We zijn nu sinds 19 oktober ruim 6 weken verder.
De pony is tweemaal behandeld door een zeer goed bekend staande osteopaat. Een keer in oktober en anderhalf week geleden nog. Zij is niet alleen osteo, maar gebruikt in principe meerdere soorten technieken. Ik heb alle vertrouwen in haar werkwijze. De rug, atlas, nek, alles heeft ze behandeld en we staan nog voor een derde behandeling in januari, om alles helemaal af te ronden. In principe moest nu het grootste gedeelte aan ellende wel weg zijn. Er is een fles Novacam doorheen gegaan, waar nog 2 dosissen van op moeten. Een week geleden is ook de tandarts gekomen, wat heel rustig is gegaan, zonder verdoving. Echter is het gedrag nog steeds aanwezig. Het niet kunnen aaien, plotseling. Het niet meer kunnen borstelen, plotseling, halsteren idem. Vanmiddag brak me echt de klomp. Gewoon lekker aan het poetsen, uit het niets vliegt ie weer (bijna door de bedrading) weg in een hoek en vanuit daar helemaal over de zeik naar de andere kant van het PP. De andere 2 pony's stonden er echt zo bij van "wat doe jij achterlijk". Ik kwam op dat moment weer aan het hoofd met een zachte borstel.
Dit is inmiddels sinds 19 oktober de vijfde keer geweest. Beduidend minder, in vergelijking met voor ons bezoek aan de kliniek in Duitsland. Een uur later kon ik er nog steeds niet bij. Ben de track af geweest om hooi te halen. Heb gevoerd maar werd angstvallig in de gaten gehouden. Bij het benaderen vloog ie weer weg. Wederom de andere pony's nergens last van.
De pony staat sinds terugkomst op rust, elke dag buiten. Geen ding mee gedaan, behalve op een zonnige november dag een korte wandeling gemaakt, wat goed ging. Daarnaast de tandarts gehad. Voor de rest is het van de stal en weer naar de stal in de avond. De ene dag gaat alles prima, de volgende dag gaat het zo.
Wat is er gedaan:
Klinische keuring
Kreupelheidsonderzoek
Thermografie rug
Thermografie benen
Thermografie nek
Röntgen rug
Röntgen benen
Röntgen nek
Bloedonderzoek - geen EMS, IS of PPID, alle waarden goed
Tweemaal een osteopaat behandeling
Een fles Novacam gegeven met een dagelijkse volledige dosis, momenteel nog 2 dosissen te gaan
Tandarts, zonder verdoving, geen gekke dingen, puur onderhoud
Er kan niemand bij m komen. Hij gaat als eerste van stal naar buiten en als laatste weer naar binnen. Zijn plekje buiten is privé en rustig. Ik merk niks aan zijn kuddegenootjes.
Iets in mij laat het niet los dat het wat in het hoofd kan zijn.
Wat denken jullie en wat zouden jullie doen?
Wil ik te snel? Kan het zijn dat hij gewoon zoveel maanden met teveel pijn heeft gelopen en moeite heeft om de associatie los te laten met pijn? Waarom is alles dan zo inconsequent? Waarom de ene dag wel goed en de andere dag weer volledig overstuur?
Ik weet het momenteel even niet meer. Konden ze maar praten
) en zonder die medicijnen was ook zij er niet vanaf gekomen. En die vertoonde echt geen prettig gedrag als ze die pijn had.
We doen in principe niks anders. De fles Novacam (zelfde als Metacam) is daarom gegeven.
mijn nieuwe pony was enorm nerveus en nadat ik met eraf vallen mijn rug brak zat ik met handen in het haar. Ik ben magnesium gaan geven en jeetje wat een verschil!!