Rugprobleem? Slecht zadel? Iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:58

Wat ik nog wel eens doe is twee elastische bandages aan elkaar knopen en die aan de onderste zijring van de longeersingel vastmaken, achter de kont langs en dan aan de andere kant vastmaken, ook weer aan de onderste zijring. Dan zetten ze hun achterhand er ook al beter onder.

Othilly

Re: Rugprobleem? Slecht zadel? Iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:05

Balkjes laten lopen aan de dubbele lijn.. Ook een manier.. Zeker als je de Balkjes om en om wat hoger legt op een blokje bijvoorbeeld.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:05

Ik denk dat Anthea ondertussen al goed weet hoe ze de dubbele lijnen moet hanteren en waar ze op moet letten, nietwaar. ;-)

Ben blij dat je ondertussen toch al de oorzaak weet.

Mijn persoonlijke mening, ik zou ook eerder dubbele lijnen doen dan welke hulpteugels ook.
Denk dat je Patrick genoeg hebt bezig gezien met je andere paard en ook weet op wat je moet letten.

xAnthea

Re: Rugprobleem? Slecht zadel? Iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:09

Haha, ik vind het toch best moeilijk hoor. Ferdo vindt het toch nog steeds eng dat er een lijn achter zn kont zit, dus momenteel geen dubbele lijnen want daar wordt hij eigenlijk gespannen van :=

Ik heb voor volgende week woensdag een les gepland staan bij iemand die er ook wat ervaring mee heeft dus ik ga eens kijken wat dat zegt. Ben momenteel erg bang om iets verkeerd te doen bij hem.
Dus voor nu gaan we gewoon longeren hoe we bezig waren, dan gebeurt er niets fout zeg maar. :))

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

Ja snap ik.
Is niet eenvoudig die dubbele lijnen.
Als Patrick dat doet, lijkt het allemaal zoooooo gemakkelijk. ;-)
Laatst bijgewerkt door BabFer op 21-10-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

Jet schreef:
Wat ik nog wel eens doe is twee elastische bandages aan elkaar knopen en die aan de onderste zijring van de longeersingel vastmaken, achter de kont langs en dan aan de andere kant vastmaken, ook weer aan de onderste zijring. Dan zetten ze hun achterhand er ook al beter onder.

In dat geval is de oplossing van Jet wel een goede Anthea. (Pas ik overigens ook toe bij mijn jonge paard om hem te leren dat er "iets" achter zn kont zit :D )

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:20

RebeccaC schreef:
Ja snap ik.
Is niet eenvoudig die dubbele lijnen.
Als Patrick dat doet, lijkt het allemaal zoooooo gemakkelijk. ;-)

Haha ja dat klopt! :P

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:51

Als hij bang is van iets achter zich langs, zoals een tweede longeerlijn zijn die bandages inderdaad een redelijk goede oplossing. Als ze goed zitten veranderen ze niet van hoogte, ze komen niet onder de staart, ze blijven contact met het lichaam houden en wapperen nooit. Voor jou makkelijker omdat je maar 1 longeerlijn in je handen hebt. Ik zou dit wel pas proberen als je hem echt lekker rustig aan het lopen hebt zonder, ik knoop ze in het begin van het longeren vast bovenop de longeersingel, zodat ze nog niets achter zich heeft en pas als ze wat opgewarmd is gaan ze over haar kont naar achteren, staart erover en rustig eerst wat aan de hand stappen als ze het niet gewend zijn. gaat het niet, kan je als je het met een halve strik knoopt, zo weer losmaken en is hij die bandages kwijt. Beetje rommelig verhaal, maar ik denk dat je het wel snapt. Ik zou het dus wel pas over een paar weken doen hoor als hij dat niet gewend is.
En anders eens een lesje bij die Patrick boeken voor dit paard, iemand die gewend is met dubbele lijnen te longeren lukt het misschien wel, die heeft ook "gewennings"oplossingen.