[VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:32

Uche het geld aspect negeer ik maar even.
Vind het meer sneu voor haar zelf, het is echt zo'n gigantisch blij ei..... ook als ze ziek is....
En echt pijn heeft, en dan lees ik op bokt zo vaak, nee, hij heeft geen pijn hij eet nog en oortjes staan er nog op..
En dan zie je foto's met een dof, mager paard met droevige ogen.
Ja, Heps ziet er nog top uit (op die gaten na), maar ze heeft echt wel pijn ondanks de metacam.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:39

Sjolvir schreef:
Vind het meer sneu voor haar zelf, het is echt zo'n gigantisch blij ei..... ook als ze ziek is....
En echt pijn heeft, en dan lees ik op bokt zo vaak, nee, hij heeft geen pijn hij eet nog en oortjes staan er nog op..
Ja, Heps ziet er nog top uit (op die gaten na), maar ze heeft echt wel pijn ondanks de metacam.

Wat heb je dat laatste mooi verwoord... Mijn paard ziet er goed uit.
Wel af en toe die droevige blik...

Smeer je de zalf zelf of moet je daarvoor naar een kliniek?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:04

Update neus.
Laatste neus post was van 12 december.
En vrijdag 11 december is er voor het laatst met de 4WA zalf uit de UK gezalfd voor deze ronde.
De 4WA zalf mag je niet zelf smeren, vandaar dat ik al eerder had gezegd, dat het allicht slim was om daar goede afspraken over te maken met je dierenarts.
Want je zit met redelijk gezette tijden dat het moet en kosten.
@Biijoux, het is ook sneu.. zal ze echt pijn doen, dus die droevige blik.. is dan wel terecht.. helaas .

13 december
In de ochtend, geen mandje op gehad en niet geschuurd.
Gaat dus relatief goed, je ziet het stuk veranderen en het voelt ook harder dan het omringende weefsel.
Afbeelding

13 december
Na het wandelen in de middag met halster door verzorgster, hier kan ze echt niets aan doen, dit stuk gaat er ook echt uitvallen.
Had nog een nieuw halster al tijden, helaas te klein.
Hier 1e tekenen van waar stuk los gaat laten.
Vanaf nu ook honing zalf erop.
Afbeelding

14 december
Nog beter te zien welk stuk eruit gaat vallen uiteindelijk
Afbeelding

14 december
Als wandelen aan een halster niet gaat, ga je gewoon zonder halster wandelen.
(wel op het erf, ben niet gek, met dat blije ei)
Afbeelding

14 december
4 jarige gewoon losstaand in de paddock vlakjes geschoren bij de voelbare bultjes, maar ook haar neus.
Zo'n top pony, gewoon blijven staan met al dat gefrunnik.
Afbeelding

14 december.
Ja, goed gezien een hoofdstel.
Plek zit nu in de honingzalf.
Blije ei is iets te blij en wordt soort van ongeleid projectiel zo af en toe, dus toch rondje gaan rijden.
Sperriem ben ik al tijden kwijt (hangt in de keuken), dus die missen we ook nu niet.
Afbeelding

14 december
1 van de geschoren plekjes met paar bultjes nauwelijk zichbaar, wel voelbaar.
Duimen dat ze wegtrekken.
Linker wang
Afbeelding

Voor het linker oor
Afbeelding

Omdat het nog kan...
Afbeelding

En mijn blije ei... mijn brutale pretbek, zo is ze dus altijd, zo'n heerlijk dier.
En goud waard in de omgang en in het verkeer.

En dank zij de boer, coole sound effects bij het scheren :+ , nooit geweten dat zo'n mini tondeuse als een cirkel zaag kon klinken.

Note.. zo'n mini tondeuse is dus echt geen match met een fjord he!? Dat is echt geen scheren, terwijl bij die zwarte hij er zo door vliegt. :+

Dott

Re: [VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:18

Leuk filmpje! Maar die bultjes... snap dat je je daar zorgen over maakt

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:24

Hahaha Sjolvir, wat een heerlijk filmpje van je blije ponypaard! Die piep was te schattig! <3 En ja, je weet dat ik daar met Wings niet over de weg hoef te gaan..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:25

whahaha dat liedje!! Wat een braaf ei zeg! En op de weg.....jemig! Ze rijden daar niet langzaam!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:26

Noop, dan krijgen jullie echt vleugels.. witte.. als in van engeltjes....

Oh, dit was nog beschaafd passeren, sluiproute voor de snelweg, dus als die vast staat dan...
En toeteren kunnen ze ook en inhalen als er tegenliggers aan komen en en en...
Hier dus speciaal soort paard nodig, traffic proof!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:28

nou, valiente is behoorlijk proof maar ik geloof dat ze dit niet zou trekken in het donker....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:36

Sjolvir schreef:

Het is súper sneu. Voor je paard verschrikkelijk, maar minstens zo zwaar voor jezelf.
Niet iedereen zou de financiele middelen voor deze behandeling hebben en ook al heb je ze wel, leuk is het niet. Chapeau dat je haar kan blijven behandelen.
Ik houd mn adem in voor wat komen gaat vwb de neus :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:41

@Quintusgl
Is hier ook niet op dag 1 meteen gedaan he!?
Alleen vertrouw ik haar nu zo en weet dat ze verkeersmak is, dat ik gewoon erop plof, stil gestaan of niet, langer of korter en dit durf.
Ze is geen renner oid. dat scheelt al enorm.

@Jotoma
Ooit heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan om toch nog een veulen te fokken bij Sjol (had toen Toobs al, dus kwam eigenlijk te laat).
Heb toen direct gezegd, maar wat ik fok is mijn verantwoordelijkheid.
Ze was dan wel voor de verkoop, maar gezien het hondsbrutale ding... al vrij snel besloten houden tot 3 dan beleren doorrijden en dan verkopen zodat ze zoveel mogelijk kansen krijgt in het leven op een fatsoelijke blijvende baas.
Helaas zat daar dan een tumor of wat tussen.. en makkelijk is het niet om het allemaal bij elkaar te rapen, maar ze brengt ook ontzettend veel plezier en geluk, naast het verdriet.
En dat blije ei helpt je echt door %$@$%#^% tijden heen als je de ene voet niet voor de andere krijgt, weet ze toch weer glimlach op je gezicht te toveren door een of andere debiele actie of aai mij!!!! actie.
Juist omdat het zo'n ontzettende aap is.

Neus tja.. die gaat eraan... dan weet ik nu al, was keuze bij besluit ook deze te gaan behandelen.

Maar als al die bultjes sarcoiden blijken te zijn? Weet echt niet wat ik dan ga doen eerlijk gezegd.
En dat is onafhankelijk van het financiële plaatje.

Voor nu hoop ik erop dat ze wegtrekken (reeël of niet doet er even niet toe)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:44

Sjolvir schreef:
Noop, dan krijgen jullie echt vleugels.. witte.. als in van engeltjes....

Oh, dit was nog beschaafd passeren, sluiproute voor de snelweg, dus als die vast staat dan...
En toeteren kunnen ze ook en inhalen als er tegenliggers aan komen en en en...
Hier dus speciaal soort paard nodig, traffic proof!

Ohh daar weet ik alles van. Gelukkig hier ook een bomproof fjord wel eentje met iets meer km's op de teller maar op zijn 4e ook net zo braaf hoor.

Is een touwhalster niet iets om mee te wandelen? Zijn wat smaller en kun je redelijk hoog opknopen.

Verder volg ik met veel intresse je topic en ik duim mee dat alles goed komt met je gele monster.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:49

O het was ook echt weer druk op de terugweg.
Ik duim heel hard voor jou en blij ei dat dit allemaal meevalt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:49

Heb nog een touwhalster maar daar is een knoop uit en ik ben niet in staat die te fatsoeneren, maar ze is ook braaf aan touwtje heb toch geen wandel plannen langs de weg op het moment, dan rijdt ik wel.
(kan ook nog zonder neusriem).
En als dat niet kan dan is het op het erf wandelen ook goed.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:50

Heerlijk dat blij ei gewoon blij ei blijft, ondanks de ellende van de sarcoiden. Je no nonsens manier van met je paarden omgaan is altijd zo verfrissend aards en werkt ook gewoon.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 22:54

Maflinger_S schreef:
Heerlijk dat blij ei gewoon blij ei blijft, ondanks de ellende van de sarcoiden. Je no nonsens manier van met je paarden omgaan is altijd zo verfrissend aards en werkt ook gewoon.

Stap dan wel weer op met een krukje.. maar dat is bewezen nuttig te zijn, dus dat mag ook bij de no nonsens.
(zou bijna bij die minitaxi er aan de andere kant weer afvallen, want zo hoog is ze niet :+ )
Heb ook geen lastige paarden uitgezocht dat scheelt ook, ze moesten wel passen in het plaatje over de weg naar de vereniging en ik wil er alles mee (voor zover dat binnen normale grenzen haalbaar is uiteraard).

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:00

Dat filmpje is echt té blij! :') Zeker met dat muziekje er onder.
Herkenbaar ook die piep: dat doet mijn Fjordendame ook wanneer ze druk is! :j
Wel een leuke vrolijke noot in toch een best zwaar topic!

Ik hoop echt dat die andere bultjes geen sarcoiden blijken te zijn! Laat je daar de Veearts naar kijken of ga je de foto's er van naar Engeland sturen?

Maargoed; hopelijk is het na de neus over. En wat een geweldig braaf paardje is Hepsie! :D

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:57

Sjolvir schreef:
Maflinger_S schreef:

Stap dan wel weer op met een krukje.. maar dat is bewezen nuttig te zijn, dus dat mag ook bij de no nonsens.
(zou bijna bij die minitaxi er aan de andere kant weer afvallen, want zo hoog is ze niet :+ )
Heb ook geen lastige paarden uitgezocht dat scheelt ook, ze moesten wel passen in het plaatje over de weg naar de vereniging en ik wil er alles mee (voor zover dat binnen normale grenzen haalbaar is uiteraard).

Wat een leukerd is Hepsie☺
Ik stap ook op met kruk, maar mijne is dan ook 1.82

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:24

Pb me je adres even. Heb hier meerdere touwhalsters. Gebruik ik niet allemaal. Middel of paard?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:27

Wat een fijn filmpje tussen al die nare foto's door.
Ik moet zeggen dat ik je laatste foto update van haar been wel heel confronterend vond, wat moet ze een pijn hebben zeg. Het is maar goed dat ze van zichzelf zo'n blij, opgewekt ding is. Ik denk dat menig paard allang niet meer zo lief, leuk en aardig was geweest.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:12

quintusgl schreef:
Pb me je adres even. Heb hier meerdere touwhalsters. Gebruik ik niet allemaal. Middel of paard?

<3 Lief van je. ;)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:40

Wat een aandoenlijk filmpje, braaf en blij dropje is het :+:
Kan me heel goed voorstellen dat ze jou er met haar blije zelf heel erg doorheen sleept, wat een prachtig mooi groot oog heeft ze trouwens <3

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:54

Arme hepsie, gelukkig dat ze nog steeds blij kan zijn. Nu hopen dat die plekjes wegtrekken.

Even een vraagje trouwens, hoe schadelijk is het als je de plekjes zou laten zitten, gaan ze dan groeien of wat gebeurd er dan?

PS. mooi hoofdstel heb je trouwens, waar is die van?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:35

@quintesgl, dat is wel heel lief! Heb ondertussen de mijne uitgegraven en bestudeerd, geen idee hoe ik hem moet knopen, maar ga het morgen even uittesten.
Gelukkig huppelt ze ook braaf mee aan een touwtje.
Bedenk ineens dat mijn nieuwe pony verzorger zelf touwhalsters maakt, allicht dat zei uit kan leggen hoe ik hem moet gebruiken. :+
Afbeelding

@Jolien, speciaal om te benadrukken dat dat blije ei, ook ondanks alle ellende nog steeds wel kwaliteit van leven heeft.

En voor die genen die opgelet hebben ik rij dus momenteel op Heps. ..... betekent dat been.....
Maar goed, been updates komen ook wel weer.

@Fleur_yen, oogje van d'r mans, die heeft helemaal verdrink ogen, nog veel sprekender dan Heps.

@Rena, HH hoofdstel, eigenlijk gekocht omdat ie zo lekker zacht onderlegd was.
(en die kleine niet in de hoofdstellen van Sjol en Toobs paste)
Als plekken sarcoiden zijn is het probleem dat ze door kunnen groeien en zo meer dan beetje problemen kunnen geven afh. van de locatie en soort.
En gezien de leeftijd van Heps gekozen tot behandelen omdat de kans dat het de komende 25 jaar groter zou worden wel reeël aanwezig zou zijn, was het Sjol geweest die bijna 19 is, zou ik niet gekozen hebben voor behandelen. (Denk ik)

Wat betreft het legioen aan andere bultjes ook daarover volgt morgen een update.
Vind handiger 2 dagen tegelijk te doen met foto's dat vergelijkt handiger.
Wel kan ik al zeggen dat ze heel snel veranderen, wat hopelijk pleit voor andere reactie en ze zijn ook heel anders van structuur en hun gedrag, dus duimen dat het reactie is op alles wat aan het gebeuren is.
In de zomer heeft ze 1 x schouder en hals vol bultjes gehad die trokken ook weg.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:46

Ik hoop echt van harte dat die andere aangetroffen plekjes geen sarcoiden zijn.
Wordt dan echt veel schade aan het aangezicht en onderliggend weefsel.
Tja met touwhalsters heb ik helemaal niets, voor mij ook abracadabra!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:20

Dat paarse touwhalster is wel rijp voor de vuilnisbak denk ik...touw is bijna door.
Hepsie in een gekke bui is Hepsie vrijheid blijheid denk ik :D