding doen kan je nog wel overwegen maar denk ook niet dat het veel uitmaakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:30

Misschien een stom idee, maar staan er meer dieren slecht bij daar toen jullie er waren?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:10

Nee, ik moet zeggen dat ik de paarden er goed uit vond zien. Er was er 1 die een stuk wildvlees op de neus had maar verder geen gekke dingen gezien :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:58

piezze schreef:
Waarom zou je er een zaak van maken. Kost je nodeloze energie en zulke mannen gaan niet veranderen. Sterker nog het dier mocht zelfs teruggebracht worden. Daarnaast is het dier niet express verwond en weet je niet zeker dat er geen enkele medische hulp is gegeven. Dit is super moeilijk te bewijzen. Zulke handelaren trekken uiteindelijk toch aan het kortste eind dit soort antireklame doet de handelaartjes geen goed. Melding doen kan je nog wel overwegen maar denk ook niet dat het veel uitmaakt.

Dat denk ik ook.

Hoe gaat het nu met hem?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:10

Top dat ie nu bij jou staat.
Hoop dat hij snel en goed opknapt.

Wat het maken van een zaak ervan betreft.
Bij de paardenmarkt die hier is geweest zijn er achteraf 2 procesverbalen opgemaakt voor twee verschillende handelaren die naar later bleek zwaar verwaarloosde shetlanders hadden.
Hoe dat verder is en wordt opgevolgd weet ik nog niet maar er staat in ieder geval iets op papier.
Het gaat de nieuwe eigenaren van de betreffende ponys er ook niet om om iets vergoed te krijgen maar wel dat er een melding staat van verwaarlozing.

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:45

Goed Nieuws!!! Chance mag naar huis! :D Hij heeft geen antibiotica meer nodig. Er is een test in het lab gedaan hoeveel % ontstoken bacteriën in het knievocht zit. Die test is ook positief uitgevallen. Hij mag nu dus naar huis!!! Zoo blij :D . Alleen nog wel 1 addertje onder het gras. Ik heb geen vervoer... Trailer heb ik geregeld. Zou er iemand voor mij _/-\o_ willen rijden, iemand met een BE rijbewijs en een trekhaak??

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:47

Het is dan de trailer ophalen op de stal in Rotterdam dan chance ophalen in Bodegraven en weer afzetten in Rotterdam

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:48

Wat een fijn nieuws!

Zou het niet leuk zijn voor Ladygiroc als zij hem ook thuis kan brengen?
Ze heeft je al zo fantastisch geholpen <3

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:55

Al gevraagd Ladygoric kan helaas niet, ik ben haar ook al eeuwig dankbaar wat zij allemaal voor ons heeft gedaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:00

Oh oké!
Jammer, zou een mooie afsluiting zijn!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:02

Aah helaas woon ik te ver weg.. had graag voor je gereden.

Maar wat ben jij een topper dat je dit voor die pony doet.. en ook iedereen die je helpt dikke duimen omhoog _/-\o_

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:07

Wat goed nieuws!
Ik ken iemand die eventueel mensen heen en weer rijdt..
Ze gaat alleen op vakantie 16 augustus, dus ik weet niet of ze nog tijd heeft..
Pb maar als je interesse hebt! Ze is niet duur trouwens :D

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:10

even het hele topic door gelezen echt super wat je heb gedaan ladygoric !! en super dat jij het paardje een goed huisje kan bieden !

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:11

kan je niet evt een paardentaxi bellen ?

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:26

Zijn die niet superduur? we zitten al tegen een tot nu toe onbekende kliniek rekening aan te kijken

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:30

gefeliciteerd!!
ben super blij voor je dat ze weer naar huis kan!!

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:42

update: ik heb iemand gevonden die kan rijden voor mij, super bedankt voor het meedenken!