Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gohya schreef:Een pony laten inslapen vanwege ZE? Ik had een zware Exemer,kon door de jeuk geen seconde stil staan! ik heb haar behandeld en weg was de jeuk.Manen en staart groeide weer volledig aan.
Laat a.u.b. geen paard of pony inslapen vanwege exceem,het is te behandelen,echt waar.
bigone schreef:Zonde en ts, mocht je proberen op deze manier wat geld met de ponyhandel te verdienen zorg dan dat je er ook genoeg verstand van hebt en vooral wanneer je op markten gaat kopen. Sneu voor de pony en voor jou maar dit had je voor jezelf kunnen voorkomen. En als het dier in een zo ernstige mate ZE gaan ontwikkelen ondanks dat je alle maatregelen gaat nemen,dan kun je beter je verlies nemen en haar in laten slapen. Indien het echt ZE blijkt te zijn maar wat jij beschrijft lijkt het daar wel op. Kleine tip, smeer de manenkam en de bovenkant van de staart en de uier in met babyolie. De vliegjes hebben een hekel aan vettigheid.
idylle schreef:bigone schreef:Zonde en ts, mocht je proberen op deze manier wat geld met de ponyhandel te verdienen zorg dan dat je er ook genoeg verstand van hebt en vooral wanneer je op markten gaat kopen. Sneu voor de pony en voor jou maar dit had je voor jezelf kunnen voorkomen. En als het dier in een zo ernstige mate ZE gaan ontwikkelen ondanks dat je alle maatregelen gaat nemen,dan kun je beter je verlies nemen en haar in laten slapen. Indien het echt ZE blijkt te zijn maar wat jij beschrijft lijkt het daar wel op. Kleine tip, smeer de manenkam en de bovenkant van de staart en de uier in met babyolie. De vliegjes hebben een hekel aan vettigheid.
Lees ik hier nu in het mooi verpakt dat het eigen schuld dikke bult is??
Die opmerking snap ik niet, aangezien ik 'mijn verlies' neem en ze dan gewoon lekker bij mij blijft . Volgens mij heb ik ook nergens aangegeven dat ik dit een miskoop vindt oid, want juist van deze dingen leert een mens. Wie geen fouten maakt, leert niet. Dus ik ben ondanks haar exceem absoluut blij dat ik haar gekocht heb, ook al zou ik haar niet kunnen verkopen!
Verder ben ik vooralsnog niet van plan om haar in te laten slapen. Mocht ik er alles aan hebben gedaan en ze blijft zich echt kapot schuren, zou het heeeeeel mss een ander verhaal worden, maar eerst maar eens kijken wat de exceemdeken gaat doen en het wassen met betadine scrub om de huid schoon te houden.
idylle schreef:De tip Vd olie is ook een goede!
Ze zou naar Frankrijk gaan. De persoon in kwestie wil haar nog steeds heel graag hebben, alleen kan de pony bij haar geen deken op omdat haar andere pony's die kapot bijten. Dus heb nu gezegd dat als ze de koop wil annuleren dat dat prima is. Maar krijg er nog steeds geen duidelijk antwoord op, aangezien ze echt weg schijnt te zijn van de afstamming Vd pony.
idylle schreef:Mijn vermoeden blijft dat het het weer is geweest (en dus de muggen) de eerste dagen alleen maar regen gehad en toen had ze nergens last van. Vrijdag was het voor het eerst mooi weer geweest en toen begon ze te schuren. Op het moment dat ik zwermen met muggen zie heeft ze ook meer jeuk als
ik geen muggen zie