Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luckystory schreef:Ik kan best geloven dat dit een operatie is waar weinig mensen aan beginnen met hun paard.
Gelukkig voor Bacardi lijkt het allemaal positief af te gaan lopen.
Ik ben heel blij voor jullie!
Is de verwachting nu ook dat zijn andere klachten gaan verdwijnen? Of staat dat er volgens hen los van?
xyzutu2 schreef:Waarom mag Macho geen nat hooi van de DA?Ik heb juist altijd geleerd dat als je weekt in vers water, je juist de suikers wegspoelt. Je mag het water dan niet hergebruiken (dan neemt het de suikers weer op), maar nat lijkt me als leek zowel veilig voor de longen en de suikerproblemen.
xyzutu2 schreef:Ik denk niet dat suikers verdwijnen door regen: regen glijdt namelijk over de buitenkant van de stengel naar beneden en de suikers zitten er juist in. Die krijg je er alleen door echt te weken uit. Wilgentakken zijn trouwens wel een goede optie, daar zit ook natuurlijke aspirine in.Misschien dat dat hem iets helpt?
Jasmijn159 schreef:Geen optie om hem op een kliniek te brengen voor een glucose opname test?
xyzutu2 schreef:Poeh, wat een rotnieuws.![]()
Dat lijkt mij ook heel lastig, weer afwachten, weer beslissen. Het klinkt alsof je alles hebt gegeven om tot dit punt te komen, nu is het de vraag of je dat ook kunt blijven geven. Heel realistisch gezien houdt dat op een gegeven moment op. Hetzelfde geldt denk ik voor Bacardi; hoe vaker je ingrijpt, hoe moeilijker hij zal herstellen, het lichaam krijgt geen tijd om zich te reinigen, hoe lager zijn weerstand wordt en hoe groter het risico is op infecties. En helaas hebben wel of niet levensmoe zijn en sterven vaak maar weinig met elkaar te maken.
Als hij geholpen kan worden dan is dat geweldig, maar als dat niet lukt, dan is het verschrikkelijk dat je je paard verliest aan zo'n idiote aandoening als deze, maar hoef je je niet te schamen want je hebt al meer gedaan dan mij (en volgens mij het grootste deel van de lezers hier) mogelijk leek.
Dit antwoord helpt je niets verder, maar ik wou je toch even een hart onder de riem steken.
Jasmijn159 schreef:Ik weet natuurlijk niet de exacte details enzo.. Maar waarom is er na het openen van de sinussen geen spoelsysteem aangebracht? Je kan natuurlijk niet verwachten dat die sinussen al die rotzooi zelf gaan afvoeren, meestal wordt er dagelijks gespoeld via een catheter.
Zo iets dus: http://s72.photobucket.com/user/hammeke ... 3.jpg.html
Doe je dat niet, is het naar mijn idee toch logisch dat er zeer veel rommel in die sinus achterblijft, wat dus weer gaat pussen en ontsteken?