Paard bouwt geen kracht op in achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Paard bouwt geen kracht op in achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:09

Ik wil ook wel een filmpje zien als het lukt..ik vind de bovenlijn eigenlijk niet heel erg raar vanaf de foto..die deuk lijkt me gewoon haar bouw van een sterk hellend kruis. {wat ook de voorwaartse drang kan beinvloeden}

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:31

Nog geen tijd gehad voor de filmpjes.. Vanmorgen een appje gekregen van de DA of ik Gig vandaag geënt wilde hebben omdat ze toch op stal was. Dat maar gedaan en gelijk even de situatie uitgelegd. Ze had niet veel tijd om naar de bewegingen te kijken maar heeft even wat bloed getrokken om naar de waarden te kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:58

Wat je ook zou kunnen doen is eens een ander fysio ernaar laten kijken? Bijv. Gisella Bartels, die is ook heel veel bezig met het bewegingsapparaat. Ik zit toevallig bij hun bij de Bascule voor sportmassage, maar zij is echt een kundig iemand die hele kleine verschillen ziet/opmerkt. Dan heb je een keer een frisse blik naar je paard.
Het prikken op vit. E/selenium wat hier voorbij komt vind ik ook wel verstandig, alleen zou het voor mij niet verklaren waarom ze alleen op de bovenkant van haar billen atrofie heeft. Meestal worden paarden in het algemeen sloom en futloos als ze daar tekorten van hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:14

Atrofie?
Hoezo atrofie?
Atrofie suggereert dat er iets was wat er nu niet meer is.
Volgens mij is dat niet het geval (geweest). Er is 'gewoon' weinig tot geen (op)bouw. Wat er niet is kan ook niet atrofieeren, toch?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 16:15

Partyflappel schreef:
Wat je ook zou kunnen doen is eens een ander fysio ernaar laten kijken? Bijv. Gisella Bartels, die is ook heel veel bezig met het bewegingsapparaat. Ik zit toevallig bij hun bij de Bascule voor sportmassage, maar zij is echt een kundig iemand die hele kleine verschillen ziet/opmerkt. Dan heb je een keer een frisse blik naar je paard.
Het prikken op vit. E/selenium wat hier voorbij komt vind ik ook wel verstandig, alleen zou het voor mij niet verklaren waarom ze alleen op de bovenkant van haar billen atrofie heeft. Meestal worden paarden in het algemeen sloom en futloos als ze daar tekorten van hebben.

Komt zij ook op locatie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:20

Bij meerdere paarden wel, minimaal 4 geloof ik. En anders bij haar thuis.. Ze zit alleen wel een eindje van jouw af ben ik bang.