Waarom?
Wel, ze mag nu dus weer bewegen, maar er is op die pensionstal geen huis te houden met mijn merrie... Ze kent het longeren precies niet meer: komst steeds naar binnen, bokt naar binnen, bijt,...
Voor mijn eigen veiligheid laat ik ze dus loslopen in de piste, maar dit gaat dan wel gepaard met draven, bokken, galopperen,... Wat dan weer niet goed is voor mijn merrie zelf.
Gisteren heb ik ze nog los gelaten in de piste op stal.
Bij het stappen geen problemen, bij het draven begon ze precies te huppelen op de achterhand en bij het galopperen liep ze na 2 galopsprongen op 3 benen verder...
Op zich niks ernstigs en allemaal wel logisch door de wondes aan de sprong én de hak. Maar zo overzet ze zich natuurlijk op de pezen hé 
Ze heeft wel een ruime stal, maar daar beweegt ze niet in. Met als gevolg dat ze dus "ontploft" in de piste, onozele toeren uithaalt en bijgevolg haar been erg overzet waardoor ze dan mankt...
Op een harde ondergrond heeft ze dit niet namelijk bij het stappen en draven. Enkel na haar bokken en rondlopen in de piste...
Thuis heeft ze een inloopstal en een paddock van 35x20 ter beschikking. Deze is nu redelijk aan het opdrogen door het mooie weer, dus minder modder
Zo heeft mijn merrie steeds beloop en ik ga proberen om overal op de wei iets te eten aan te bieden, zodat ze gedwongen wordt om rustig rond te stappen de hele dag.
Ik denk dat dit beter gaat zijn voor de pezen dan hoe het nu wordt aangepakt...
Zo blijft ze zalf er hopelijk wat langer op.