Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Dieseltje, dat ziet er op zich wel goed uit, tumor moet doodgaan, dat is hij zo te zien aan het doen.
Daarna moet hij er nog afvallen.
Hoeveel rand heb je om de tumor heen gezalfd? Dat kan ik hier niet echt op zien.
J01andA schreef:Ik zie hier de meest akelige foto's en gevolgen bij de 'genezing' voorbij komen.
Daarom deel ik toch maar mijn ervaring met sarcoid en acupunctuur in de hoop verder paardenleed kan worden voorkomen.
Nu brengen wij onze paarden wel eens bij een (paarden)acupuncturist. Terloops bracht ik de sarcoid ter sprake waarop hij stelde dat hij daar wel iets aan kon doen. Enigszins verbaast was ik hierover want ik had er niet (eerder) aan gedacht. Volgens hem gaat met een juiste acupunctuurbehandeling elke sarcoid weg.
Helaas heb ik er geen foto's van. Ook niet aan gedacht overigens.
Maar ik wil wel graag deze kennis delen. Misschien dat andere paarden hiermee ook geholpen kunnen worden. Want zoals ik zie hoe anders de genezing kan gaan met de andere genezingsmethoden dan zou ik daar niet vrolijk van geworden zijn.
Hopelijk neemt iemand de moeite om eens aan acupunctuur te denken als genezing voor een Sarcoid en hebben jullie iets aan de positieve ervaring die ons paard en ik ermee hebben gehad.
tita schreef:Tja ik voel me helemaal slecht.
Ik wil eigenlijk niks doen aan oogsarcoid...... En groeit. Ik zie nergens heil in, zalven, bevriezen, weg snijden.
Heb er eentje weg gesneden half jaar later 2 nieuwes op hele andere plekken... Bodemloze put
Mijn paard is niet geschikt om te leven met 1 oog
Nath010 schreef:@Dieseltje. Mijn paard is in juli behandeld met knottenbelt voor een zelfde soort sarcoid op haar nek als bij jouw paard en ook best groot van formaat. Lijken echt veel op elkaar. Nu is de korst die is ontstaan heel wat malen groter dan de zichtbare sarcoid van buitenaf en uiteindelijk eraf gevallen en het bleek dus ook cm's diep te zitten. Mijn paard miste dus een groot stuk uit de hals (zon 12 bij 18 cm en een paar cm diep) je kon de spieren en alles van binnen zien zo diep De plek nu bijna helemaal genezen met elke dag intensieve zorg (schoonmaken en mesitran zalf). Ik ben nu 4 maanden verder.
Maar bij mijn paard zijn dus alle wortels meegenomen van de sarcoid en wat er binnenin zat (cm's diep). Nu vraag ik mij af of dat ook wel bij jouw paard gebeurd omdat de korst bij jouw paard echt maar zo groot is als de sarcoid zelf? Misschien is het wel goed hoor maar het zorgt mij voor wat vraagtekens. Als je interesse hebt kan ik je foto's appen. Ik durf ze niet op bokt te zetten omdat het erg schokwekkend kan zijn.
Jotoma schreef:@dieseltje: dat het op gezonde huid niet werkt klopt in mijn ervaring niet. Bij mij zaten ze allemaal onderhuids en hij heeft overal weggevreten waar ik gesmeerd heb.
dieseltje schreef:J01andA schreef:Ik zie hier de meest akelige foto's en gevolgen bij de 'genezing' voorbij komen.
Daarom deel ik toch maar mijn ervaring met sarcoid en acupunctuur in de hoop verder paardenleed kan worden voorkomen.
Nu brengen wij onze paarden wel eens bij een (paarden)acupuncturist. Terloops bracht ik de sarcoid ter sprake waarop hij stelde dat hij daar wel iets aan kon doen. Enigszins verbaast was ik hierover want ik had er niet (eerder) aan gedacht. Volgens hem gaat met een juiste acupunctuurbehandeling elke sarcoid weg.
Helaas heb ik er geen foto's van. Ook niet aan gedacht overigens.
Maar ik wil wel graag deze kennis delen. Misschien dat andere paarden hiermee ook geholpen kunnen worden. Want zoals ik zie hoe anders de genezing kan gaan met de andere genezingsmethoden dan zou ik daar niet vrolijk van geworden zijn.
Hopelijk neemt iemand de moeite om eens aan acupunctuur te denken als genezing voor een Sarcoid en hebben jullie iets aan de positieve ervaring die ons paard en ik ermee hebben gehad.
Ik wil je zeker bedanken voor je bijdrage hier en ook je ervaring met de behandeling van jullie paard. Echter steekt het wel dat je het hebt over "paardenleed" en "de moeite willen nemen om over acupunctuur na te denken".
Geloof mij, niemand hier wil zijn paard "leed" aandoen of niet de moeite nemen om iets te proberen. Een sarcoïd is niet zomaar iets en ik kan wel er vanuit gaan dat wij allemaal proberen om onze paarden zo goed mogelijk te helpen en juist goed voor ze te zorgen. Als iets veel moeite kost is het wel het bewust behandelen van je dier tegen kanker waarvan je weet dat hij daar mogelijk last van gaat krijgen met een wond als gevolg die veel nazorg nodig heeft.....
En acupunctuur....tsja, ik geloof toch eerder in de onderzochte en beschreven geneeskunde en de ervaring van artsen in eerste instantie.