zwaar verzwakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:46

Ik zit al 6 pagina's te lezen waar niks mogelijk is en dat ze geen energie of tijd in dat paard wilt stoppen, eigenlijk verwacht ze dat het paard vanzelf wel opknapt zoals ik het nu lees. 8)7 Als je echt wilt dat dat paard beter word ga je wat meer je best doen, zet haar apart en geef haar apart eten, castreer die hengst gewoon hij gaat er niet dood aan en er verandert bijna niks behalve dat hij niet meer kan dekken, en dat hij misschien wat rustiger is.

Susanne

Re: zwaar verzwakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:01

Frustrerend dit topic :=

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:33

Beginnen met goede voeding, genoeg voeding op meerdere plaatsen.
Gooi sochtends een paar hooinetten vol zodat je over de dag verspreid alleen een nieuw hooinet op hoeft te hangen...

Als ik de huisvesting uberhaupt zie kan ik me voorstellen dat ze wonden krijgt en doodongelukkig is..

Ze staan in de blubber en stenen vloer in de stal zonder stro oid.
Zo moet je geen paard willen houden.

Mike is kreupel nu. De foto met de kip in de stal zegt al waarom.. dikke blublaag en kapotte tegels waar hij doorheen moet lopen. De schoft van tessa kapot en dat lijkt me regenrot.
Laatst bijgewerkt door matasja op 10-04-16 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:39

Een dier dat ziek is moet je gewoon apart zetten zodat die aan het eten kan komen om weer aan te sterken.

Dat is toch niet zo bezwaarlijk of moeilijk te doen en anders niet gaan miepen dat ie zwaar is verzwakt omdat je het niet apart wilt hebben en dar ben jij verantwoordelijk voor, want jij bent de eigenaar.

En het allereerste wat je doen moet is het dier behoorlijk te gaan huisvesten en dat kan zo eigenlijk niet.

Helaas geval van makkelijk en zo min mogelijk moeite willen doen.........nou dan kan echt niets veel meer doen voor het dier, sneu.

Dan had je beter geen dier moeten nemen in deze omstandigheden.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:48

Op de facebookfoto staat de shet ook apart achter de draad trouwens. Waarom kan dat dan nu niet??? En gezien de hoeveelheid schriklint langs de wei, waarom staat daar geen stroom op als ze bekend staan om uitbreken?? Wil je ze s'nachts een keer van de straat af plukken?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:28

Als ik op de Facebook pagina kijk (eigenlijk gewoon niet moeten doen ) zie ik dat er vandaag zelfs les gereden is. En er worden best regelmatig berichtjes over rijden etc geplaatst. Tussen beweging geven en les rijden zit ook nog wel een verschil arm ziek mager dier.

Eerlijk gezegd komt het mij een Beetje over en ik hoop van harte dat ik daar ongelijk in heb. Dat er vooral aan eigen plezier wordt gedacht en dat het verder niet teveel tijd, energie en moeite mag kosten.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:44

Ts leert blijkbaar voor manegehouder... _-:( >;)
Paard heeft blijkbaar net 1m10 gesprongen... _-:(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:52

Heb even gespiekt op FB. %)
Ik snap niet dat er een lesgeefmens hier aan mee werkt. Dier is duidelijk niet goed. En wat je zegt. Lesrijden is heel wat anders dan beweging geven. Goed dat dit geen familie van mij is :n

Arm arm dier.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:01

Je zegt dat je het paardje hebt overgenomen van iemand die de kosten niet meer wou dragen. Hoe lang heb je haar al als ik vragen mag? Want als ik de fotos van eind vorig jaar begin dit jaar zie, dan ziet het paardje er toch een stuk beter uit en toen was ze al in je bezit. En ook raad ik je aan om het rijden en longeren eerat te laten voor wat het is aangezien ze haar energie nu beter kan gebruiken om te herstellen van de lyme en het aankomen. Als jij haar blijft rijden en longeren steekt zij haar energie daar in en zal ze nooit goed kunnen herstellen en aankomen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:49

Ik geloof niet dat de TS nog gaat reageren hier.
Allemaal goede tips worden gegeven,máár haar vader is wel de baas! als haar vader niks wil doen dan kan zij er toch ook niks tegen doen? Kunnen we haar wel afkatten,maar zij wil vast de tips wel uitvoeren.Moet je wel een ouder hebben die mee werkt.
Ik vind dat er flink tekeer word gegaan tegen de TS.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:58

@ gohya: Ts schept op fb op over hoe ze vandaag met dit zieke paard gereden heeft, daar heeft haar vader imo niks mee te maken. Als je niet beseft dat een ziek paard rust nodig heeft dan heb je imo niks te zoeken bij dieren en moet je er al zeker je beroep niet van willen maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:03

Gezondheid van een dier staat voorop en als ie herstellen moet dan maak je maar gewoon dat het wel mogelijk is om ze apart te zetten!

Vreselijk dit van wat ik nu verder heb gelezen.....

Wat heeft het dan nog voor nut dat je dit topic hebt geplaatst?

Blijf er aub weg, als je toch niet naar het welzijn van het dier kijkt en dan wil je een manegehouder gaan worden ook. Onbegrijpelijk!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:09

maximuss schreef:
@ gohya: Ts schept op fb op over hoe ze vandaag met dit zieke paard gereden heeft, daar heeft haar vader imo niks mee te maken. Als je niet beseft dat een ziek paard rust nodig heeft dan heb je imo niks te zoeken bij dieren en moet je er al zeker je beroep niet van willen maken.

Oke ik heb dat op FB niet gelezen,wil ik ook niet lezen als ik jullie verhalen zo hoor. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:28

maximuss schreef:
Ts leert blijkbaar voor manegehouder... _-:( >;)
Paard heeft blijkbaar net 1m10 gesprongen... _-:(

Een zwak ziek paard wat Lyme heeft?Ben je serieus?
Dit spant echt de kroon....hier zijn de Othello/Diego topics niets bij vergeleken :7

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:46

onawydouw schreef:
Heeft er iemand een idee van welk je kan bijgeven aan een paard dat een serieus tekort heeft aan eiwitten ?
Tegenwoordig houden ze de voeding zo eiwitarm mogelijk.
Dit gaat over een paardje dat enorm verzwakt is. Draag de ziekte van Lyme en heeft een goed tekort aan eiwitten.
Paardlief meet 1m63, ras onbekend waarschijnlijk spring/dravers bloed, zit op het kantje van onder bespiering.
Krijgt op de moment : 2 kilo krachtvoer (mijten gerste-mix), +- 10 kilo hooi, maisolie (dit op aanraden van DA en fysio)
Er voor kreeg ze slobber, veulenbrok die speciaal was gemaakt voor oudere en zwakkere paarden , maisolie.
(bloed is nagekeken en dit was in orde)

ik heb alleen dit bericht gelezen...
ik vind 10 kg hooi veel te weinig voor een paard wat ondervoed is, mijn paard van 160 die er goed aan is krijgt al min 10kg
ik zou je paard onbeperkt geven :j

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:56

mirgino schreef:
onawydouw schreef:
Heeft er iemand een idee van welk je kan bijgeven aan een paard dat een serieus tekort heeft aan eiwitten ?
Dit gaat over een paardje dat enorm verzwakt is. Draag de ziekte van Lyme en heeft een goed tekort aan eiwitten.
Paardlief meet 1m63, ras onbekend waarschijnlijk spring/dravers bloed, zit op het kantje van onder bespiering.
Krijgt op de moment : 2 kilo krachtvoer (mijten gerste-mix), +- 10 kilo hooi, maisolie (dit op aanraden van DA en fysio)
Er voor kreeg ze slobber, veulenbrok die speciaal was gemaakt voor oudere en zwakkere paarden , maisolie.

ik vind 10 kg hooi veel te weinig voor een paard wat ondervoed is, mijn paard van 160 die er goed aan is krijgt al min 10kg
ik zou je paard onbeperkt geven :j

wij geven nu 3 balen hooi per dag. ze krijgt nu 2 verschillende supplementen, 3 verschillende soorten voeding voor spieropbouw, kwaliteit hooi in brok, en een brok met een hoog eiwit gehalte, krijgt luzerne bij, maisolie, medicatie. en heeft vanaf vandaag met samenspraak van de DA een heel voeding schema en trainingsschema (training omdat de aminozuren anders niets zullen doen en ze zeer dringen spieren moet bijkweken). medicatie slaagt enorm goed aan, na 2 dagen medicatie is er al een wereld van verschil dus wij moeten zeker niets veranderen aan ons programma. jammer dat sommige ons zo onduidelijk volgen waardoor ze maar liggen te brabbelen terwijl mijn 3 paarden alle 3 van verwaarlozing komen. dat er dan vele durven zeggen dat ik niet naar commentaar luister of dit niet aanneem en niets doe voor mijn paarden. Ze lijkt trouwens magerder dan ze is door haar tekort aan spieren, want haar buikje is goed gevuld. En dit is een algemeen bericht, jij immers bedankt voor de 1 van de weinige reacties waar ik nog iets aan heb.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:01

Meisje, sorry maar dat is pure zever. Lyme genees je niet op twee dagen. Maar het is heel erg duidelijk: het mag geen geld, tijd en moeite kosten. Ze moet het juist uithouden tot aan je examen en daarna mag ze doodvallen.
Ik kots ervan...

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 21:03

maximuss schreef:
Meisje, sorry maar dat is pure zever. Lyme genees je niet op twee dagen. Maar het is heel erg duidelijk: het mag geen geld, tijd en moeite kosten. Ze moet het juist uithouden tot aan je examen en daarna mag ze doodvallen.
Ik kots ervan...

Met zware antibiotica ging er wel degelijk snel resultaat zichbaar zijn. en daardoor dat wij al ons geld al in haar hebben gestoken en nu vandaag een enorme test hebben laten doen voor haar voeding perfect voor haar te kunnen samenstellen ? denk niet dat er veel mensen zo iets doen hoor zeker haar vorige eigenaar niet maar swat

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:05

Net het hele topic doorgelezen
Erg tegenstrijdig allemaal. Ts je zegt eerst dat er niet meer gereden wordt met het dier. Waarom plaats je dan op fb dat je les hebt gehad?

Ik snap dit echt niet. Als je dier ziek is en je houdt er veel van, doe je er alles aan om er voor te zorgen dat het dier beter wordt.
Mijn paard kwam ook uit verwaarlozing, ik vind dat geen excuus. Hup zet dat paard apart met voeren aub. Ze heeft dat gewoon nodig. Hoe moet dit paard spieren aanmaken, als het daarvoor gewoon de energie niet voor binnenkrijgt?
Laatst bijgewerkt door mnka op 10-04-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:06

[/quote]
ik zou je paard onbeperkt geven :j[/quote]
wij geven nu 3 balen hooi per dag. ze krijgt nu 2 verschillende supplementen, 3 verschillende soorten voeding voor spieropbouw, kwaliteit hooi in brok, en een brok met een hoog eiwit gehalte, krijgt luzerne bij, maisolie, medicatie. en heeft vanaf vandaag met samenspraak van de DA een heel voeding schema en trainingsschema (training omdat de aminozuren anders niets zullen doen en ze zeer dringen spieren moet bijkweken). medicatie slaagt enorm goed aan, na 2 dagen medicatie is er al een wereld van verschil dus wij moeten zeker niets veranderen aan ons programma. jammer dat sommige ons zo onduidelijk volgen waardoor ze maar liggen te brabbelen terwijl mijn 3 paarden alle 3 van verwaarlozing komen. dat er dan vele durven zeggen dat ik niet naar commentaar luister of dit niet aanneem en niets doe voor mijn paarden. Ze lijkt trouwens magerder dan ze is door haar tekort aan spieren, want haar buikje is goed gevuld. En dit is een algemeen bericht, jij immers bedankt voor de 1 van de weinige reacties waar ik nog iets aan heb.[/quote]

Paard heeft toch Lyme en is verzwakt en mager?Dat zijn tenminste je eigen woorden,daar hoeft niemand je om te volgen.
Ik weet wat Lyme is....en ik kan je vertellen dat je je op dit moment schuldig maakt aan dierenmishandeling door met een ziek paard 1.10 te springen...er überhaupt op te gaan zitten.Als je dat niet begrijp missen er een paar grijze cellen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:08

Ik vind niet snel iets zielig, maar ik vind wel degelijk dat je paard er beter bijstond kwa gewicht toen ze net bij je was als nu. Ik snap ook niet dat je met een paard zonder bespiering 1m10 gaat springen! Daar jaag ik jou toch ook niet overheen als je daar geen spieren voor hebt? En dan zeg je dat je hengst niet dekt, maar oo je fb staat een bericht in de trant van dat hij nu al naar de merries keek en nog niet eens 1 jaar was..... Schiet mij maar lek, ik snap het werkelijk waar niet!
Tot zover mijn gezever, dan nu mijn tips.

Geef haar meer hooi van goede kwaliteit en ga voorlopig niet meer op haar rijden, maar ga lekker aan de hand met haar lopen. Als ze dan wat bijkomt kun je haar rustig weer gaan berijden in stap en zo rustig opbouwen.
Ik hoop dat je weet wat je doet, al lijkt dat niet zo aangezien paard nu magerder is als bij aankomst en je haar dan ook nog zonder bespiering over zon spring jaagt

*edit* afgelopen december was er iemand geweest die de tanden had gecontroleerd en die zagen er toen nog redelijk goed uit volgens jou bericht. Als het toen 'redelijk' was, zou ik er nu absoluut weer iemand bijhalen. Paard valt af en dat is niet voor niks

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:11

Het gaat niet om verbetering, het gaat om genezing. Natuurlijk leeft ze nu eerst wat op maar om te genezen heeft ze al haar energie nodig en moet je er geen 1m10 mee gaan springen. Als jij ziek bent, blijf je dan sporten of Neem je rust tot je genezen bent?

Die test is pure geldklopperij. Het ontbreekt je gewoon aan de basiskennis om paarden gezond te houden. Vorige eigenaar heeft hier niks mee te maken, jij had een goedkoop paard nodig en dat bekoop je nu...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:20

Ik had van de week haar Facebook al bekeken en wist al genoeg. Er wordt hier van alles aangedragen maar er wordt niks mee gedaan. En als ze al wEat probeert is het volgens mij maar paar dagen. Om een paard weer op gewicht te krijgen ben je weken niet maanden bezig. En zul je er al helemaal niet intensief mee moeten gaan rijden. Dan is ze alle energie die ze uit het voer haalt weer kwijt aan de arbeid. Komen deze paarden wel in de wei? of staan ze enkel in het modderstukje? Een dier wat zo ziek is kan niet na 2 dagen antibiotica ineens beter zijn. Ik vraag me af waarom je dit topic hebt geopend als je toch niks doet met de goed bedoelde adviezen? En je zegt dat je afgelopen zomer haar mais hebt gevoerd van het land. Welke mais heb je gevoerd dan? Want mais wordt pas geoogst in oktober. En nogmaals haar dit 2 weken voeren zal je geen resultaat van zien voor dit paard weer normaal op gewicht is ben je maanden bezig mits je op de juiste wijze bezig bent.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:07

Phoe vermoeiend topic zeg en toch wilde ik doorlezen. Ik denk dat alles wel al gezegd is door anderen. Dit meisje heeft duidelijk weinig verstand van paarden houden en zit duidelijk in de: ja maar ik weet het toch wel beter fase. Kan alleen maar hopen dat de merrie snel opknapt en het baasje meer inzicht krijgt wat paarden houden inhoudt, als niet alles van een leien dakje gaat....

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:07

Ook heel het topic verder gevolgd na het geven van advies.
Ik kan nog maar een ding denken....... wat een zielig paard..... :(

(PS nu ook Faceboek even door gekeken..... maakt het nog erger. Meid dit paardje is nu 7 maanden bij je en ziet er vreselijk ingevallen uit en maar springen, lessen en doorgaan.
Kom op stilzetten dat paard en voeren !!! )