Rainrot, help! Hoe behandelen en scheren een optie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:11

Fijn dat het wat beter gaat!

Wat ik me nou afvraag: krijgen paarden nou eerder last van rainrot als ze wel of juist geen deken dragen?

Jildau

Re: Rainrot, help! Hoe behandelen en scheren een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:50

Heel lastig te zeggen.. De vacht mag niet gaan broeien en als ze in de regen staan zonder deken dan kan dat gebeuren maar met deken ook. Ik zou niet weten wat dan het beste is.. Ja een fatsoenlijke winter! ;)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:59

He bah, meer lotgenoten! Mijn merrie heeft inmiddels een groot deel van haar rug kaal, erg vervelend, hoewel ze er niet veel last van lijkt te hebben. Ik heb op advies van de da zoveel mogelijk van de korsten er af gehaald en ze staat mits het niet regent zonder regendeken, hij heeft me verteld dat het in het licht en aan de lucht het beste geneest.
Maar ik lees graag nog even mee voor verder advies.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:33

Jildau schreef:
Poetsen in een dikke vacht vol plekken en korsten was niet te doen Ariatje.

Hij is een week geleden geschoren door Bonnelover en ik spray de plekken elke dag één of twee keer in met Vetericyn spray.

Zo zag het er vandaag uit:

[ [url=m/ubQfes.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik ook niet gezegd. Heb gezegd SCHEREN dan poetsen. En dat ik niet begreep dat je DA het scheren afraade...

Jildau

Re: Rainrot, help! Hoe behandelen en scheren een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 00:44

Okee excuses dan heb ik dat verkeerd gelezen / begrepen.

Mijn dierenarts heeft scheren nooit afgeraden. Juist aangeraden. ;)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:34

Een stille meelezer laat even van zich horen*

Wow wat knapt hij relatief snel op nu die winter vacht er af is zeg! Toch maar goed dat je er voor gekozen hebt om hem te scheren.

Ik heb stiekem wel een beetje gelachen om sommige discussies in dit topic :x *'niet wassen, wel wassen, ik heb gelijk, nee niet waar ik heb gelijk, doe dit niet! Wat wil je dan doen, niks? Dat moet je juist wel doen!*

ik vind het heel erg knap van je dat je toch naar mensen geluisterd hebt en ook nog de juiste keuze hebt weten te maken voor je paard.