Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:47

Jaime_ schreef:
Ik snap niet waarom zoveel mensen hoefbevangen aan 4 benen zeggen, als dit paard echt hoefbevangen was dan stonden zijn voorbenen juist voor de massa, nu plaatst hij zijn voorbenen onder de massa waardoor het gewicht gedragen wordt door de toon van de hoef, als ze hoefbevangen zijn is dat juist het gebied wat ze willen ontlasten. Als het al met hoeven te maken heeft zou deze stand eerder pijn in het achterste gebied van de hoef laten zien, omdat je in deze stand duidelijk ziet bij de voorhoeven dat de achterkant ontlast wordt en de tenen het gewicht dragen.

Volledig mee eens, ook het eten uit de tub op de grond veroorzaakt wel deze stand als ze het voorbeen niet naar voren willen plaatsen.
Nogmaals heel veel sterkte en succes morgen! :(:)

LindyH

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:05

Veel succes morgen, hopelijk kunnen ze het vinden. Als je weet wat er aan de hand is kun je beter een beslissing nemen. Ook al betekent dat dan toch einde verhaal, dan is dat tenminste ergens op gebaseerd. Je kunt er dan zelf ook makkelijker vrede mee hebben.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:20

Heel veel succes morgen! Hopelijk kom je er snel achter wat haar nu mankeert. Goed dat je nu gelijk na het topic actie onderneemt.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:21

heel veel sterkte

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:33

Veel succes morgen!!

En wat suf dat een DA haar niet wik helpen... Triest..

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:50

Succes morgen!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:59

Succes!!

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:01

Ik weet niet of het al genoemd is, heb alle suggesties niet doorgelezen, maar maag- en darmzweren kunnen een paard zoveel pijn opleveren dat ze een andere houding aannemen en ook heel veel gewicht verliezen doordat ze geen voedingstoffen meer opnemen. Maagzweren kunnen worden aangetoond, darmzweren is moeilijker te onderkennen, maar er zijn wel specifieke producten voor de behandeling. Die producten helpen de beschermlaag en de darmflora in de darmen. Vanuit dieet perspectief is het belangrijk om de granen en krachtvoer (koolhydraten) rantsoenen te verminderen of geheel te verwijderen en producten die veel vet bevatten daarvoor in de plaats te geven, met daarnaast onbeperkt goed ruwvoer. Heb het zelf aan de hand gehad in het verleden (paard leek wel "op" te zijn en wilde niet aankomen, zeer mager) en het is helemaal goed gekomen.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:11

Succes morgen!

Edit; vandaag :')

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:35

Ha TS,

Mijn '2 cents' voor een voorspoedig bezoek morgen (mocht je het nog op tijd lezen).

Je geeft aan dat het tegen je principes in gaat om je dier te laten euthanaseren als je niet eens een idee hebt wat er speelt. Dat kan ik me heel goed voorstellen. En dan, ondanks jouw standpunt praten twee dierenartsen je paard al dood, onafhankelijk van elkaar zelfs, zonder ook maar enige vorm van onderzoek te doen. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Dat is toch zeer onprofessioneel. Zijn beide dierenartsen ervan op de hoogte dat jij graag een diagnose wil en geen oordeel 'op het eerste gezicht' aan de hand van de toestand van je paard, denk je?

Het scheelt natuurlijk dat je morgenvroeg naar een tweedelijns kliniek gaat met meer mogelijkheden voor diagnostiek. Wel zou ik zeggen: zorg ervoor dat jij als eigenaar, nu je naar deze 'nieuwe' dierenartsen gaat, al aan het begin duidelijk bent in hoe je erin staat. Waarom breng je Rel daar, wat verwacht je van het bezoek?

Als ik je topic goed begrijp: je vindt dat ze er slecht bij staat, maar je wilt haar niet 'zomaar' laten gaan, als in zonder te weten wat ze nou eigenlijk mankeert. Je wilt graag een diagnose die gebaseerd is op klinisch en/of aanvullend onderzoek, en afhankelijk van de uitkomsten wil je beslissen of behandeling een optie is, of dat je toch overgaat op euthanasie.

Klopt dat? Dan zou ik het ook op die manier zeggen, zodat het direct voor alle betrokkenen helder is wat je verwachtingen zijn. Wens je veel succes straks, sterkte ermee!

jisseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 03:08

ik ben benieuwd! Mijn paard heeft van de winter waarschijnlijk leverbot gehad en bloedarmoede.. hij was ook zo verschrikkelijk mager geworden ondanks al het voer wat ik hem aanbood. Hij had alleen niet zo'n been stand. Succes in de kliniek!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:09

Joscaa schreef:
Pffff, 3 onafhankelijke die zeggen dat je het beter kunt laten inslapen, zou voor mij genoeg bevestiging zijn.

Succes!

En dat zonder dat de desbetreffende DA's ook maar 1 onderzoek gedaan hebben? Nee sorry die zouden bij mij niet meer hoeven langskomen. :n Een dier dat je graag ziet laten inslapen is geen beslissing die je makkelijk neemt, zeker niet als je weet dat het dier nog geholpen kan worden indien er een diagnose gesteld is...

TS, ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn, maar ik hoop echt dat er uit de onderzoeken van vandaag een diagnose komt! Sterkte. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:29

Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat verschillende dierenartsen dit hebben geroepen zonder enige diagnose te stellen. Ik ben dan ook enerzijds wel benieuwd naar hun kant van het verhaal. Ze zullen dit topic ook vast wel te lezen krijgen, het wereldje is maar heel klein..

TS, veel succes vandaag! Hopelijk komt er een diagnose.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:29

Heel veel succes vandaag!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:51

succes vandaag

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:54

succes vandaag!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:56

Succes vandaag ! Ik hoop dat ze te behandelen valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:05

Succes vandaag!
Lesklant van mij heeft een pony die aan 4 benen artrose heeft en in de lendewervels, daar moest ze van de da maar weer mee aan ht werk. En ach, het omvallen bij de hoefsmid was gewoon kwestie van opvoeden. Ja, er bestaan vreemde dierenartsen in de wereld...

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:19

Hoezo geen inslapen zonder diagnose? Bij mensen en bij dieren lukt het nou eenmaal niet altijd om tot een diagnose te komen. Soms lijken de kosten voor uitgebreid onderzoek te hoog voor de eigenaar, soms gelooft de DA niet echt in een behandelbare aandoening, soms wil je het dier het niet aandoen om te blijven leven voor al die nare, pijnlijke ingrepen of het moeten wachten op een eventuele uitkomst. En soms weten ze het gewoon niet, ook niet na uitgebreid onderzoek. De DA's die inslapen adviseren zou ik zomaar niet veroordelen. Zij zien dit paard en vinden de toestand niet levenswaardig en hebben blijkbaar geen hoop voor dit dier. Heel juist en professioneel, dat het voor het baasje moeilijk is dat te accepteren, dat is dan maar zo. Ook al komt er nu uiteindelijk nog wel iets uit wat behandelbaar is, is dat dan goed? Want al die tijd lijdt het paard al en zo te zien best veel. Is dat reëel? Moeilijke vragen altijd en verantwoordelijkheid voor het dier is niet makkelijk te dragen.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:21

Succes, ben heel benieuwd wat het is!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:36

josien_m_ schreef:
Hoezo geen inslapen zonder diagnose? Bij mensen en bij dieren lukt het nou eenmaal niet altijd om tot een diagnose te komen. Soms lijken de kosten voor uitgebreid onderzoek te hoog voor de eigenaar, soms gelooft de DA niet echt in een behandelbare aandoening, soms wil je het dier het niet aandoen om te blijven leven voor al die nare, pijnlijke ingrepen of het moeten wachten op een eventuele uitkomst. En soms weten ze het gewoon niet, ook niet na uitgebreid onderzoek. De DA's die inslapen adviseren zou ik zomaar niet veroordelen. Zij zien dit paard en vinden de toestand niet levenswaardig en hebben blijkbaar geen hoop voor dit dier. Heel juist en professioneel, dat het voor het baasje moeilijk is dat te accepteren, dat is dan maar zo. Ook al komt er nu uiteindelijk nog wel iets uit wat behandelbaar is, is dat dan goed? Want al die tijd lijdt het paard al en zo te zien best veel. Is dat reëel? Moeilijke vragen altijd en verantwoordelijkheid voor het dier is niet makkelijk te dragen.

Ik was toch anders wel heel blij dat ik met mijn oudje ben verder gegaan. Was heel,hard vermagert en dof geworden en leek er depressief bij te staan. Mijn huidige da zei dat ze op was en dat die kleine ziektesymptomen alleen maar meer en,erger gaan opspelen. Ik Kon mij daar ook niet bij neerleggen en heb een tweede mening gevraagd. Blijk uit een bloedonderzoek dat ze de ziekte van cushing heeft. Sinds ze op,die medicatie staat is ze zo hard verandert en raced als een raket terug door,de wei. En oke ze heeft zich waarschijnlijk al een lange tijd heel,slecht gevoeld. Maar als ik dan zie hoeveel,zij nu terug geniet en zo hard verandert is ben ik ook blij dat ik heb doorgezet.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:56

Hier ook. Mijn oudje was ook al opgegeven door de dierenartsen, alleen omdat hij oud en mager was. Plus zijn slechte gebit. Toch heb ik mijn eigen gevoel gevolgd, veel second opinions, een jaar gehad met veel dierenartskosten. En raad eens, hij loopt nu al bijna 3 jaar blakend van gezondheid en op gewicht op het land. Ik wil niet zeggen dat het bij ieder paard zo werkt hoor, waarschijnlijk mankeert jouw paardje toch wel wat serieus. Ik probeer alleen te zeggen dat het niet verkeerd is om soms je eigen plan te trekken, zolang het humaan is. En hopelijk kunnen ze je daar is duidelijkheid over geven, met een diagnose. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om mijn pony te laten gaan als ik niet eens weet wat er speelt, of dat ik er überhaupt iets aan kan doen.. Veel succes vandaag TS, ik hoop dat ze met een diagnose komen en ze de oude word.. Zo niet, hebben jullie eindelijk jullie rust.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:02

Even voor de juiste orde, ik twijfel niet aan de deskundigheid van de dierenartsen waar ik geweest ben. Ik ben t alleen in dit opzicht nu nog niet met ze eens.

Rel blijft vandaag op de kliniek en morgen bellen ze mij. Er is bloed afgenomen en mest voor onderzoek. Echo is gemaakt en de baarmoeder is in orde, wel een verdikking in de dunne darm. Ze gaan nu verder onderzoeken naar hoefbevangenheid, de dikke doorgezakte kogels en grass sickness. De andere dingen die er genoemd zijn leken niet compleet in het plaatje te passen en zijn voor nu eerst uitgesloten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:02

Super dat je dit doet! ik duim en blijf benieuwd naar updates!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:07

Spannend...... succes