MiiRowiej schreef:Hallo allemaal! mag ik me ook even melden?
vrij nieuw in de eczeem/jeuk bij paarden maar mijn merrie heeft er ook al een tijdje last van.
ze is eigenlijk altijd al een beetje kriebelen en miemelig van zichzelf maar ik vind het toch wel echt vervelend om haar zo te zien.
't begon eigenlijk rond de lente dit jaar. ze kreeg zo veel jeuk, dus heb ik haar een Eczeemdeken en een vliegenmasker op gedaan. dit beviel wel goed en het werd minder. maar ik vond nog steeds kleine gele korstjes in haar manen en staart maar ook af en toe random over haar lijf. hier haal ik de losse korstjes vanaf en smeer er Sudocreme op (wat ik ook gebruik voor haar mok) en dit werkt wel oke..de plekjes gaan er redelijk mee weg maar komen vervolgens gewoon weer terug. ook heeft ze op random plekken over haar lijf heel veel losse huidschilfertjes. ze heeft ook nog steeds jeuk en onderhand haar hele manen, voorpluk en staart kaal.. heb haar ook al met Betadine shampoo gewassen en andere jeukcremes geprobeerd.
moet eerlijk bekennen dat ik er nog geen dierenarts bij heb gehad maar dat is omdat ze pas net van mij is, ik heb haar daar voor alleen verzorgd.
kan iemand mij vertellen of dit bekend voorkomt, wat het misschien kan zijn en wat ik er nog meer aan kan doen?
Is dat het laatste paard in je profiel?