Peelie schreef:Joanieke. Wat had de DA er aan willen doen dan? Tot het moment van bevallen kan je niks... Je kan een veulen niet draaien voordat de merrie bevalt, zoals bij een mens. En opvoelen bij een shet zou ik niet onnodig doen (bij een groot paard ook niet trouwens) als de dracht al in zo'n vergevorderd stadium is. Dat zijn risico's die je niet moet nemen. Scannen is al helemaal een advies... Wederom, opvoelen/scannen. De merrie in. Risico's, daabij heeft scannen in dit stadium van de dracht echt geen zin. Ik zou, net als TS die €20,- lekker in mn zak houden.
Duidelijk dat een aantal hier nog nooit een veulentje hebben gefokt.
Ik zeg ook niet dat dit nog in dit laatste stadium nodig was. En ik heb wel degelijk bij een fokker het een en ander mee gemaakt wat betreft het fokken, maar heb er verder niet veel verstand van inderdaad. Mij lijkt het tijdig scannen/opvoelen van de merrie wel goed om complicaties te voorkomen voor vooral de merrie.
Maar inderdaad, zoals de TS al aangeeft, laten we het nu gezellig houden. Het veulen is er in ieder geval. Fijn dat de merrie zo ontzettend lief is voor het veulen!

Van harte gefeliciteerd!