Wanneer is het genoeg? Eeuwige twijfels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Wanneer is het genoeg? Eeuwige twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 16:04

Zo fijn, al die berichtjes :+: en wat een mooi gedicht!

Ik ben wel echt op nu. Wat waren dat heftige weken geweest, en wat was vanochtend zwaar. Het idee dat je nog 50 jaar door moet leven zonder haar. En dat zij een steeds vagere herinnering wordt...
Vanochtend zat ik er echt doorheen maar nu zit ik in de trein naar amsterdam, eventjes de zinnen verzetten. Nu gaat het iets beter, ben weer onder de mensen en in de buitenlucht. Vanavond gezellig zingen.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:20

Heel veel sterkte. Als ik het hele topic zo lees dan denk ik dat je een hele goede beslissing hebt genomen. Dieren hebben geen besef van een maand meer of minder leven maar ze voelen wel pijn en discomfort in het nu. En ik snap ook dat het nu leeg voelt en dat je denkt 'wat heb ik gedaan'. Dat hoort er denk ik beetje bij. Voor mij in ieder geval. Toch nog afvragen of je iets meer, anders of beter had kunnen doen.

Jouw paard had geluk met een baasje die aan haar dacht. Dikke knuffel!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:19

Fijn dat het rustig is gegaan!

Heel veel sterkte.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:21

Sterkte. Y;(

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:22

heel, heel, heel veel sterkte. Y;( :(:)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:16

Knap van je. Ik weet dat ik maar een vreemde ben, maar echt; respect. Ik zal een kaarsje voor jullie opsteken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 00:08

Van onbekenden doet het ook juist heel veel goed. Dank je wel :+:

Ik kom net uit Amsterdam, goed gesprek gehad ook nog. Dat was fijn :).

Ze gaf zelf aan dat ze pijn had en dat het soms genoeg was. Ik heb haar daarin geholpen. En dat ze bang was om naar binnen te gaan, dat is niet raar. Want op het moment zelf kan het voor haar, ook al wil ze het, moeilijk en eng zijn. En ik was daarbij om haar daarin te begeleiden en steunen. We moesten dit samen doen. En omdat ze mij zoveel gegeven had, moet ik nu naar haar luisteren en haar verzoek inwilligen. En haar bijstaan. Tot het einde. En haar nooit, nooit vergeten.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:14

Dat heb je heel mooi gezegd.

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:53

Ik heb zelf helaas te vaak afscheid moeten nemen. Jij kent je paard het best en ga uit op je gevoel jij kan het zien een vreemde niet zorg dat je paard niet triets word dat is de enige tip die ik je kan geven

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:37

Heel veel sterkte ts. Ik heb je hele topic meegelezen. Wat ben jij dapper en super knap dat je de beslissing hebt genomen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:03

Mooie woorden Sheran, die passen bij het mooie gebaar en het mooie geschenk dat je Arwen gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:08

Sheran schreef:
Van onbekenden doet het ook juist heel veel goed. Dank je wel :+:

Ik kom net uit Amsterdam, goed gesprek gehad ook nog. Dat was fijn :).

Ze gaf zelf aan dat ze pijn had en dat het soms genoeg was. Ik heb haar daarin geholpen. En dat ze bang was om naar binnen te gaan, dat is niet raar. Want op het moment zelf kan het voor haar, ook al wil ze het, moeilijk en eng zijn. En ik was daarbij om haar daarin te begeleiden en steunen. We moesten dit samen doen. En omdat ze mij zoveel gegeven had, moet ik nu naar haar luisteren en haar verzoek inwilligen. En haar bijstaan. Tot het einde. En haar nooit, nooit vergeten.

Wil hier even op reageren. Ik heb mijn paard 2 maand terug moeten laten inslapen. Het moment dat ik hem uit de weide ging halen liep hij weg, begon hij te galopperen en te bokken als een jong veulen. Ik ben toen ongelofelijk beginnen wenen en op dat moment dacht ik echt: Nee, hij is nog te goed, dat gaan we niet doen. Ik heb hem toch laten inslapen en dat was de beste keuze. Zijn buik was veretterd door melanomen die naar binnen op opensprongen. Maar dat bewuste moment voel je jou zo radeloos en egoïstisch...

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel dezelfde rust over deze beslissing vind als ik.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:38

Dat heb je heel mooi geschreven! En wees niet bang, de herinneringen zullen idd vervagen maar vergeten zul je Arwen nooit! Je hebt het goed gedaan!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:12

Ah, dat moet zo lastig zijn, DeMolenhoek... heel erg veel sterkte nog :(. Hoe is het nu?

En bedankt aan de rest :). Dit topic heeft me er wel deels doorheen geholpen. Bokt is niet alleen afkrakend maar ook zo steunend soms :+:

Vandaag op stal geweest en wat dingetjes uitgezocht... sommige voor de verkoop, andere was ik en hou ik zelf. Beter maar meteen doen, anders wordt het steeds moeilijker...
Laatst bijgewerkt door Sheran op 12-01-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:19

Stoer. En slim. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:26

Sheran schreef:
Ah, dat moet zo lastig zijn, DeMolenhoek... heel erg veel sterkte nog :(. Hoe is het nu?

En bedankt aan de rest :). Dit topic heeft me er wel deels doorheen geholpen. Bokt is niet alleen afkrakend maar ook zo steunend soms :+:

Vandaag op stal geweest en wat dingetjes uitgezocht... sommige voor de verkoop, andere was ik en hou ik zelf. Beter maar meteen doen, anders wordt het steeds moeilijker...

Goed, ik heb vrede gevonden in mijn keuze en weet dat het het beste was dat ik kon doen. Ik hoop dat je jou snel hetzelfde voelt als ik, want het geeft veel rust om te weten dat en beseffen dat het voor jouw paard beter is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:13

Oh, wat fijn. Voor mij als buitenstaander klinkt het ook als een goede beslissing maar oh, wat moet het moeilijk zijn!

Ik heb nu weer even een moeilijk moment, ik krijg ook de inslaapbeelden maar niet uit mijn hoofd. Maar ik ben blij dat ik haar heb mogen uitzwaaien. Ik ga een mooi boek voor Arwen maken en ik denk dat ik dit topic ook afdruk en erin zet. Het geeft zoveel weer van de laatste dagen en dat het het juiste was.

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:56

Ik wens je heel veel sterkte heb zelf 3 weken geleden een paard inmoetenlatenslapen het was de juiste beslissing maar dat maakt het niet makkelijker. Ik wens je heel veel sterkte het verdriet blijft maar met een mooi plekje in je hart word het dragelijker. Ik denk altijd maar dat onze verloren paarden over een hele groene weide galoperen met een gezond lijf en ons uitlachen. Dat is een fijne gedachte ik hoop dat het jou kan helpen. Veel sterkte

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 01:56

Heel veel sterkte! :(:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:18

Goed gedaan, veel sterkte de komende tijd

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:28

je hebt paardwaardig gehandeld ! laat de negatieve gedachten niet met je op de loop gaan.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:53

Zo'n ontzettend dapper besluit en wat zal ze je dankbaar zijn voor alles! Heel erg veel sterkte TS :(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 17:56

Bedankt allemaal. En heel veel sterkte ook aan jou, Pelka :(:). Ik hoop ook op een fijne paardenhemel.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:52

Knap hoe je het verlies draagt... Ik heb bewondering voor je. Gek genoeg ook fijn om verhalen te lezen van lotgenoten/ervaringsdeskundigen, dat stelt toch een beetje gerust op de één of andere manier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 21:49

Ja, ik heb ook heel veel aan al die ervaringen. Ook omdat mijn directe omgeving er eigenlijk weinig van begrijpt. Hetbis wel sneu hoor, maar na 1 dag ben je er wel weer overheen, of moet je iig maar weer door met je leven. Zo wordt er trouwens ook omgegaan met de dood van mensen, hoor :). Maar ik blijf wat langer verdrietig hierover :(