Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LouisDV schreef:Als antwoord op marieketencate.
Ik kan je zeggen dat ik net hetzelfde verhaal heb gehoord van mensen uit Maldegem België. Dit had niets met zomereczeem te maken maar ik weet niet goed meer wat ik hier wel en niet mag vertellen. Ik denk dat ik ook hiervoor een oplossing heb.
Louis
LouisDV schreef:Als antwoord op marieketencate.
Ik kan je zeggen dat ik net hetzelfde verhaal heb gehoord van mensen uit Maldegem België. Dit had niets met zomereczeem te maken maar ik weet niet goed meer wat ik hier wel en niet mag vertellen. Ik denk dat ik ook hiervoor een oplossing heb.
Louis
LouisDV schreef:
Wat die alm betreft, boven een bepaalde hoogte komt de collicoïdesmug niet voor,dat weet ik van een Zwitser die het me vertelde, dus is het logisch dat daar geen enkel paard schuurt. Of het probleem zomereczeem opgelost is door ze één jaar te almen, dat betwijfel ik sterk.
Louis
Tessake schreef:oke heb een beetje van het begin van het topic gelezen maar heb geen tijd om alles te lezen
maar zijn dit nu die pilletjes wat je 3 maanden aan je paard moet geven en wat goed schijnene tehelpen en hoe heten ze?
LouisDV schreef:Luxje
Ik denk trouwens dat het voor zomereczeem nog net iets te vroeg is; de paarden die vandaag al schuren, en meestal hebben die in de winter ook al geschuurd, hebben volgens mijn metingen op bloed van deze paarden, geen zomereczeem maar een worm of parasiet infectie die ook jeuk geeft die verergert met het stijgen van de temperatuur, familie van mok maar niet met de gewone mokmiddeltjes te genezen. Dat hebben we pas ondervonden.
Louis