Kostprijs dierenarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:52

PortRoyal schreef:
Ik ben een keer met mijn kat in een kliniek geweest waar ik hooguit 10 min. binnen ben geweest. Ze vertelden me een bekend verhaal, gaven me prednison en oogzalf mee, en een rekening van bijna 400 euro. Onze kat was doodsbang en had zijn hele reismandje volgepoept. Waren te beroerd om me een plekje toe wijzen waar ik hem kon verschonen. En een maand later kon zijn oog er alsnog uit. Had ik dat direct maar gedaan. Dat was een dure les, en ik voelde me best vies belazerd. Maar zo gaat het natuurlijk niet overal.

Dan ben ik toch wel heel benieuwd waar die 400,- dan vandaan komt. Prednison en oogzalf kost niet zoveel, en een consult kost ook hooguit een paar tientjes.

Zelf is mijn kat ooit in de avonduren naar de DA gebracht door de mensen waar ze toen woonde, wegens auto-ongeluk. Haar kopje en oogje waren beschadigd. Kreeg ik later de factuur van, was iets van 70,- of 80,- Was incl avondconsult, oogzalf, antibiotica/pijnstilling (injectie) en nog soort van metacam maar dan voor katten voor door het voer. Keurige prijs.

Ben later zelf met haar terug geweest voor controle (dat moest), kreeg een nieuw tubetje oogzalf mee (7,50), en het consult was gratis "want dat hoorde nou eenmaal bij de nazorg".

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:52

genja schreef:
Tja niet om banketstaaf te doen maar dierenartsen zijn ook gewoon mensen die een dak boven een hoofd nodig hebben, boodschappen moeten doen en verzekeringen moeten betalen. Wordt een beetje lastig als ze onze dieren gratis behandelen.
En als ze allemaal in Verweggistan vrijwilligers werk gaan doen hebben we hier geen dierenartsen.

Precies... waarom vinden we het normaal dat een arts die mensen behandeld betaald wordt, en een dierenarts zou gratis moeten opereren als er een dier op straat gevonden wordt bijvoorbeeld...

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:08

Zoolgangster schreef:
genja schreef:
Tja niet om banketstaaf te doen maar dierenartsen zijn ook gewoon mensen die een dak boven een hoofd nodig hebben, boodschappen moeten doen en verzekeringen moeten betalen. Wordt een beetje lastig als ze onze dieren gratis behandelen.
En als ze allemaal in Verweggistan vrijwilligers werk gaan doen hebben we hier geen dierenartsen.

Precies... waarom vinden we het normaal dat een arts die mensen behandeld betaald wordt, en een dierenarts zou gratis moeten opereren als er een dier op straat gevonden wordt bijvoorbeeld...

Omdat een arts een mens ook MOET behandelen als deze op straat ligt ligt dood te gaan....
Wel of geen verzekering!

Net zoals een burger er ook niet straal aan vorbij mag lopen. Je bent verplicht een helpende hand te geven. Door 112 te bellen of eerste hulp te verlenen. Doe je dat niet ben je strafbaar...
Laatst bijgewerkt door ariatje op 27-11-15 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:14

ariatje schreef:
Omdat een arts een mens ook MOET behandelen als deze op straat ligt ligt dood te gaan....
Maar die plicht om te helpen wil niet zeggen dat ze dat ook altijd maar gratis moeten doen. Denk jij dat de spoedeisende hulp bijvoorbeeld gratis werkt? Dat ze eerst het bloeden stelpen en daarna pas de rekening opstellen wil niet zeggen dat die rekening er niet komt hoor, hooguit dat sommige dingen gelukkig meer prioriteit hebben.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:22

oomens schreef:
ariatje schreef:
Maar die plicht om te helpen wil niet zeggen dat ze dat ook altijd maar gratis moeten doen. Denk jij dat de spoedeisende hulp bijvoorbeeld gratis werkt? Dat ze eerst het bloeden stelpen en daarna pas de rekening opstellen wil niet zeggen dat die rekening er niet komt hoor, hooguit dat sommige dingen gelukkig meer prioriteit hebben.

Maar diezelfde spoedeisende zal toch een fatsoenlijke rekening moeten sturen anders hebben ze de politiek achter hun broek aan. En als de persoon in kwestie geen centjes heeft dan is het pech . Dan moet de arts aanspraak maken op een speciale pot. Maar hij MOET behandelen en mag niet weigeren op basis van economische gronden.

Een dierenarts kan rekenen wat hij/ zij wil. En nogmaals daar gaat het over, de soms belachelijke prijzen. Genoeg voorbeelden hier inmiddels.

Pantykous

Re: Kostprijs dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:26

Ik ben blij met mijn DAP praktijk, en die mensen mogen van mij best wat centen verdienen hoor. Liever wel zelfs, ik heb liever dat iemand die zich niet druk maakt over de hypotheek mn paard komt behandelen.

Voorrijkosten zijn hier ook prima, dierenarts is een kwartiertje rijden maar dat hoort er nou eenmaal bij. De zorg is altijd top, ik vind de rekening schappelijk.

Als een dier ligt te creperen op straat kan een spuitje toch ook? Hoeft van mij niet op de dierenarts z'n kosten op de operatietafel hoor. Overigens ken ik gelukkig alleen maar dierenartsen die ook hart hebben voor de beesten. Mocht ik dat gevoel niet hebben dan wijs ik ze resoluut de deur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:58

ariatje schreef:
Sizzle schreef:
Dat is toch met alle beroepen zo?

Er zijn toch ook vreeeeeeselijk slechte kappers bijvoorbeeld?
Daar baal je dan ook van als je de dag erna een sollicitatie gesprek hebt :P

Wat een vergelijking!

Liever dat mn kapper een fout maakt dan mn DA. En dat mag ik ook verwachten aangezien een DA een iets hoger opleidingsniveau heeft....

Een kapper is ook opgeleid om te kunnen wat hij doet.

Opleidingsniveau heeft echt helemaal niets te maken met het competent uitvoeren van een bepaald beroep.
Net zo goed was het niveau te hoog gegrepen of is het gewoon een kloothommel.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:17

Toch liever een kale kop dan een dood huisdier...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:39

ariatje schreef:
Toch liever een kale kop dan een dood huisdier...

Liever nog een een dood dier dan fout in het ziekenhuis, of dakloos door een aannemer die je opgelicht heeft.

De impact op je leven heeft al helemaal niets te maken met opleidingsniveau....

genja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 15:08

ariatje ik snap niet waarom jij nog aan dieren begint eerlijk gezegd als ik jou negativiteit lees eerlijk gezegd.
Dieren kosten nu eenmaal geld en onze hobby is voor de dierenartsen hun inkomsten bron.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:12

Heb ook nog geen antwoord gekregen op de vraag wat ariatje voor de kost doet.... Neem aan dat jij ook niet voor niks gaat werken?

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:35

Yonker schreef:
Heb ook nog geen antwoord gekregen op de vraag wat ariatje voor de kost doet.... Neem aan dat jij ook niet voor niks gaat werken?

Niet vervelend bedoeld hoor maar dat gaat jou toch ook weinig aan? Jij vind dat zij economisch niet goed onderbouwd is en wil alleen maar weten wat voor werk ze doet zodat je een punt kan maken. Jammer deze manier van discussen. Erg onvriendelijk en niet nodig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:41

Grappig dat iemand als goede dierenarts wordt aangeraden, niet omdat hij goed werk doet maar omdat hij geen kosten rekent voor iets?! Als dat al de criteria zijn...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:48

Cemlys schreef:
Grappig dat iemand als goede dierenarts wordt aangeraden, niet omdat hij goed werk doet maar omdat hij geen kosten rekent voor iets?! Als dat al de criteria zijn...

Dat lees jij toch anders...
Ik lees vooral dat wanneer een dierenarts het goed doet ze daar blij mee zijn en al helemaal als deze nog een nette prijs daarvoor rekent.

Ik lees ook dat mensen boos zijn als de rekening niet in verhouding is met wat ze ervoor hebben gekregen.
Zoals een verkeerde diagnose oof/en binnen enkele minuutjes weer buiten staan met een mega rekening.

In een topic zal je weinig vinden van de "middenmoot". Waarbij de rekening en de dienst in verhouding staan. Zo zou het moeten zijn en niet anders...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:36

sneeuwpop schreef:
Cemlys schreef:

Ik lees vooral dat wanneer een dierenarts het goed doet ze daar blij mee zijn en al helemaal als deze nog een nette prijs daarvoor rekent.

Ik lees ook dat mensen boos zijn als de rekening niet in verhouding is met wat ze ervoor hebben gekregen.
Zoals een verkeerde diagnose oof/en binnen enkele minuutjes weer buiten staan met een mega rekening.

In een topic zal je weinig vinden van de "middenmoot". Waarbij de rekening en de dienst in verhouding staan. Zo zou het moeten zijn en niet anders...

Ik lees niet verkeerd, ik heb het over een specifieke post in het topic, waar dit ongeveer letterlijk staat.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:06

Awwijk24 schreef:
Yonker schreef:

Niet vervelend bedoeld hoor maar dat gaat jou toch ook weinig aan? Jij vind dat zij economisch niet goed onderbouwd is en wil alleen maar weten wat voor werk ze doet zodat je een punt kan maken. Jammer deze manier van discussen. Erg onvriendelijk en niet nodig.

Het gaat dr ook niets aan. Ik ben haar géén enkel inzicht in mijn privé leven verschuldigd. Het idee alleen al dat ze denkt een antwoord te kunnen afdwingen...

Jammer dat sommige zo slecht begrijpend kunnen lezen. Of maar half lezen en daardoor zaken volledig uit de context halen.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:30

sneeuwpop schreef:
Cemlys schreef:

Ah, gelukkig iemand die " begrijpend " kan lezen én er een nette samenvatting van weet te maken :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:37

ariatje schreef:
Awwijk24 schreef:

Het gaat dr ook niets aan. Ik ben haar géén enkel inzicht in mijn privé leven verschuldigd. Het idee alleen al dat ze denkt een antwoord te kunnen afdwingen...

Jammer dat sommige zo slecht begrijpend kunnen lezen. Of maar half lezen en daardoor zaken volledig uit de context halen.

Ik denk helemaal geen antwoord te kunnen afdwingen, zeg dan gewoon het gaat je niks aan ;)
Ik vraag me alleen af of jij gaat werken voor niks omdat jij dat min of meer wel lijkt te verwachten van een DA. Je ziet me ook nergens zeggen dat je me een antwoord verschuldigd bent dus dat is helemaal niet waar...

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:49

Ze hoeft er überhaupt niks op te zeggen, ook niet dat het je niks aan gaat. Volgens mij is het enige wat ariatje wil kwaliteit voor het geld dat ze betaald en dat mag. Ze zegt nergens dat een da voor praktisch niks moet werken. Enkel dat ze geen klungen wil en geen belachelijke prijzen. Altijd dat gehak hier op bokt op elkaar, bah

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:06

Dat hoeft ook niet maar ik mag die vraag best stellen, heeft niks te maken met gehak. Het gaat over de kostprijs niet over geklungel van dierenartsen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 06:48

ariatje schreef:

Ah, gelukkig iemand die " begrijpend " kan lezen én er een nette samenvatting van weet te maken :j[/quote]
Nogmaals ik had het niet hierover maar een heel andere post. Je bent niet de enige die reageert

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:55

Yonker schreef:
Dat hoeft ook niet maar ik mag die vraag best stellen, heeft niks te maken met gehak. Het gaat over de kostprijs niet over geklungel van dierenartsen ;)

Daar gaat het idd over! En dat de ene DA een aanmerkelijk hogere kostprijs door berekent dan de andere. Om wat voor reden dan ook. Bij sommige is deze kostprijsberekening NIET in verhouding tot service die ze aanbieden. Om dan te gaan roepen dat mensen dan maar geen dieren moeten houden of gierig zijn is buitengewoon kortzichtig en onnozel. Getuigd van weinig inzicht.....

Kijk dat de ene dierenarts besluit een bedrijfswagen van 150.000 te willen rijden en de ander een van 75.000 is zijn / haar keuze. Zo goed als het MIJN keuze is niet bij te dragen aan 75.000 extra. Het gaat mij namelijk om de medische zorg voor mijn dieren. Niet om om een extravagante levenstijl van een of andere DA die woekerprijzen rekent welke niet ten goede komen aan de kwaliteit van de zorg.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:08

Volgens mij gaat het ook over het geklungel van sommige dierenartsen en dat in combinatie met hoge prijzen.

Een d.a is ook een mens en kan natuurlijk fouten maken. Daarbij heb je fouten en gewoon stomme onnodige fouten. Als je voor die laatste moet betalen is dat gewoon niet correct naar mijn idee. Terwijl dit zeker wel voor komt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:12

ariatje schreef:
Daar gaat het idd over! En dat de ene DA een aanmerkelijk hogere kostprijs door berekend dan de andere. Om wat voor reden dan ook. Bij sommige is deze kostprijsberekening NIET in verhouding tot service die ze aanbieden. Om dan te gaan roepen dat mensen dan maar geen dieren moeten houden of gierig zijn is buitengewoon kortzichtig en onnozel. Getuigd van weinig inzicht.....

Kijk dat de ene dierenarts besluit een bedrijfswagen van 150.000 te willen rijden en de ander een van 75.000 is zijn / haar keuze. Zo goed als het MIJN keuze is niet bij te dragen aan 75.000 extra. Het gaat mij namelijk om de medische zorg voor mijn dieren. Niet om om een extravagante levenstijl van een of andere DA die woekerprijzen rekent welke niet ten goede komen aan de kwaliteit van de zorg.

De ene advocaat is ook duurder dan de ander. Dat is nu eenmaal in een vrijgevestigde markt.
Mijn man is ZZPer. Die krijgt een bepaald uurloon. Betaal je dat niet krijg niet mijn man voor de klus.
Krijg je meer voor je werk, kan je die die duurdere bak betalen.

Waar je je niet in moet vergissen,...er bestaat ook nog zo iets als lease.
En nu ik het zo bedenk,...mijn smid rijd ook zo'n grote bak. Die moet ook wel veel zware rotzooi meeslepen.

Wat geklungel en verkeerd opgestelde rekening niet rechtvaardigt uiteraard. DA moet goed werk afleveren en niet creatief boekhouden. Maar deze mensen heb je zoals gezegd overal. En waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ik heb slechts een keer mee gemaakt dat een DA een kunstfout heeft gemaakt (het missen van een tweeling)en hij heeft dat netjes in orde met mij gemaakt.

Een DA uitzoeken op de prijs?

'If you pay peanuts you get monkeys,

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:22

NatasjavE schreef:
ariatje schreef:
Daar gaat het idd over! En dat de ene DA een aanmerkelijk hogere kostprijs door berekend dan de andere. Om wat voor reden dan ook. Bij sommige is deze kostprijsberekening NIET in verhouding tot service die ze aanbieden. Om dan te gaan roepen dat mensen dan maar geen dieren moeten houden of gierig zijn is buitengewoon kortzichtig en onnozel. Getuigd van weinig inzicht.....

De ene advocaat is ook duurder dan de ander. Dat is nu eenmaal in een vrijgevestigde markt.
Mijn man is ZZPer. Die krijgt een bepaald uurloon. Betaal je dat niet krijg niet mijn man voor de klus.
Krijg je meer voor je werk, kan je die die duurdere bak betalen.

Waar je je niet in moet vergissen,...er bestaat ook nog zo iets als lease.
En nu ik het zo bedenk,...mijn smid rijd ook zo'n grote bak. Die moet ook wel veel zware rotzooi meeslepen.

Wat geklungel en verkeerd opgestelde rekening niet rechtvaardigt uiteraard. DA moet goed werk afleveren en niet creatief boekhouden. Maar deze mensen heb je zoals gezegd overal. En waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ik heb slechts een keer mee gemaakt dat een DA een kunstfout heeft gemaakt (het missen van een tweeling)en hij heeft dat netjes in orde met mij gemaakt.

Een DA uitzoeken op de prijs?

'If you pay peanuts you get monkeys,

En dat laatste is dus lang niet altijd waar! Dat zou impliceren dat indien je veel betaald je altijd een betere kwaliteit krijgt. Als dit nl waar zou zijn was mijn keuze makkelijk. Ik ging voor de duurste. Voor de centen hoef ik het gelukkig niet te laten. Prijs zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit! Dat is een komplete misvatting. Zo simpel is het leven nu ook weer niet. Al helemaal niet in deze tijden waar mensen graag snel veel geld willen scoren.