PortRoyal schreef:Ik ben een keer met mijn kat in een kliniek geweest waar ik hooguit 10 min. binnen ben geweest. Ze vertelden me een bekend verhaal, gaven me prednison en oogzalf mee, en een rekening van bijna 400 euro. Onze kat was doodsbang en had zijn hele reismandje volgepoept. Waren te beroerd om me een plekje toe wijzen waar ik hem kon verschonen. En een maand later kon zijn oog er alsnog uit. Had ik dat direct maar gedaan. Dat was een dure les, en ik voelde me best vies belazerd. Maar zo gaat het natuurlijk niet overal.
Dan ben ik toch wel heel benieuwd waar die 400,- dan vandaan komt. Prednison en oogzalf kost niet zoveel, en een consult kost ook hooguit een paar tientjes.
Zelf is mijn kat ooit in de avonduren naar de DA gebracht door de mensen waar ze toen woonde, wegens auto-ongeluk. Haar kopje en oogje waren beschadigd. Kreeg ik later de factuur van, was iets van 70,- of 80,- Was incl avondconsult, oogzalf, antibiotica/pijnstilling (injectie) en nog soort van metacam maar dan voor katten voor door het voer. Keurige prijs.
Ben later zelf met haar terug geweest voor controle (dat moest), kreeg een nieuw tubetje oogzalf mee (7,50), en het consult was gratis "want dat hoorde nou eenmaal bij de nazorg".