Urine slaat wit uit en niet te zuinig ook!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Urine slaat wit uit en niet te zuinig ook!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:22

Ik heb van het weekend iemand gesproken die heel tevreden is over haar fysio/osteopaat en de prijs sprak me ook wel aan. Dus ik ga eens bij hem informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:42

Let me know! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:56

Ik spring even in lees al een tijd mee. mijn oude merrie had iedere drie weken koliek achtige verschijnselen. Heftig bij aanrAking op dat moment ook. Ze was een heel erg dominante pismerrie ook trouwens. We hebben maanden lopen puzzelen en uiteindelijk toch opgekaden naar utrecht. Daar bleek dat ze een heel heftige baarmoederontsteking had, besmet met minstens vier soorten bacterien. Ze is heel wat keren gespoeld en bij de eerste lading is er ruim anderhalve emmer met pus en smurrie uitgekomen.

Hebben jullie daar naar gekeken al? Tijdens haar hengstigheid voor de spoelingen was haar urine zo wit en troebel alsoverduidelijk 5 plussen. Plakte aan de vloer en liet vlekken achter. Na de spoeling was dat duidelijk minder plakkerig en viezig en haar koliekerigheid is nooit meer teruggekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:58

Ontstekingen hadden uit het bloedbeeld moeten komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:00

Theoretisch ja alleen de merrie hier was perfect gezond gevonden. Geen afwijkingen in bloedbeeld of wat ook. Op de een of andere manier is de ontsteking alleen in de baarmoeder geweest zonder bloedafwijking te geven. Vandaar dat we maanden aan het tobben zijn geweest ermee voor we doorgestuurd zijn. Was ook vaag. Nagenoeg iedere drie weken s avonds telefoon van stalhouder dat ze weer koliekerig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:06

Bizar! En wat een mazzel dat ze het toch gevonden hebben dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:09

Had je ook een echo laten doen van de baarmoeder karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:26

Die is in utrecht gedaan en in eerste instantie leek dat normaal. Omdat ze hengstig was toen zijn ze toch meteen maar binnen gaan kijken met een instument en instument eruit vol met pus. Toen wisten ze genoeg. Ook zij konden niet verklaren waarom bloed en op het eerste gezicht echo normaal,waren. Alleen de tweede echo gaf wel een vergrote baarmoeder vol smurrie aan alleen heel vaag te zien en makkelijk te missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:30

Getverderrie wat moet die merrie zich rot gevoeld hebben zeg. En na spoelen was het weer goed en is het niet meer teruggekomen Karuna? Ook geen uiteindelijke oorzaak gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:46

Dank je wel Karuna, ik zal dit dus zeker in mijn achterhoofd houden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:55

Sonja schreef:
Ontstekingen hadden uit het bloedbeeld moeten komen.

Dat is niet waar. Een baarmoederontsteking vind je in de regel niet terug in het bloed.
De baarmoeder is extreem goed hermetisch afgesloten van de rest van het lichaam om de vrucht te beschermen.
De keerzijde ervan is dat een ontsteking in de baarmoeder dus vaak ook niet terug te vinden is in het bloed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:11

Sonja schreef:
Getverderrie wat moet die merrie zich rot gevoeld hebben zeg. En na spoelen was het weer goed en is het niet meer teruggekomen Karuna? Ook geen uiteindelijke oorzaak gevonden?

Nooit meer teruggekomen daarna. Haar karakter is ook niet verandert trouwens, bleef een dominante bitch. :+ ontsteking ontdekt op haar 16 e en ze is op haar 26 e uiteindelijk overleden aan iets anders.

Oorzaak vermoedelijk een mislukte poging tot drachtig krijgen bij de vorige eigenaar. Die heeft drie pogingen gedaan om haar drachtig te krijgen van een ggk arabische hengst (keuze daarvoor was wat vreemd trouwens omdat madam 0,5 kwpn was 0,25 fell en 0,25 engels volbloed maar de bouw van een kort propje :+ ). Ze is daarna verkocht maar bij ons maanden niet hengstig geweest, vermoeden was toen toch drachtig maar bleek uiteindelijk leeg maar schoon met echo en opvoelen. De kolieken zijn begonnen ongeveer een maand of 5 na die test op een andere stal. uiteindelijk de diagnose is zeker 8 maanden daarna geweest. Heeft lang geduurd voor we de link tussen koliek en hengstigheid hadden gelegd.

Maar vermoedelijke oorzaak omdat madam bij haar hengstigheid zo erg was dat ze ruinen dwong tot dekken. Die hadden de keus dekken of door de draad geduwd worden achteruit al trappend. En daardoor dus door heel veel paarden is gedekt. Alleen is het daarna nooit meer ontstaan.Zoals gezegd geen makkelijke dame heeft daarom ook heel lang alleen gestaan zowel in de wei als op stal voor ieders veiligheid.

Ze heeft hiervoor trouwens heel lang in utrecht gestaan weken achter elkaar om de boel schoon te krijgen. Steeds dachten ze bacterie bestreden dus schoon om bij een volgende controle weer een andere aan te treffen met de nodige smurrie.