prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:01

pol1 schreef:
AmFe schreef:
Oh bah. Daar word je ook niet blij van. Ik hoopte juist niet dat het dat zou zijn bij mijn paard. Denk dat die onder volledige narcose moet daarvoor?
Word ook zeker een enorm dure ingreep..
Broeze had het over een kliniek is duisburg geloof ik die daarvoor ook een techniek door de mond (dacht ik) hebben. Misschien is dat wat?
Heel veel sterkte!

Volgens mij doen ze dit gewoon staand.. uiteraard lokaal verdoofd en gesedeerd.
Duur is t nu al..Net ff 520 overgemaakt voor de AB kuren/ foto's / onstekkingremmers die niks geholpen hebben..das nog t ergste..
Dan komt Utrecht er nog aan! Kan t niet meer geloven qua kosten..Maarja wat is een andere optie hè die heb je vrijwel niet..

Die zorgen heb ik ook, pff! Ik ga en kan ook niet stoppen om een kies zeg maar.. :-( maar mijn angst is nu ook wel dat er weet ik wat uit komt en ik niet weer waar het eindigt.
Als je op bokt leest is het zowel als bij een kies als bij de sinus bij de meeste mensen niet in een keer klaar.

Heb je nog overwogen om bv nog een tijdje een andere AB te proberen of wat langer? Ik overweeg dat wel als het de sinus is. Snap dat ze graag opereren maar dit werkt toch bij een aantal paarden ook wel.
Scheelt dat t bij mijn paard totaal niet stinkt (op twee dagen na) en hij geen last lijkt te hebben. Weet niet hoe dat bij die van jou is natuurlijk.

Othilly

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 06:01

@AmFe:wat betreft die AB, wij hebben er al 2 kuren opzitten zonder resultaat..jou vraag gisteren ook met mijn DA besproken maar die zegt ook als Utrecht daarmee aankomt ga ik niet akkoord want dat hebben we al 2x gedaan!
Bij mijn paard heeft t nooit gestonken zelfs geen dag!
Ik heb mijn totale berekening op 2.500 beraamd..Echt om te janken! Advies van Utrecht is ook nog om dit binnen nu en max 3 wkn te doen. Ik denk dus dat ze toch meerdere complicaties zien bij echt te lang doorlopen hiermee..
Ben benieuwd naar jou dag en uitslag vandaag! Sterkte met de rit!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:31

pol1 schreef:
@AmFe:wat betreft die AB, wij hebben er al 2 kuren opzitten zonder resultaat..jou vraag gisteren ook met mijn DA besproken maar die zegt ook als Utrecht daarmee aankomt ga ik niet akkoord want dat hebben we al 2x gedaan!
Ik heb mijn totale berekening op 2.500 beraamd..Echt om te janken! Advies van Utrecht is ook nog om dit binnen nu en max 3 wkn te doen. Ik denk dus dat ze toch meerdere complicaties zien bij echt te lang doorlopen hiermee..

Ik hoop dat ze vandaag meteen wat kunnen vertellen. Ben zo zenuwachtig nu! Dat spoelen enzo lijkt me echt drama. Veel sterkte voor jou!
Deed de AB wel iets bij je paard of helemaal niet?

In Duisburg doen ze een techniek waarbij ze via de neus spoelen. Schijnt een stuk minder belastend te zijn. Maar wel te ver voor jou misschien. Weet je al wanneer je haar laat spoelen?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 08:02

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Ik hoop dat ze vandaag meteen wat kunnen vertellen. Ben zo zenuwachtig nu! Dat spoelen enzo lijkt me echt drama. Veel sterkte voor jou!
Deed de AB wel iets bij je paard of helemaal niet?

In Duisburg doen ze een techniek waarbij ze via de neus spoelen. Schijnt een stuk minder belastend te zijn. Maar wel te ver voor jou misschien. Weet je al wanneer je haar laat spoelen?

Ik ga straks bellen! Zal es vragen naar de techniek van Door de neus!

Suc6 voor straks!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:04

karelien schreef:
pol1 schreef:
Scan gehad..definitieve uitslag morgen maar t gaat iig of om een kies of toch om de sinus..Goed te behandelen volgens de DA hier op de faculteit.. pfff zo opgelucht dat er geen rare dingen gevonden zijn!! Morgen hoor ik meer qua behandelen!

Gelukkig goed nieuws! Fijn dat t te behandelen is en niet t zelfde als bij mijn paard

Idd heb je topic in de gaten gehouden en ben blij voor je dat het goed te behandelen is!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:07

:(:) Toch een domper, denk wel dat doordat je er snel bij bent je het aantal dagen verkort dat er gespoeld moet worden. En gelukkig is het voor jou relatief dichtbij. Moet er niet aan denken ve weg te zitten terug naar huis te gaan na onderzoeken en dan vervolgens bv 1 week later weer een reis te moeten maken. Zit nog te denken rijden ze van Utrecht geen visites, meen dat wel eens gehoord te hebben. Dan zou je nog kunnen vragen of het spoelen bij jouw thuis kan. Eigenlijk zijn het slangetjes die in de sinus gebracht worden en waar met een spuit vloeistof(ab) in gespoten worden zodat de sinus schoon spoelt zeg maar. Of dat je dat zelfs met hulp van je eigen da kunt doen.
Heel veel sterkte, en knuf voor mams en Livia

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 10:49

jobamara schreef:
:(:) Toch een domper, denk wel dat doordat je er snel bij bent je het aantal dagen verkort dat er gespoeld moet worden. En gelukkig is het voor jou relatief dichtbij. Moet er niet aan denken ve weg te zitten terug naar huis te gaan na onderzoeken en dan vervolgens bv 1 week later weer een reis te moeten maken. Zit nog te denken rijden ze van Utrecht geen visites, meen dat wel eens gehoord te hebben. Dan zou je nog kunnen vragen of het spoelen bij jouw thuis kan. Eigenlijk zijn het slangetjes die in de sinus gebracht worden en waar met een spuit vloeistof(ab) in gespoten worden zodat de sinus schoon spoelt zeg maar. Of dat je dat zelfs met hulp van je eigen da kunt doen.
Heel veel sterkte, en knuf voor mams en Livia

Ik mag t spoelen zelf doen..Ben gelukkig vrij handig wat betreft medische handelingen bij paarden..En kan t ook t beste zelf doen bij deze merrie.. ( speciaal karakter zullen wel maar zeggen)
Dank weer voor je lieve woorden!! Als t goed is word ik teruggebeld Door Utrecht met meer info..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:19

Durfde dat niet direct te zeggen, hier eigenlijk hetzelfde mocht ook na verwijderen tanden naar huis en verder zelf spoelen ;) . Zo fijn is dat het zelf in de hand hebben, groot gelijk hoor. En kop op hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:46

Bij mijn paard is vorig jaar in mei een kies getrokken, augustus had hij ook prut uit 1 neusgat. Volgens mijn DA helpt AB niet bij sinusitus, dus ben ik toen onmiddellijk naar de kliniek gegaan. Volgens de scan zaten al zijn sinussen vol prut, men vermoede dat er een stuk wortel was blijven zitten. Bij hem moesten beide sinussen dus open. Tijdens de ingreep is men echter tot de ontdekking gekomen dat mijn paard een bacterie op zijn neusschelpen had en heeft men de neusschelpen moeten wegnemen. We hebben tijdens zijn herstelperiode ook wat complicaties gehad, waarschijnlijk door een botsplinter.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 13:19

@AmFe: ben je al geholpen in Utrecht?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:07

pol1 schreef:

Mijn paard is net terug. Het is heel goed verlopen en hij staat nu bij te komen!
Ze zeggen niets over de uitslag omdat het een externe CT is en de radioloog er pas eind van de middag of morgen naar kijkt. Dus dat is nog even spannend!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:54

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Mijn paard is net terug. Het is heel goed verlopen en hij staat nu bij te komen!
Ze zeggen niets over de uitslag omdat het een externe CT is en de radioloog er pas eind van de middag of morgen naar kijkt. Dus dat is nog even spannend!

Ok fijn dat t goed gegaan is iig! Ik kreeg wel meteen uitslag..nou ik duim met je mee!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:57

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Ok fijn dat t goed gegaan is iig! Ik kreeg wel meteen uitslag..nou ik duim met je mee!![/quote]

Ik heb het wel geprobeerd haha maar ze zeiden dat het soms lukt als ze toevallig de radioloog al spreken. Maar dat schijnt lang niet altijd te lukken. Ik heb wel een cd met beelden maar daar kan ik niet zoveel mee. Ga uiteraard wel even kijken vanavond, wel interessant haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:40

AmFe spannend! ook jij veel succes!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:48

Ik wacht nog steeds op telefoontje.. Maar zal zelf uiterlijk zo om 16.00 uur terugbellen aangezien ze om half 5 sluiten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:52

pol1 schreef:
Ik wacht nog steeds op telefoontje.. Maar zal zelf uiterlijk zo om 16.00 uur terugbellen aangezien ze om half 5 sluiten..

Dan duurt wachten altijd zó lang.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 17:31

gohya schreef:
pol1 schreef:

Dan duurt wachten altijd zó lang.

Zeker als je nu nog niet teruggebeld bent!!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:37

Altijd zo vervelend als ze zeggen te bellen en ze bellen niet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 17:52

gohya schreef:
Altijd zo vervelend als ze zeggen te bellen en ze bellen niet.

En dan bellen ze en dan heb je zelf net een gesprek! En dan wil je de wissel inzetten en dan geen gehoor meer..! En dan bel je terug en dan hoor je dat ze morgen weer te bereiken zijn! -:(-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:53

Pffff moet je weer een hele tijd wachten!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 18:36

Nou toch nog een belletje gekregen! Kostenberaming besproken.. Rond de 800 euro..pfff en dan komt de scan er nog bij uiteraard.. bedrag is gebaseerd op de nazorg thuis.
Arts zei wel dat als er een kieswortelonsteking bijzit de zaak een stuk gecompliceerder zou zijn.. Dat is bij mijn merrie niet t geval.
Nou morgen maar een afspraak inplannen..Wil er nu vanaf ook dus dan maar zsm!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:56

Fijn! dat ze toch nog gebeld hebben.Nou laat het allemaal maar snel voorbij zijn zeg.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:25

pol1 schreef:
Nou toch nog een belletje gekregen! Kostenberaming besproken.. Rond de 800 euro..pfff en dan komt de scan er nog bij uiteraard.. bedrag is gebaseerd op de nazorg thuis.
Arts zei wel dat als er een kieswortelonsteking bijzit de zaak een stuk gecompliceerder zou zijn.. Dat is bij mijn merrie niet t geval.
Nou morgen maar een afspraak inplannen..Wil er nu vanaf ook dus dan maar zsm!

Heftig allemaal! Kies trekken gaat mij ook wel zoiets kosten hoor. Het is niet niets die bedragen!
Hoe lang moet je paard straks op de kliniek blijven? En hoe lang moet je dan thuis nog spoelen?
Weten ze waar die ontsteking wel vandaan komt als het niet de kies is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:53

Kosten voor trekken van een kies hangt ervan af hoe ze het doen. Gewoon trekken is goedkoper als uitstempelen. Ik was bij de mijne meer als 1.500 euro kwijt, zonder de medicatie, toen ze zijn tand eruit gehaald hebben.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:36

SVRL schreef:
Kosten voor trekken van een kies hangt ervan af hoe ze het doen. Gewoon trekken is goedkoper als uitstempelen. Ik was bij de mijne meer als 1.500 euro kwijt, zonder de medicatie, toen ze zijn tand eruit gehaald hebben.

Als het idd een kies blijkt wordt die komende maandag staand getrokken in Winterswijk. Gewoon staand trekken kost tussen de 800 en 1000 euro. Als ze door de wang moeten was het dacht ik tussen de 1200 en 1600 euro.
Als ook nog de sinussen gespoeld moeten worden dan wordt het nog flink wat meer!